Ahoj všichni a všechno nej do nového roku.
No pokud to vaří, mohlo by to být i tím víčkem. Voda/ fridex má pod tlakem vyšší bod varu a pokud tam není tlak v systému dostatečný, může se začít vařit dřív než sepne ventilátor a vyhodí ji to ven.
Toť má zkušenost u Citroen saxo 1,4VTS.
Auto mělo v chladiči emulzi vody s olejem a nejelo jak mělo... sundal jsem hlavu, nechal ji udělat, dal všechno nové (rozvody, těsnění, šrouby, termostat a jiné) a byl klid. Za týden mi paní volala, že se auto uvařilo a vytekla ji voda ven.
Dělalo to jen když bylo teplejší počasí ...Dlouho jsem si s tím lámal hlavu než jsem přišel na to víčko... Proplachoval jsem chladič, dal jiný termostat, měnil čidla teploty (protože ten krám nemá ukazatel teploty, čili jsem teplotu neznal, má akorát kontrolku přehřátí a ta se nerožla) no a myslel jsem, že tu hlavu budu muset sundat a podívat se co je špatně.
Pak jsem čučel do expanzky (je součástí chladiče) a díval se, co dělá voda.... jestli tam jsou bubliny nebo tak něco... vše bylo O.K. a najednou to začalo vřít, voda se zvedla a byla venku.
Zajel jsem koupit víčko, dal fridex a byl klid.
Zkus nechat změřit kompres ve válcích než hodíš řepu dolů. Šikovný mechoš ti to udělá za pár kaček, přístup je tam krásný.
Pokud by bylo těsnění nebo hlava prasklá tak aby to odpovídalo tvým příznakům, měl by motor nižší kompres na některém válci a mělo by ti to i hůř jet.
A ventilátor ti funguje?
Vzpomínám, že jsi psal, že auto jezdí normálně...co třeba vodní pumpa?
To už jsem taky viděl, může být K.O. a ty lopatky se můžou třeba někdy protáčet a pak to nestíhá chladit.