GalantWeb

Pro ostatní: OPRAVA PŘEVODOVKY

Offline Aldik

Tak mám za sebou opravu převodovky u Galanta 2.0i (4G63) - převodovka F5M42.
Podle prvních kilometrů snad úspěšně.

Chci se s Váma podělit až to budete řešit kde sehnat případně díly.

Ložisko, to na hlavní hřídeli se dá sehnat v Olomouci u firmy Ložiska Vilím (popřípadě firma Logup v Ústí, ale tam mě odkázali právě do Olomouce) a stálo 1200,- (NSK B25-139 C3), ostatní ložiska jsem nepotřeboval, ale asi by se tu dali sehnat též.
Gufero směrem od spojky, co těsní právě hlavní hřídel jsem objednával u autobenex.cz (dodání druhý den, cena 100,- + pošta)
Olej se dá koupit u Auto Mychak (fb nebo stránky servisu na inetu) za 450,-/l nebo stačí přefiltrovat ten starý (to jsem udělal já plus jsem co chybělo dolil také starším ale ve velmi dobré kondici, co měl kamarád v servisu z nějakého Galanta 2.5 V6 - jak jsem se dočetl, tak lepší než tam dávat cokoliv jiného, co není originál.

Převodovka je krásně tichá, jde řadit lehce (synchrony mám kupodivu v pořádku :), prostě spokojenost. Zároveň jsem udělal spojku, přetěsnil víko ventilů, zalepil výfuk, kterej se začínal ozývat a vyměnil olej.

Takže hurá, konečně to nějak funguje a ještě potřebuju vyřešit zadní sbíhavost a Galant je jak nový :)
Přeju zdar a sílu všem, co to budou řešit.

Kdyby něco, dejte vědět a pokud budu moct, poradím :)


Offline Berzelius

No, já sem psal m4rt4s že kdyby to obějdnal (orig.olej do převodovky) z toho zámoří tak mu na to klidně půlku dám a to už by šlo...ale pořád se neozval.Jinak Aldik perfektí info.


Offline Aldik

Jj, psal jsem M4rt4sovi taky, ptž jsem se dočetl, že to řešil... ale nakonec to ztroskotalo na poštovným jak psal....
A hlavně já jsem od něj toho Galanta koupil, tak byl první kdo mi říkal, že to chce origo olej .)


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Nazdar kuže líny.  :D Prosím vás nemá niekto manual a nejaký nákres na automat F4A2??? dík páni.
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Drak


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
http://www.galantweb.com/index.php?action=downloads;sa=view;down=21
A že ktoje kuže lína  :mad: :mad: :mad: ](-:  :angel: tlačítko hladať! Jáj ja som cvok. dík šefe.
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Jindřišák

Jesi chcete olej ze zámoří, tak mam tedka kamoše v usa, bych se mohl poptat. Ale nevím teda, kdyby to objednal a přeposlal do čr, jestli by to vyšlo levnějc.

EDIT: aha, sem si nevšim, že je to už staje post, no kdyby byl zájem, tak mu můžu říct, odlítá z tama začátkem září
« Poslední změna: 22.08.2013 - 23:33:30 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Venda_K

Čau kluci, právě dělám manuální převodovku s označením F5M422F7N2 u Galanta 2,0L 100kW 4G63 SOHC MPI rv.99 který má najeto 292 tisíc km
(předchozí majitelé se o něj dost starali, motor už má vyměněny zdvihátka ventilů, alespoň se to tak píše ve fakturaci od vozidla jediné co jsem na něm musel dělat tak zadní lemy a teď mám v plánu udělat rozvody protože se ozvala vodní pumpa i s převodovku, zadní tlumiče (sedl si :( ) a brzdové kotouče s destičkami)
[vpravo na zadku má GLS (General Luxury Sedan)].

Hlavní ložisko už mám dole, ale teď řeším dilema s ložisky.
V ruce držím ložisko s označením NSK B25-157A viz. odkaz http://www.logup.cz/26010.01
ale tady Aldik (tvůrce příspěvku) má tu samou převodovku ve které má ložisko
B25-139 C3 viz. odkaz http://www.logup.cz/20831.01

Jaký je mezi těmito ložisky rozdíl? A které tam doopravdy přijde? Aby jsem neudělal nějakou kravinu, které by jsem mohl dříve či později litovat.

Děkuji za rady
« Poslední změna: 27.04.2015 - 14:37:30 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Berzelius

Zdar,nedádávno sem to řešil na mojí nové 2.5V6 a co sem stoho pochopil tak to B25-157A je origoš a B25-139 C3 je prostě rozměrově stejny co vyrábí NSK akorát má podle měvětší vůle..C3..ale mám ho tam taky a i kdyby do doby šrotace auta to 100% vydrží....jinak na ebay je sada všech ložisek do převodovky asi origo za bych řek rozumnou cenu.
P.S:Jestli všechny budou pasovat na 2.0..nevím na 100%

http://www.ebay.com/itm/Mitsubishi-Galant-2-5-V6-24v-5sp-gearbox-bearing-oil-seal-rebuild-kit-1996-2004-/111397117272?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Model%3AGalant&hash=item19efc91d58
« Poslední změna: 26.04.2015 - 19:07:24 od Berzelius »


Offline Venda_K

Díky za radu. Jelikož je mezi náhradu (NSK B25-139 C3) a originálem (NSK B25-157A) rozdíl cca 230 Kč tak půjdu do origo za 660,- i s DPH. Pokud se na autě něco posere tak budu z něj moci prodat převodovku, která je v celkem dobrém stavu a synchronizace vypadá dobře. Jen mě štve že už někdo origo olej asi vypustil a dal tam náhradu. Když jsem ho vypouštěl bylo ho tam 2,5L místo 2,2L (pochybuji že v automobilce dávají 3dcl převodového oleje navíc). Poznal jsem to tak, že v zimě, když jsem naskočil do studeného auta a rozjel se na jedničku, která tam jde lehce. Tak po vyřazení už nešla, při rychlosti cca 20km/h, zařadit dvojka. Musel jsem zpomalit a jet na volnoběh krokem, aby tam dvojka zapadla a potom se přes spojku rozjíždět a problém s trojkou za studena je taky. Kord když chci zařadit rychleji tak lehce přepočítám zoubky. Po ohřátí vše OK. Ten olej co jsem vypustil jsem si schoval a hodlám testovat jiný. Přečetl jsem toho o tom oleji DiaQueen Multi Gear oil SAE 75W-85W GL-4 dost a ten je v nedohlednu. Prostudoval jsem toho dost (manuály a fóra jak na tomto, tak i konkurenčním webu mitsubishiclub.cz). EvoMan psal: ,,Hlavně ne plnou syntetiku 75W-90. Časem zalepí synchronizaci a už bez přepočítání nezařadíš." Pak jsem si přečetl ještě jeden katalog v PDF o převodových olejích. Že se dělí na monográdové (pouze do zimy nebo pouze do léta) a multigrádové (celoroční), ale že výrobci manuálních převodovek preferují oleje monográdové. Podle manuálu k převodovce jsem se dočetl že tam přijde 75W-85W (monográdový a ty dvě W nejsou chyba, přiložím foto). No a ještě mě zajímalo jaký typ oleje je originál jestli minerální, polosyntetický nebo syntetický nebo-li plná syntetika. Podle tohoto odkazu jsem se dočetl že se jedná o minerální olej.
http://jaytec-lubricants.com/index.php?main_page=product_info&cPath=165_42&products_id=240

Takže můj verdikt je, že si schovám vypuštěný olej a vyzkouším tento
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W 1L balení × 3ks = 3L i s poštovným za cca 900,-
http://www.kroon-oil.cz/products/121-gearlube-rpc-75w80w-1l-baleni.aspx
vím že jsem pořídil 75W/80W měl by být o něco tekutější při -26°C než je 75W/85W

Potom dám vědět poznatky zda jsem dával zpátky starý olej nebo jsem zůstal na tomto kupovaném.
« Poslední změna: 29.11.2015 - 04:51:53 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline sedlik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 18
ahoj jelikož mám na TD v převodovce asi v čudu synchron na 2, tak se chystám na výměnu oleje protože synchron není k sehnání doufám že to malinko pomůže tak prosím dej sem potom skušenost s tím olejem co budeš měnit.


Offline Berzelius

Já mám tenhle..jeden z mála přímo GL4 ne GL4+ a jiné..Zkušenosti zatím málo jen pár kiláků od mechoše dom bo pořád "renovuju"..ale jel sem stím ještě když byli mrazíky a v poho.ale říkám malá zkušenost.http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej-valvoline-max-life-mtf-gl-4-75w-90-1l_74593.html


Offline Venda_K

Čau kluci, právě dělám manuální převodovku s označením F5M422F7N2 u Galanta 2,0L 100kW 4G63 SOHC MPI rv.99 který má najeto 292 tisíc km
(předchozí majitelé se o něj dost starali, motor už má vyměněny zdvihátka ventilů, alespoň se to tak píše ve fakturaci od vozidla jediné co jsem na něm musel dělat tak zadní lemy a teď mám v plánu udělat rozvody protože se ozvala vodní pumpa i s převodovku, zadní tlumiče (sedl si :( ) a brzdové kotouče s destičkami)
[vpravo na zadku má GLS (General Luxury Sedan)].

Hlavní ložisko už mám dole, ale teď řeším dilema s ložisky.
V ruce držím ložisko s označením NSK B25-157A viz. odkaz http://www.logup.cz/26010.01
ale tady Aldik (tvůrce příspěvku) má tu samou převodovku ve které má ložisko
B25-139 C3 viz. odkaz http://www.logup.cz/20831.01

Jaký je mezi těmito ložisky rozdíl? A které tam doopravdy přijde? Aby jsem neudělal nějakou kravinu, které by jsem mohl dříve či později litovat.

Děkuji za rady

Takže oficiální vyjádření od společnosti logup.cz k ložiskům:
Dobrý den,
snad jen v ceně :) a ložisko B 25-139 C3 má větší radiální vůli na vnitřním kroužku. Je to lepší pro větší zatížení (otáčky).
Děkuji
S pozdravem
Kotrbová Eva
« Poslední změna: 28.04.2015 - 17:40:04 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Berzelius

Jenom přidám zkušenost...z logupu jsem to jedno bral a poslali mě špatný..tak sem se na to vyprd a sehnal mě je u nás pán co se specializuje jen na Koyo a NSK.


Offline Venda_K

Jenom přidám zkušenost...z logupu jsem to jedno bral a poslali mě špatný..tak sem se na to vyprd a sehnal mě je u nás pán co se specializuje jen na Koyo a NSK.

Nakonec jsem vzal i to druhé pro brášku a ještě že jsem je bral na dobírku a vše si hodlám před paní pošťačkou zkontrolovat. Dík za varování. Při nejhorším nepřeberu z důvodu že zboží neodpovídá popisu a basta  :big grin:  :evil:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Čau kluci, právě dělám manuální převodovku s označením F5M422F7N2 u Galanta 2,0L 100kW 4G63 SOHC MPI rv.99 který má najeto 292 tisíc km
(předchozí majitelé se o něj dost starali, motor už má vyměněny zdvihátka ventilů, alespoň se to tak píše ve fakturaci od vozidla jediné co jsem na něm musel dělat tak zadní lemy a teď mám v plánu udělat rozvody protože se ozvala vodní pumpa i s převodovku, zadní tlumiče (sedl si :( ) a brzdové kotouče s destičkami)
[vpravo na zadku má GLS (General Luxury Sedan)].

Hlavní ložisko už mám dole, ale teď řeším dilema s ložisky.
V ruce držím ložisko s označením NSK B25-157A viz. odkaz http://www.logup.cz/26010.01
ale tady Aldik (tvůrce příspěvku) má tu samou převodovku ve které má ložisko
B25-139 C3 viz. odkaz http://www.logup.cz/20831.01

Jaký je mezi těmito ložisky rozdíl? A které tam doopravdy přijde? Aby jsem neudělal nějakou kravinu, které by jsem mohl dříve či později litovat.

Děkuji za rady


Takže oficiální vyjádření od společnosti logup.cz k ložiskům:
Dobrý den,
snad jen v ceně :) a ložisko B 25-139 C3 má větší radiální vůli na vnitřním kroužku. Je to lepší pro větší zatížení (otáčky).
Děkuji
S pozdravem
Kotrbová Eva


Dneska ložiska přišla pěkně zabalena. Rozměrově oboje sedí na těch 25 × 68 × 18mm (øvni × øvně × tl. ložiska). Vše i s poštovným za 1 226,-

B 25-139 C3 a
B 25-157A-A-CG14 .

Aby konečně bylo jasno jak to s nimi doopravdy je nejen s vůlemi (které horko těžko od stolu zjistíte), ale i vzhledově :) a přikládám foto i s mým starým ložiskem a oficiálním označením ložisek, kde nová ložiska jsou položena na krabičce.
« Poslední změna: 30.04.2015 - 19:59:19 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

Když už děláš repas převodovky s ložiskama , vyměníš i kuželíkové na difu ? Do toho prostoru totiž padí všechen bordel a poptřebovalo by to vyměnit.Plus gufera k poloosám .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Když už děláš repas převodovky s ložiskama , vyměníš i kuželíkové na difu ? Do toho prostoru totiž padí všechen bordel a poptřebovalo by to vyměnit.Plus gufera k poloosám .

Kuželíkové nechám. Mám prostor k tomu to rozebrat znovu, tentokrát bez motoru a dík že jsi mi připomněl gufera, ty rozhodně půjdou, jen otázečka. Dají se vyndat z venku? Po složení převodovky?

P.S.: Převodovku mám stále rozebranou, ale dneska večer nebo zítra přes den ji hodlám skládat.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

Jo, gufera jdou vyndat zvenku . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Jestli jde o olej do převodovky, tak mám vyzkoušenej Millers oil nano 75-90. O tom že by plná lepila synchrony slyšim poprvé. co mě dost potěšilo, tak zmizelo ono rachtání převodovky, bohužel nevím kolik oleje sem vypustil z převodovky, takže je třeba možný, že ho tam bylo míň a ložisko se "nedomazávalo". rachtání zde https://www.youtube.com/watch?v=-1I1PQI0kb4