GalantWeb

Jaký olej ?

Offline BlackJack

V práci máme VW Transporter 1.9TDi nejnovější generace. Předepsány výrobcem jsou oleje longlife a výrobce neurčuje kilometrový nájezd k výměně oleje. Palubní počítač si sám zahlásí, že je třeba vyměnit olej (v závislosti na jeho kvalitě, kterou určuje čidlo). Po najetých 43.000km jsme se ale rozhodli provést výměnu oleje bez čekání na hlášku. Tomu by člověk ani nechtěl věřit, že to najede třeba 50.000km a pak teprve zahlásí "výměna oleje".
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


guest2672

  • Host
žádné TDI už není!! to je jenom oblbování zákazníků .


guest2672

  • Host
V práci máme VW Transporter 1.9TDi nejnovější generace. Předepsány výrobcem jsou oleje longlife a výrobce neurčuje kilometrový nájezd k výměně oleje. Palubní počítač si sám zahlásí, že je třeba vyměnit olej (v závislosti na jeho kvalitě, kterou určuje čidlo). Po najetých 43.000km jsme se ale rozhodli provést výměnu oleje bez čekání na hlášku. Tomu by člověk ani nechtěl věřit, že to najede třeba 50.000km a pak teprve zahlásí "výměna oleje".
tak to máš pravdu taky sem se to doslech že už počítač není nastaven dřív byl ale tet to je ještě horší!ale při krátkých jízdách by měl počítač výměnu zkrátit.


Offline Trewor

Tohle mě dostává. Olej s filtrem stojí pár stovek, tak proč zvyšovat riziko poškození motoru s opravou za desítky tisíc? ](-:
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


guest2672

  • Host
Tohle mě dostává. Olej s filtrem stojí pár stovek, tak proč zvyšovat riziko poškození motoru s opravou za desítky tisíc? ](-:
já to říkám pořád!ten kdo si koupí auto staré třeba 5-10let tak bude chudák za první to nic nevydrží a ty motory nepočítám.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
10W40 polo nebo semisyntetic , na výrobci nezáleží , v 1,8ce jsem měl i MOGUL a výměna po 8-10 000 km .

Valvoline asi změnil mazací plán,koukněte,co teď nabízí na naše motory místo 10W40 Durablendu!!
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&type=3f4600025b675ab7c13676d5ac820165


Offline Trewor

Ty další doporučený oleje jsou dobrá komedie.
Do 100 000km doporučujou 10W40...to je v pořádku. Ale...
Po nájezdu 100 000km už prej máme jezdit na 15W40.
5W30 musí z motorů co maj víc natočeno prolínat jak z Anglickýho auta v nejlepší kondici...tedy hodně :laugh:
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Našel jsem 4 různý mazací plány  Valvoline a všude je to stejný!



Offline grafik

Nedává se olej náhodou podle téhle tabulky ?  ](-:


guest2672

  • Host
ta 5w30 je opravdu nesmysl , záleží vždy na stavu motoru but 5w40 nebo 10w40


Offline Pepe

Motorový olej pro Galanty :
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host
tak to brát už nemůžeš norma SG je zastaralá(89-93) a nevidím důvod jít vejš a dnes to sou oleje spíš pro moto, motorové auto oleje s normou SG těch moc není.


Offline Drak

v téhle době už každý prodávaný olej má novější specifikaci než SG nebo dokonce CD :) Leda, že by někdo chtěl použít starou garažovou zásobu
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Výstřižek , jak jej vidíte , je ze servisního manuálu , jenž byl sestaven v roce 1995 . A protože technologie krakování olejů postoupila dále než naše motory , budeme tedy používat oleje s klasifikací vyšší než dané SG . Myslím si , a to nestuduji oleje , že běžně dostupné budou mít specifikaci  API SL/CF. Ale jestli najdete v ggaráži něco s klasifikací SG , možno použít . :D
Třeba  :PETRO-CANADA SUPREME 10W-40
« Poslední změna: 07.01.2016 - 22:28:12 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


guest2672

  • Host
spíš si myslím že naše motory přeskočili v té době dobu a oleje v SL je dost jak 10w40,tak 5w40,a když už moderní oleje tak bych přeskočil SM a šel do SN to je nejnovější norma která poskytuje větší ochranu motoru při vyšších teplotách pístů a turba.


Offline Sir Dag

Pepe..co ty si myslíš o teorii používat SN.?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Berzelius

Někde na olejářským fóru jsem četl že ty nejnovější SM nebo SN už nejsou vyráběny aby byli co nejlepší pro motor ale pro přírodu,prý je vnich paradoxně méně "aditiv" než v těch starších SG,SL atd.
Tak nevím no ale věřím že na každým šprochu pravdy trochu.


guest2672

  • Host
Někde na olejářským fóru jsem četl že ty nejnovější SM nebo SN už nejsou vyráběny aby byli co nejlepší pro motor ale pro přírodu,prý je vnich paradoxně méně "aditiv" než v těch starších SG,SL atd.
Tak nevím no ale věřím že na každým šprochu pravdy trochu.
nejlepší pro motor je zkrátit interval výměny oleje a ekokurvítka jsou a budou a asi to bude ještě horší a oleje SN jsou na tom líp než SM ale určitě se přikláním k olejům SL,A3,B3,B4


Offline JanTchi

Do svojho krásavca (2.0l) dávam Shell Helix Ultra 5W-40 , motor si krásne ticho pradie. Po roku čo tam je, úplná spokojnosť. Tento rok budem meniť za ten istý.