GalantWeb

Startování...

Offline BlackJack

Trápí mě následující problém ... :

Čím větší zima, tím horší studený start - startér se točí pomalu a neochotně. Nakonec ale vždycky nastartuju, motor i přes tu bídu otáčení chytne.

Tohle se mi stávalo loňskou zimu, měl jsem podezření na baterku, nakonec jak se oteplovalo, motor startoval lépe. Teď s příchodem prvních mrazíků jsem koupil novou baterku a problém se přesto opakuje. Studený start je pomalý, startér se neochotně převaluje.

Čím mám začít ? Ráno změřím napětí na baterce, abych vyloučil úbytek proudu z jiného spotřebiče. Podle této diskuze ale asi budu mít stejný problém - startér v háji.

Nebo jsou i nějaké jiné nápady či postřehy, kde by mohla chyba být? Po dobu, co Galanta vlastním startuju max 2x denně. Předchozí majitel toho taky moc nenastartoval. :undecided:
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Jindřišák

Mě tohle dělá vento, minulou zimu co mi žhaviče vyštavili baterku, jsem už nenatočil.. Předchozí majitel tam dal 40Ah :D. Dal jsem tam co tam má bejt (95Ah), což nepomohlo, ale aspon baterka neumřela po 5s, nicméně jsem pak opiloval přívodní kabl na startéru, případně kostry a bylo to o poznání lepší a přežil jsem tak celou zimu, aniž bych někdy napoprvy nenastartoval. Jinak jsem se radil s autoelektrikářema a říkali, že promazat převodovku startéru a jinak ty uhlíky.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Rozobrať štartér , vyčistiť , skontrolovať ložiská+uhlíky(prípadne vymeniť) premazať(nie uhlíky  :roll:) . Skontrolovať káble , prípadne odstrániť velký prechodový odpor a MUSÍ točiť jak utržený z řetezú  ](-:
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301

Offline Pepe

Zkontroluj kostření za baterkou - pod pojistkama - rád tam oxiduje od výroby blbě udělaný kabel . Kostry opravi všeobecně - po uhlících starteru . :angel:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Táákže .. :

Napětí na baterce ráno před startem : 12.54V
Napětí při startování na baterce kleslo až na 10.48V (!)
Napětí ihned po nastartování 14.74V
Změřen průchozí proud v el. obvodu za klidu auta : 0.02A

Vyloučil bych tedy asi úbytek napětí přes noc vlivem nějakého spotřebiče. Baterka je nová - Varta BlueDynamic 60Ah.
Dle úbytku napětí při startu pod 11V značí zvýšený odběr startéru (praví chytrá kniha!).

Kontakty a stav kabeláže zkontrolovány - jsou jak z výroby.

Závěrem tedy budu hledat chybu ve startéru. Co by mohlo být příčinou ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
jo..to taky bejvá.. ..ale mě přijde,že když zrovna v zimě..tak ta baterka je už na hov..


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Štartér ? Ako som písal vyššie - ložiská-púzdra. .: ak majú vôle sprieči sa rotor a zle to štartuje . Uhlíky.: ak majú zlý styk (mastnota , alebo sú už vyšlahané)  na venci-rotore tiež to nevládze, ale môže mať pravdu aj blázen... mne sa to tiež stalo NEW baterka a pošla v pizdu  ](-: ráno len tak tak . čiže štartér von , rozober kukni čo a ako . Repasni a štartuj  :o
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline BlackJack

Udělalo se hezky .. startér šel z auta. Vymontování na 4G63 (2.0. 100kW) je docela bez problémů. Nemusíte se plazit pod autem, jen otevřete kapotu a použijete - 8ku ořech na plechovou krytku, 12ku očkoplochý klíč na kladný pól a tuším že 14ku na dva šrouby startéru. Doporučuji se vybavit nástavcema na ráčnu.

Po demontáži jsem startér rozebral a bohužel jsem nic nenašel ani nezjistil. Uhlíky jsou ještě veliké a nejspíš nepoškozené, vinutí a plocha pro styk s uhlíky taktéž. Uložení tělesa nevykazuje vůle. Opětovně jsem zkontroloval stav kabeláže a ukostření ... nevím, jsem z toho už jelen.

Všechno jsem pročistil, spáry na rotoru jsem protáhl zalamovacím nožem, el. kontakty jsem vzal smirkem, startér zpátky poskládal, nasadil na převodovku a nastartoval. Teplý motor chytl na brnknutí, startér v pořádku. Motor nechám vymzrnout a uvidíme, jestli se něco zlepšilo. Pokud bude zase startovat s leností, tak nechám auto přes noc vymrznout, dobiju pořádně baterku a zkusím. Jinde už problém být nemůže. Baterka nebo startér ... si hodím mincí. Baterka je však měsíc stará.

Jinak pro informaci - uhlíky mají rozměr 10x7 mm (měřeno od oka skládacím metrem, neměl jsem posuvku!)
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
že je baterie měsíc stará rozhodně není zaručeno,že bude dobrá. Proto se dávají záruky.. jedině by mohl být problém ještě ve vinutí starteru,ale to by asi občas stávkoval..


Offline Pepe

Druhou nejčastější závadou startérů bývá cívka a její kontakty . Některé se dají vyměnit a někdy se mění celá cívka -elektromagnet .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Druhou nejčastější závadou startérů bývá cívka a její kontakty . Některé se dají vyměnit a někdy se mění celá cívka -elektromagnet .

Dík za info. Pokud by měla být poškozená, bude trošku horší to poznat. Musel bych leda zastartovat ručně přes kabel napojeným až za cívkou na startéru. Tímto způsobem ale nevyskočí kotva, musel bych ještě doplnit kontakt spínače na cívce. Nooo šlo by to ... uvidíme.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
taky sem měl startér v prdelce apři stratu se to chovalo úplně stejně jako když je baterka vybitá......takže ti sdělím mé poznatky 2 měsíce staré (těch poznatků moc nebude, vlastně jen jeden :D)

startér nevyhazuj, nikdy nevíš, co se ti zněj bude hodit, včetně pouzdra.....nicméně, rotor a stator vyjdou na cenu kolem 1500kč + práce předělání.....a druhý se dá sehnat kolem 2500 (třebas i po repasi).....popřípadě někdo prodává za 1000kč použitý vyjde to nejlíp než jak já, když sem laboroval co stím dělat.......no mě osobně to vyšlo zadarmo, neboť jsem ho do hranáče vzal z kulaťáka co sem měl :)
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....