Udělalo se hezky .. startér šel z auta. Vymontování na 4G63 (2.0. 100kW) je docela bez problémů. Nemusíte se plazit pod autem, jen otevřete kapotu a použijete - 8ku ořech na plechovou krytku, 12ku očkoplochý klíč na kladný pól a tuším že 14ku na dva šrouby startéru. Doporučuji se vybavit nástavcema na ráčnu.
Po demontáži jsem startér rozebral a bohužel jsem nic nenašel ani nezjistil. Uhlíky jsou ještě veliké a nejspíš nepoškozené, vinutí a plocha pro styk s uhlíky taktéž. Uložení tělesa nevykazuje vůle. Opětovně jsem zkontroloval stav kabeláže a ukostření ... nevím, jsem z toho už jelen.
Všechno jsem pročistil, spáry na rotoru jsem protáhl zalamovacím nožem, el. kontakty jsem vzal smirkem, startér zpátky poskládal, nasadil na převodovku a nastartoval. Teplý motor chytl na brnknutí, startér v pořádku. Motor nechám vymzrnout a uvidíme, jestli se něco zlepšilo. Pokud bude zase startovat s leností, tak nechám auto přes noc vymrznout, dobiju pořádně baterku a zkusím. Jinde už problém být nemůže. Baterka nebo startér ... si hodím mincí. Baterka je však měsíc stará.
Jinak pro informaci - uhlíky mají rozměr 10x7 mm (měřeno od oka skládacím metrem, neměl jsem posuvku!)