GalantWeb

Jaké repráky k rádiu?

Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Samozřejmě že pokud budeš poslouchat rádio hodně nahlas a budeš se přibližovat k oněm 5W, tak je možnost jejich poškození, nicméně ten zvuk už se ti líbit nebude a ty to rychle zase stáhneš na nižší Úroveň. Ještě je důležité dodat ža asi nevíš jestli uváděný výkon na repro je sinusový, nebo hudební.často se stává že výrobci uvádějí co nejvyšší hodnoty, aby se reprák dobře prodával. Za slušného a poctivého výrobce lze označit náš TVM. Podotýkám že sin. výkon 5W na kanál v autě je už docela pěknej rachot. Lidi často ani netuší kolik jim v autě vlastně hraje wattů, když mají pocit že už to hodně řve.Vždy
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
No snad se to nějak vyvrbí, teď budu mít spíš výdaje se žárovkama a na repráky opět nezbyde, ale snad do Vánoc  :(  
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Misak

Dotaz. Kdyz ma tenhle repro
http://www.macaudio.cz/repro/olympic_triax.html
 impedanci 3 Ohmy a radio 4 Ohmy nebo 8 Ohmu.
Jak moc se mi to projevi na vysledku. Standartne nas ve skole ucili ze impedance se ma shodovat, coz me trosku rve zily. Leda jestli to tam nejak nepridava jeste ta externi vyhybka.
 
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Neriskoval bych to  ;) Ale myslim že tady se to řeší jinym připojenim dvou repráků :) ale jsou tu lidi kteří ti poradí víc :) Ale moc rádií s 3 ohm sem neviděl... Jinak taky mám repro od macaudio (mp 16.2), za tu cenu super...
« Poslední změna: 20.08.2006 - 11:00:02 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Misak

Prave ze ja jeste taky ne. Tak jsem dost na vazkach. Asi pujdu do pioneersky klasiky
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Záleží na tom co od toho očekáváš, ty moje maj rms 65 w a když otevřu všechny okna tak to v pohodě na dálnici přehluší a o to mi šlo, v kufru mám hozenou teslu v 20 l bedně a tu pouštim když někde stojíme nebo u vody takový piknickrepro... všechno to živim blaupunktem a jsem spokojenej, vydrží to hrát celou noc a ráno nastartuju...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Misak

To mas celkem ok. Bracha kdyz naposled delal muziku do auta tak po 4 hodinach nemel dost stavy ani na hudbu potichu.
Jakej muzes doporucit obchod s repro/radio? Osobne mam autex.cz a dexon, zajimaly by me doporuceni ostatnich.
Mitsubishi Galant 1997 2.5 V6 24V 163HP AT


Mitsubishi Galant 1994 2.0 16V (prodano) & Mitsubishi Galant 1994 2.0 V6 24V (RIP)


Offline Drak

ryves.cz

taky zaleží jestli je budeš živit autoradiem a nebo zesilovačem.  
« Poslední změna: 20.08.2006 - 21:14:36 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
conrad je nespolehlivej a předraženej... nakonec sem to kupoval v TVM a ty macaudia v jednom internetovym obchodě kde maj všechno okolo elektroniky ale bohužel už nevim název...
« Poslední změna: 20.08.2006 - 21:18:26 od Benytrans »
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jo BTW, byl sem kupovat repro domu v czechcomputeru a viděl sem opodál tmavýho Galanta 87-92, na tyčkách opěrek měl pružinky (vypadalo to super) a na spoileri Mitsubishi electric.... není to někdo odtud? myslim že sem to auto na některý fotce viděl...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

Citovat
Jo BTW, byl sem kupovat repro domu v czechcomputeru a viděl sem opodál tmavýho Galanta 87-92, na tyčkách opěrek měl pružinky (vypadalo to super) a na spoileri Mitsubishi electric.... není to někdo odtud? myslim že sem to auto na některý fotce viděl...
RedBullova otce to je.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
ahaaaa  :rolleyes:  
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline natassam

  • Quo vadis domine...
  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
    • http://-
Pánové, otázka polarity jeasi trochu složitější než se nám zdá. V jednom s dřívějších čísel Stereo jsem se dočetl, že když obrátím polaritu na obou reproduktorech, tak že to v některých případech hraje i lépe- tak nevím. Je ale pravda, že člověk nemůže věřit všemu co si přečte a co uvádí tisk.Ovšem mít zapojené každé repro jinak se tam nedoporučoval- hrozí až zničení koncáků.No,nevím já osobně jsem zastánce toho, že plus patří na plus a mínus na mínus. :ph34r:  :confused:  
natassam


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Mozna by Ti poradil Begy .... me to zapojil celkem dobre.....
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Pepe

Při přepólování el.magnetu- reproduktoru dochází ke vtahování jádra-membrány do cívkya tím slyšíte pouhý odraz zvukových vln. Při správné polarizaci je -jádro- membrána vyzpuzovaná , to
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
Při přepólování el.magnetu- reproduktoru dochází ke vtahování jádra-membrány do cívkya tím slyšíte pouhý odraz zvukových vln. Při správné polarizaci je -jádro- membrána vyzpuzovaná , to
Galant 1,8 85kW r.95


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
a na repraku se to da vyskouset trochu vybitou tuzkovou baterii....napojis a on se bud prohne , obratis poly a on se vypne....
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Shimi

  • Galant Kombi, 2,5 6V 24V 165 PS, r.v. 1999
  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15

Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
nezapomeňte, že hudební signál má tvat sinusovky, má kladné a záporné půlvlny ono je to opravdu trochu složitější při omylem otočené polaritě.
Navíc do repráků nejde stejnosměrné napětí , to by bylo za chvillku po cívce v repráku.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline ada4

Při přepólování el.magnetu- reproduktoru dochází ke vtahování jádra-membrány do cívkya tím slyšíte pouhý odraz zvukových vln. Při správné polarizaci je -jádro- membrána vyzpuzovaná , to

Pánové, ještě trochu z jiný stránky. Co říkal Bob, je víceméně správně. 300W reprák znamená, že ten reprák přežije 300W. Když to do něj bude pumpovat 25W zesilovač, bude to hrát max na těch 25W. Kdyby se na 25W připojil 5W reprák, bude hrát taky, ale na plný kule půjde za svoje konstrukční meze (větší výchylka, než na kterou je stavěnej) a krom toho, že bude chrčet, může se i urvat membrána. To, že má repro 300W neznamená, že je tam 300W furt, ale že je toho schopen. Auto taky nejede pořád na 125kW (teda až na jisté jedince :) ).

A polarita + - znamená, jestli reprák bude sledovat svoji půlvlnu, nebo půjde na druhou stranu. Je to trochu složitější a týká se to hlavně basů. Jinými slovy: pokud budou všechny repráky zapojeny správně, tzn. "ve fázi", tak při náběhu basový půlvlny jdou všechny jedním směrem a tudíž akustický tlak snižují nebo zvyšují současně. Pokud bude jeden zapojenej obráceně, tak místo nahoru jde dolů a pokud je ve vhodný akustický vzdálenosti, tak dojde k "akustickému zkratu", kdy to jeden repro tlačí nahoru a druhej dolů a vzduch proudí jen mezi těmahle dvěma reprákama a ty uslyšíš kulový. Krásnej přiklad si může každej vyzkoušet sám, pokud na to má vybavení: vzít stereo bedny co umí dobrý basy, dát je aspoň 2m od sebe, pustit nějaký dobrý duc duc, jeden repro zapojit obráceně a pak můžete mezi reprákama najít místo, kde basy nebudou slyšet vůbec. Pak stačí VYPOJIT jeden reprák a je rozdíl slyšet, basy naběhnou jak kouzlem.

Jinak přepólování reprák nezničí, aspoň jsem se s tím nesetkal. Zničí ho jen když do něj pustíš větší výkon, než kterej mlže zvládnout.

A co se týká impedance, doporučuje se dodržet jmenovitou. Pokud budou mít repráky větší impedanci než by měly, tak můžou hrát maximálně potichu (tady záleží i na jejich citlivosti), ale je to v pohodě. Pokud se použije menší impedance, tak při hlasitějších zvucích (např. při plném vybuzení) hrozí zničení zesilovače (zjednodušeně lze použít klasickéj ohmův zákon ze základní školy), jelikož tam teče větší proud a zesíky většinou nevydržej víc..

Takže experimentujte, zapojujte a ať to moc nehoří :)
1995 Galant 2.0 V6-24