GalantWeb

A zase odvzdušnění spojky...

Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Tak jsem se dneska pustil do odvzdušnění spojky. Našlapal jsem kámoš povolil vylítla černá sra*ka. Po dotáhnutí odvzdušňováku spojka totálně měkká. Takže se povolila trubka na spojkovim válci a u převodovky a profoukla se. A ejhle když šlapu spojku, tak na hlavnim spojkovém válci co je zašroubovaná trubka do spojky nevyjde ani kapka. Je možný, že se tam zanesl nějakej bordel do spojkového válce? A nebo tim jak se to odfouklo, tak se zničili gumičky? Dělal jsem to u kamaráda a něměli jsme golu na sundání hlavního spojkového válce. Takže nato příjde až zítra. Pak jsem šlapal jak blázen a stejně se to nechytlo. Před tim prvnim odvzdušněním to fungovalo  :mad: Jestli je teda možný, že timhle způsobem odešli gumičky, tak nevíte jaký tam jsou rozměry a nebo popřípadě z jakýho auta tam jsou? A ještě se chci zeptat, jak to funguje u spojkového pedálu? Tam je taky nějakej váleček co to tlačí nahoru? Díky moc dělám to a rychlo, takže potřebuju všechno zjistit dopředu, než to rozeberu, abych věděl na čem jsem  -_-


Offline Jindřišák

Podle mě ti netekla ani kapka protože ve vedení musí vzniknout podtlak aby hlavní válec nasál kapalinu z nádržky. Když odvzdušnuješ spojku, sešlápneš pedál, povolíš na pomocným válci odvzdušnovák, utáhneš a pak pustíš pedá (myslím, že se snad ani nevrátí a je potřeba jej vytáhnout rukou) a zase odznova.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Tím postupem, jak říkáš jsem to dělal. Ale hned po prvnim šlápnutí a "fouknutí" spojka měkká. Tak mě právě napadlo jestli je možný, že jak tam byl sajrajt (byl na dně nádobky) jestli se buď ucpala a nebo se nějakým způsobem zničili gumičky. Je to divný... Tady na fóru jsem četl, že kolikrát člověk musí šlapat hodně dlouho, ale to všichni měnili gumičky, takže aby si sedly. Mě to fungovalo jen sem chtěl vytlačit hnus z trubek  ](-:


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Werewolf66

ja s tim mel taky problem. Ale pak pomohlo kdyz jeden slapal a druhej drzel ten pomocnej valecek na spojce stlacenej....pak to slo
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
A šlo to hned? A nebo to zase chvíli trvalo něž se to chytlo?


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Robe to mi ani neříkej, mě po půl hodině málem upadly nohy :D Ale ty jsi měnil gumičky, to bych pochopil, že než si sednou, tak se musí našlapat. Ale já válec vůbec nerozebíral, takže by gumičky snad měli bejt furt jak předtim...


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Prosimtě a gumičky, tam pasujou jaký? Já našel jen na pomocnej válec, ale na hlavní nic...


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
No jasný, jak je nádobka ne? No ale právě na ten ty gumičky nemůžu sehnat. Někde jsem totady na fóru viděl, myslim ,že dokonce od tebe, ale teď to za boha nemůžu najít  ](-:


Offline Jindřišák

Zkus  http://www.heureka.cz/?h[fraze]=73371+A.B.S. Já nikdy takový problémy se spojkou neměl a pokud náhodou jo, tak tam byl plastovej váleček a ten se mění celej. Mázli jste ty gumičky brzdovkou? Přece si to nemůže hodinu sedat ](-:
« Poslední změna: 05.12.2013 - 10:30:03 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Já gumičky právě ani nevyndával... A kdyby jo, tak na radu kámoše je prej je lepší lehce máznou z vrchu vazelínou protože kapalina je suchá. Je to záhada, jak to jednim odvzdušněním, když se na nic nehrabalo může z ničeho nic přestat fungovat....



Offline Pepe

V trase spojkového potrubí je taková kostka- tlumič rázů- a ta dává zabrat všem majitelům Galantů .
« Poslední změna: 05.12.2013 - 20:38:41 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Tak sem se dneska dostal o kousek dál. Ale furt nic, už jsem celkem zoufalej, že sem se v tom vůbec hrabal....
Dneska jsem sundal hlavní válec a rozebral, byla v tom sra*ka. Jak jsem ho kompletně vyčistil, i obě dírky co jsou pod nádobkou.
Gumičky jak nové, takže všechno krásně čisté gumičky jsem samozřejmě máznul a složil dohromady. Válec jsem přidělal.
Všechno dobře složené... Kapalina dolitá do maxima. Trubka od hlavního válce k pomocnému profouknuta.
A nějdřív jsem zkusil, jestli to nepoteče po povolení odvzdušňováku kapalina sama a nic, tak jsem zkusil na odvzdušňovák dát hadičku a nasát.
Bez úspěchu, kapalina v nádobce neubívala. Opakuji, že vedení i trubka prostě komplet bez kapaliny. tak se začalo šlapat.
Nejdřív se šlapalo a odvzdušňovák utaženej. Kapalina hrozně pomalinku v nádobce ubívala a nahoru z nádobky chodily bubliny.
Ubylo asi půl cm a pak konec přestala ubívat. Takže telefon známému mechanikovy a ten řekl, že povolit odvzdušňovák a furt šlapat.
Takže se furt šlapalo, pomáhalo se i pomocným válcem, který kámoš buď mačkal a nebo držel. Bez úspěchu po půl hodině neubylo ani mm.
Tak jsem zkusili povolit trubku u spojkového válce a přiložit na konec spojkového válce prst a jak jsem šlápnul, tak kamarád říkal, že mu to vytlačilo zase názpátek nasálo prst.
Takže pumpa funguje. Ale ani za boha, když tam měl přiložený prst a já šlapal, tak z nádobky neubylo nic.
Tak seválec naplnil  kapalinou stylem, že kámoš šlápnul na pedál a jak pouštěl,
tak já tlačil injekcí kapalinu do místa kde je našroubovaná trubka. Po tom co už z toho místa nešly po sešlápnutí bubliny, takže byl válec plný a bez vzduchu.
Normálně bez trubky po sešlápnutí kapalinu vytlačil(pod tlakem). Takže se připojila trubka a doufalo se, že se teď probere. A nic to samý.
Zkoušely jsme našlapat se zavřeným odvzdušňovákem a kapalina v nádobce furt na stejným místě... Pak kamarád pomáhal pomocným válcem a taky nic.
Prostě si to za boha necucne z nádobky (krom toho, jak si cucla truchu na začátku). Gumička nahoře válce je v pořádku, je tam správně daná a ty dvě dírky jsou čisté, jak slovo boží.
Už jsme z toho zoufalí. Zespoda to protlačit injekcí jsem zkoušel, ale ani prd... Nevíte někdo čím by to mohlo být?
Popřípadě napsat postup jak to správně odvzdušnit když je trubka prázdná? Prostě stylem - takhle šlapej, tohle k tomu mačkej tohle musí bejt utáhnutý a tohle a tohle.
DNeska budu asi už šlapat i ze spaní, takže jestli tenhle sloh někdo dočetl dokonce, prosím o radu, jinak skončim u chocholouška.
Jo jinak samozřejmě dolévám brzdovu kapalinu TEXTAR DOT4.
Děkuju mockrát


Offline Werewolf66

Ja to delal tak ze mi kamos ten valecek drzel stlacenej. Sem slapnul, drzel sem a on povolil odvzdusnovak, zas utahnul a ja pustil pedal a takle asi 10 minut. Ale pozor, kdyz bylo vedeny napusteny kapalinou...tak stejne pedal byl jak blato....ale po chvilce sam ztuhnul na normalni uroven....A pozor kdyz menis gumicky....ja je tam dal obracene a to to moc nefungovalo :))
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Gumicky jsou dobre. A nez jste timhle zpusobem povolili odvzdusnovak, tak jsi naslapal a on namackal a pak drzet? Ale zase aby se tam nejaka kapalina timhle stylem dostala, tak musi ubyvat z nadobky a u me nic. Ale tenhle zpusob jsme dyl nezkouseli, tak zitra otestujem :-)


Offline Pepe

Je jedno  jaké máš afto , ale spojku odvzdušníš stejně jako brzdy . Pístek natlačí kapalinu do pomocného válce a druhé ruce musí povolit odvzdušnění . Tento postup je nutné opakovat  do doby , než z odvz. šroubu vytéká pouze kapalina a ne luft . Pedál spojky nebude nikdy tuhý jako brzda a neucítíš ani kdy hydraulika spojku rozepne.   
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001