GalantWeb

Geometrie

Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Volant nakřivo,
co jsem to auto koupil, tak je problém, že je vychýlený volant mírně doprava při jízdě rovno. Mezi tím bylo pár věcí na autě vyměněno, asi tak všechny ramena vepředu (horní i obě spodní na každé straně). Až mi i s původníma rameny jeden člověk dokázal (natřikrát) opravit geometrii na předku tak, že auto jelo rovno s volantem rovně.

Pak se událo pár servisních zásahů (včetně geometrií) a auto jelo stále rovně. Ovšem naposledy mi byly vyměněny manžety na vnitřních homokloubech a výstup z geometrie byl následný:


Poté se to dvakrát snažili opravit:


- tu se to snažili opravit, až rezignovali na volant nakřivo a nechali to tak, aby jelo auto rovně. Dle jejich konstatování za to můžou nejspíš odklony. Z čehož vyplynulo, že to může být jen zlá těhlice... Vůle nikde žádná není...

Nuž a tu je archivní výstup:
- starý výstup, tuším po výměně převodovky - auto jelo rovně s volantem rovně.

podotýkám, že za celou dobu auto ujelo pod 15 000km a na zadní nápravu se nešáhlo, protože byla dle geometrie ok a muselo by se měnit x věcí. S čímž nemám problém, až to bude třeba...


Offline Pepe

Zbývá jedna operace - demontovat airbag z volantu , stáhnout a pootočit volant na tisícihranu - ale jestli to bude sedět rovně , nezaručuji .
Buďto si s tím mechanik nechtěl hrát nebo tomu nerozumím - když nastaví volant rovně - příčka do vodorovné polohy a zamknout vůči sedadlu - musí pomocí axiálních táhel srovnat kola tak aby auto jelo rovně a volant byl taky rovně . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Na to, aby to bylo jen mechanikem, tak to jich pokazilo tu geometrii příliš mnoho. I když při mé smůle....
Každopádně to klidně může být i v součtu odklon, proč ne... Vyosené kolo má jiný odpor na silnici + se má vždy tendenci srovnat na celou plochu, to může dělat nesmyslů docela dost... Uvidíme, příští týden budu mít snad chvilku, tak se zkusím stavit tam, kde to vychytali už kdysi a jestli ani to nepomůže, tak začnu přeměřovat ty těhlice a všechny vzdálenosti, jak blázen...


Offline Sir Dag

Kolikrát mi auto po geometrii (tedy po seřízení sbíhavosti) jede auto rovně jen, když mám volant mírně pootočený. Pokud bych přendal na tisícihranu, bude zas pootočený na druhou stranu :D Lidi na to serou jak můžou, protože to lidem s 20let starou károu stačí
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Severín

Tak třeba Mazdy, který mají stejný problém - jedou rovně, ale mají lehce nakřivo volant a nejde to srovnat (buď volant doleva nebo doprava) mají dost často bouchlý (křivý) tlumiče - jak se to stane se mě neptejte. To pak nesrovnáš ničím, jen výměnou. Mimochodem, taky mám v autě volant lehounce doleva...:D Ale v mém případě by to tlumičema být nemělo. Ale jde opravdu o ojedinělý případy.


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Tlumiče s pružinama byly též měněny...


Offline Kocour

Tlumiče s pružinama byly též měněny...


A kola nahuštěný jsou? Pneu na předku/zadku , levà/pravá jak jsou opotřebený.


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Problém byl na 15" s letníma aj zimníma. Jen po přezutí na letní 17" je trošku menší, což je divné. Nicméně nahuštění vylučuji. Sjetí gum je až překvapivě rovnoměrné.... Jen na předku je po sezoně vždy míně vzorku než vzadu, ale za to jaksi asi nemůže geometrie.


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Poslušně hlásím, že geometrie jedenmiliontřistapadesít sedmtisícosumsetčtyřicet dva a auto jede zase rovně s volantem rovně... Nechcete ho nekdo? Já už to auto nechápu... Nebo možná servise.... O vyvažování kol jsem si též někdy vyléval srdíčko zde....



Offline Sir Dag

Galand RHD? zajímavé co na protokol napíší..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Radec

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 48
Tak nějak už mám tolik protokolů z geo s RHD už to ani neřeším...