GalantWeb

Spojka

Offline Wolfchlum

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 13
Zdravím, potřeboval bych trošku poradit co se týče spojky . Před nějakou dobou jsem nechal vyměnit celou spojkovou sadu (sachs)+ těsnění na obouch válcích . Při nějakým nájezdu opět spojka zabírá až na vrchu pedálu a při agresivnějším sešlápnutí plynu občasně prokluzuje . Neměl někdo stím zkušenosti ? Není náhodou tam nějaký samostav bo je čistě u lanovýho řešení ? Díky
Galant 1988 2.0 GTI 16V 144hp


Offline Trewor

Prodluž tyčku za kterou spojkovej pedál tahá. Respektive vysuň tu vidličku.
Pedál by měl být prvních pár mm docela měkkej. Nejlíp ve dvou koukat jestli když zmáčkneš pedál třeba jen 5mm tak by to nemělo pákou od spojky hnout. Jinak nemáš dost přitlačenou spojku a pod plynem to bude klouzat.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

Něco jsem tady psal o lanku  ](-: ](-:   podle katalogu dílů jde o klasik hydrauliku .  Vypadá to , že se zkrátil krok spojky - podle nastavení výrobce to je vypínání i záběr v první třetině kroku spojky . Takže podle popisu ti zabírá jak má .
 Trewore , když prodlouží tyčku , zkrátí krok spojky ještě víc a bude skoro pořád v záběru vypnutí .
« Poslední změna: 25.01.2018 - 15:40:31 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Wolfchlum

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 13
tak proč proč ten prokluz ? co stím ?


Offline Pepe

 Zkrátit tyčku , která se opírá o vypínací páku spojky  ----- u převodovky . Protože dochází k tomu , co jsem popisoval - vypínací páka pořád tlačí na spojku a odtlačuje ji od setrváku .
Nevím , jestli je tyčka s maticí , pomocí které jde zkrátit nebo prodloužit
« Poslední změna: 25.01.2018 - 16:36:19 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

 Toto je nad pedálem - hlavní spojkový válec . Regulaci doporučuji na druhém válci - viz obrázek .   Jakákoli úprava na hlavním válci - na pedálu - ti nepomůže . Pomocný spojkový válec je v prostoru mezi chladičem a převodovkou .
« Poslední změna: 25.01.2018 - 19:05:10 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Wolfchlum

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 13
jj vím o to ale nejde mi do hlavy, že je to originál jen jsem ho přetěsnil a je to trošku mimo tědka no .


Offline Pepe

 Auto máš jako 1. majitel nebo  xxxx ?  Někdo před tebou mohl tu tyčku upravovat .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Wolfchlum

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 13
auto v rodině 15 let . tyčinka vypadá, že by ji nikdo neupravoval.


Offline Pepe

 Za pokus to stojí - připrav si druhou tyčku , kratší o 4-5 mm a vyměň je . Pak porovnej typ jízdy.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Wolfchlum

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 13
ok zkusím, jak bude čas . každopádně díky za čas


Offline Pepe

 O.K.  proto jsme tady   :mellow: :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Dotaz...jeden klucina s 2,5 manuál řeší problém... A už si s tim nikdo neví rady..ale jako fatk nikdo..zkusilo se kde co a nakonec to dopadlo takto: provedena výměna celé spojkové sady, výměna setrváku, výměna hlavního spojkového válce, výměna pomocného spojkového válce, zrušení tlumiče vibrací na spojce (ta kostka), brzdová kapalina dot 5.1

O co jde..po sešlápnutí spojkového pedálu standartně se zařadí a když se začne pouštět spojkový pedál, tak začne zabírat až těsně před koncem (nahoře)...v posledních pár mm. Po odvzdušnění vše funguje normálně cca tři dny a pak tento problém se opakuje...díky tomuto problému zničená po pár tisíci km celá spojková sada, setrvák atd..proto vše vyměněno..Dále co se dělo. Spojková kapalina byla po pár dnech vždy úplně hnědá (přepálená) jak sviň...proto se tam dala dot 5...prostě do výkoných aut.. Stejnak problém setrvává...

co teď...?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline BrutálníBobr

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 112
Co ohřeje kapalinu to to likviduje ... hledal bych kde co topí a nemá to topit


Offline Kouba96

Další věc je, že Dot 5 nemá v Galantu co dělat. Svým složením je na jiné bázi. Přece má být Dot 3,4.


Offline Pepe

 Spojka má vypínat v první třetině kroku pedálu a od toho se odvíjí i jej krok při pouštění pedálu do záběru spojky . Jedna z možností mne napadá , že bývalý majitel vyměnil tyčku mezi vypínací pákou a spojkovým válcem - prodloužil nebo zkrátil krok .
DOT 5 je kyselin , která rozežere gumové těsnění ve spojkových válcích , ale asi má dost penízků . Spojková kapalina se nemá kde ohřát - není jako brzdovka , kterou ohřívá brzdový kotouč . Problém hnědé barvy je rezavé potrubí - voda a soli , které ve staré kapalině vykrystalizovali .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Berzelius

Jen na okraj co vím tak DOT 5.1 je vpoho.Měl jsem ji jednu dobu taky. Je na stejné bázi jak 3 nebo 4.
Neplést s DOT 5


Offline Pepe

 :angry: :D  sorry , jsem pozadu s technikou .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

myslíš si, že by bylo prorezavělé potrubí a tak se zavzdušňoval systém?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Drak

to si spíš myslím, že jak reaguje brzdovka s načatým kovem, tak vzniká plyn a po čase se nashromáždí v před pístkem a pak se to chová jako zavzdušněné
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)