GalantWeb

Pro ostatní: OPRAVA PŘEVODOVKY

Offline Venda_K

Tak jsem tu zase, poslední dobou chodím jen noční takže jsem před chvilkou vstával. Co se týče převodovky tak jsem narazil na problém v diferenciálu. Přiložím fotky. Jedná se o ozubené kolečko s tisícihranem do kterého se strká poloosa. Na fotkách je vidět jako by bylo vyžrané, nebo si něco schrouplo.  :(

Návrhy?

Můj ,,extrémní nápad" je ho vyndat, zalepit CO-čkem a pomocí smirkového kotouče a úhlové brusky srovnat. Nebo bude lepší s tím radši nic nedělat? Když s tím lehce točíte tak cítíte že se trošku zadrhává v těch místech kde je takhle vyžraný :( Musím vyvinout větší sílu k tomu, aby jsem tyto nerovnosti překonal.
« Poslední změna: 01.05.2015 - 00:03:07 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline BlackJack

S tím COčkem bych na to raději nechodil. Vytvoříš na zubech napětí a to by mohl být průser. Navíc to zalepíš ne zrovna kvalitním materiálem. Zuby jsou kaleny a cementovány, to ty taky nedocílíš opravným způsobem. Když to vezmu polopatě, tak samozřejmě vyvařit a přebrousit by to šlo, ale otázkou je, jestli se taková "plomba" nevytrhne i s kusem zubu.

Zuby tohoto převodu se dotýkají především boky, takže by problém neměl být až tak vážný. Momentálně spíše hrozí, že poškozené zuby se budou více vymačkávat (opotřebovávat), než zuby na kterých defekt není.

Zavařit nevím - zkus si kladivem zklepat svařovací drát, pak si zkus zklepat kousek zubu z převodovky. Rozdíl v tvrdosti materiálů je výrazný.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Venda_K

S tím COčkem bych na to raději nechodil. Vytvoříš na zubech napětí a to by mohl být průser. Navíc to zalepíš ne zrovna kvalitním materiálem. Zuby jsou kaleny a cementovány, to ty taky nedocílíš opravným způsobem. Když to vezmu polopatě, tak samozřejmě vyvařit a přebrousit by to šlo, ale otázkou je, jestli se taková "plomba" nevytrhne i s kusem zubu.

Zuby tohoto převodu se dotýkají především boky, takže by problém neměl být až tak vážný. Momentálně spíše hrozí, že poškozené zuby se budou více vymačkávat (opotřebovávat), než zuby na kterých defekt není.

Zavařit nevím - zkus si kladivem zklepat svařovací drát, pak si zkus zklepat kousek zubu z převodovky. Rozdíl v tvrdosti materiálů je výrazný.

Tak na to s tím mým extrémním nápadem kašlu. Do teď to jezdilo, tak to snad ještě něco vydrží. Jinak nové ložisko už je na svém místě a převodovka je složena, ale i tak jsem narazil při skládání na defekt. Plíšek na tři šroubky, co drží hlavní ložisko, v sobě měl vydřenou rýhu od starého ložiska. Myslím si, že je to tím, jak jsem opravu převodovky stále odkládal. Takže varování pro všechny ty, co si myslí, že rachtání v převodovce od ložiska umístěného na vstupní hřídeli nic neudělá. Sehnal jsem jiný, asi o něco tlustší než je originál. Originál hodlám nechat srovnat na magnetce a vrátit jej do železných zásob.
« Poslední změna: 03.05.2015 - 13:36:30 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

Až na ten nápad s COčkem šikovný kluk . Nové kola nebo vybrat na šroťáku.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline sweetytv

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 114
Hlavně tleskám za odvahu rozebrat převodovku. Já sem ze všeho vždycky posranej, protože to vypadá složitě. Ale nakonec se vždycky do všeho pustim a musim zaklepat, všechno se zatim podařilo  ^_^ Co obnáší půlení převodovky? Znalosti a nebo jenom rozum?  :D


Offline Venda_K

Až na ten nápad s COčkem šikovný kluk . Nové kola nebo vybrat na šroťáku.

Taky jsem říkal že je to extrémní nápad, ale abych pravdu řekl, není to z mé hlavy. Viděl jsem to v seriálu Trucky na ledě. Kde řidič, který měl přezdívku Polární medvěd, nemohl řadit. Rozebraly mu převodovku a měl v pytli podobné kolečko co mám já v diferenciálu. Jelikož ten díl (kolečko) neměly na skladě a on potřeboval jezdit, protože co jízda to peníze, tak mu to provizorně zalepily a složili z5. Díl objednaly a po sezóně mu to dělaly znovu. Tak jsem si tak říkal když vyvařili kolečko, které přijde do převodovky v Trucku a vydrželo mu to celou sezónu, tak proč by to nevydrželo v Galantovi než shnije? :D Ale upustil jsem od toho a možná někde něco seženu. Jen jsem koukal že mám diferenciál do kterého přijdou větší poloosy.

Hlavně tleskám za odvahu rozebrat převodovku. Já sem ze všeho vždycky posranej, protože to vypadá složitě. Ale nakonec se vždycky do všeho pustim a musim zaklepat, všechno se zatim podařilo  ^_^ Co obnáší půlení převodovky? Znalosti a nebo jenom rozum?  :D

Asi se budeš smát, ale brácha je automechanik a hodně pomáhá a už ji měl jednou rozebranou, ale převážně se snažím sám a když nevím, tak se radši zeptám bráchy, ale Vy tady nemáte k dispozici obrázkovou encyklopedii o manuálních převodovkách F5M41, F5M42 a W5M42 v EN a ve formátu PDF? Celou dobu jsem jel podle mého označení převodovky (prvních pět počátečních písmen) a co bylo na obrázku v té EN encyklopedii bylo i v mé převodovce. To je pak hračka rozložit a složit ;)
« Poslední změna: 02.05.2015 - 10:28:28 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

"ale Vy tady nemáte k dispozici obrázkovou encyklopedii o manuálních převodovkách F5M41, F5M42 a W5M42 v EN a ve formátu PDF? "
 Tak to sem do manuálů vlož . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

"ale Vy tady nemáte k dispozici obrázkovou encyklopedii o manuálních převodovkách F5M41, F5M42 a W5M42 v EN a ve formátu PDF? "
 Tak to sem do manuálů vlož . -_-

Tak do jakého tématu to bude?
Servisní manuály (workshop manualy)
Uživatelské příručky a prospekty
???  :angel: :angel: :angel:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Tak do jakého tématu to bude?
Servisní manuály (workshop manualy)
Uživatelské příručky a prospekty
???  :angel: :angel: :angel:

Ale vždyť už to tady Drak má, tak co plašíme. Teď jsem se na to díval  ](-:  ](-:  ](-: Přesně podle toho, co tu je k dispozici, jsem ji dělal. Spíš více hledat a méně se ptát  :kiss:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Kdyby jste někdo někdy hledal gufera s prachovkou, co přijdou do převodovky a vytěsňují poloosy. Tak tady si je najdete.

http://www.elotechnik.cz/

Naše nabídka => Těsnění => Gufera

A už jen čtete a mají tam nádherný prospekt ve formátu PDF ve kterém se dozvíte jak se gufera značí a které kam přijde.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

" ale Vy tady nemáte k dispozici obrázkovou encyklopedii o manuálních převodovkách F5M41, F5M42 a W5M42 v EN a ve formátu PDF? Celou dobu jsem jel podle mého označení převodovky (prvních pět počátečních písmen) a co bylo na obrázku v té EN encyklopedii bylo i v mé převodovce. To je pak hračka rozložit a složit "
Na základě této připomínky jsem myslel , že máš něco jiné , než je tady v návodech a manuálech . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

" ale Vy tady nemáte k dispozici obrázkovou encyklopedii o manuálních převodovkách F5M41, F5M42 a W5M42 v EN a ve formátu PDF? Celou dobu jsem jel podle mého označení převodovky (prvních pět počátečních písmen) a co bylo na obrázku v té EN encyklopedii bylo i v mé převodovce. To je pak hračka rozložit a složit "
Na základě této připomínky jsem myslel , že máš něco jiné , než je tady v návodech a manuálech . :mellow:

Abych pravdu řekl nepídil jsem se po tom zda to tady máte, pouze jsem položil otázku, když se podíváš výše, tak za PDF mám otazník :D Ale tehdy jsem to sehnal jinde a ne z tohoto webu :D Hlavní je že to tady máte a že to lidem pomáhá. Už to neřešme ;)
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Díky za radu. Jelikož je mezi náhradu (NSK B25-139 C3) a originálem (NSK B25-157A) rozdíl cca 230 Kč tak půjdu do origo za 660,- i s DPH. Pokud se na autě něco posere tak budu z něj moci prodat převodovku, která je v celkem dobrém stavu a synchronizace vypadá dobře. Jen mě štve že už někdo origo olej asi vypustil a dal tam náhradu. Když jsem ho vypouštěl bylo ho tam 2,5L místo 2,2L (pochybuji že v automobilce dávají 3dcl převodového oleje navíc). Poznal jsem to tak, že v zimě, když jsem naskočil do studeného auta a rozjel se na jedničku, která tam jde lehce. Tak po vyřazení už nešla, při rychlosti cca 20km/h, zařadit dvojka. Musel jsem zpomalit a jet na volnoběh krokem, aby tam dvojka zapadla a potom se přes spojku rozjíždět a problém s trojkou za studena je taky. Kord když chci zařadit rychleji tak lehce přepočítám zoubky. Po ohřátí vše OK. Ten olej co jsem vypustil jsem si schoval a hodlám testovat jiný. Přečetl jsem toho o tom oleji DiaQueen Multi Gear oil SAE 75W-85W GL-4 dost a ten je v nedohlednu. Prostudoval jsem toho dost (manuály a fóra jak na tomto, tak i konkurenčním webu mitsubishiclub.cz). EvoMan psal: ,,Hlavně ne plnou syntetiku 75W-90. Časem zalepí synchronizaci a už bez přepočítání nezařadíš." Pak jsem si přečetl ještě jeden katalog v PDF o převodových olejích. Že se dělí na monográdové (pouze do zimy nebo pouze do léta) a multigrádové (celoroční), ale že výrobci převodovek preferují oleje monográdové. Podle manuálu k převodovce jsem se dočetl že tam přijde 75W-85W (monográdový a ty dvě W nejsou chyba, přiložím foto). No a ještě mě zajímalo jaký typ oleje je originál jestli minerální, polosyntetický nebo syntetický nebo-li plná syntetika. Podle tohoto odkazu jsem se dočetl že se jedná o minerální olej.
http://jaytec-lubricants.com/index.php?main_page=product_info&cPath=165_42&products_id=240

Takže můj verdikt je, že si schovám vypuštěný olej a vyzkouším tento
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W 1L balení × 3ks = 3L i s poštovným za cca 900,-
http://www.kroon-oil.cz/products/121-gearlube-rpc-75w80w-1l-baleni.aspx
vím že jsem pořídil 75W/80W měl by být o něco tekutější při -26°C než je 75W/85W

Potom dám vědět poznatky zda jsem dával zpátky starý olej nebo jsem zůstal na tomto kupovaném.


Takže na tento olej už jsem nalítal přes 200km (cesta z Pelhřimova do Českých Budějovic a zpět + nějaké drobné). Auto pěkně po rozvodech a novém ložisku jak na vstupní hřídeli v převodovce, tak i na vypínací páce spojky. Jako kdybych slyšel pěkně šustit vítr do motoru. Jede nádherně, ale k věci. S tímto olejem jsem prozatím velmi spokojen. Řazení jde oproti tomu, který jsem z převodovky vylil, lehčeji. Zima mi teprve ukáže, zda jsem vybral dobře. Zatím si ho chválím a dávám mu dva palce nahoru. Starý olej stále uschován a po zimě buď půjde zpátky, a nebo se dá pryč.
« Poslední změna: 03.06.2015 - 11:04:18 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Don_Mierda

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 84
Tak jsem se taky pustil do tehle kulišarny, ložisko vyměněný, gufero taky, po velke nesnázi s zkompletovaním převodovky dohromady, protože mi nešla nasadit segrovka co je v obalu a drží ložisko na druhe hřídeli se vše nakonec povedlo aji kvaltu jsem se nakonec dopočital ale po nasazení převodovky a namašlení vše do puvodního stavu, jsem zjistil že mi nejdou všechny zadni kvalty (2-4-R) Má někdo nějakej tip, nápad nebo radu? Znovu ven se mi převodovka tahat nechce  ](-: ](-:


Offline Don_Mierda

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 84
Takže po dnešku vše funguje tak jak má, krásně, hladce a bez problemu. Pričina byla v tom že se mi ohnul držák co převádí tahla do řadicího mechanizmu v převodovce ](-: Chtěl bych MOC poděkovat Venda_K za cene a užitečne rady. Díííky a zaroven zkoušim jim zminovany olej Gearlube RPC 75W/80W, jen mě trochu překvapilo že na obalu je psany že je to pro renault, peugot a citroen :-D ale zatim to řadi líp než předtím, až něco nalitam tak napišu víc a časem i za nižšich teplot.


Offline fantomas

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
tak u mne probehla take oprava prevodovky, mam Galant 1999 2,4 GDi takze soro vse je special a desne drabhe, provedeno ke vseobecne spokojenosti v Nebovidech u vyborneho automechanika - pracuje i o vikendech - kompletni vymen a vsech  lozisek za originalni dily, olej  original nahrazen timoto typem:  Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/5F148A827AF71C6E80257E3C003784E6/$File/BPXE-9X2G2H.pdf
razeni bezproblemove i za studena, dulezity parametr pri vyberu oleje je krome vykonostni tridy take tento:
Viscosity, Brookfield @ -40C DIN 51398 mPa.s (cP) 20000, vyzkousel jsem jine oleje ktere mely tento parametr vyssi napr 2x a vice a razeni za studena nebylo v poradku, v zimnim obdobi reknu vice, jinak olej od mychak je mobil a pry podle jinych zkusenosti taky neni dobry


Offline Venda_K

Takže na tento olej už jsem nalítal přes 200km (cesta z Pelhřimova do Českých Budějovic a zpět + nějaké drobné). Auto pěkně po rozvodech a novém ložisku jak na vstupní hřídeli v převodovce, tak i na vypínací páce spojky. Jako kdybych slyšel pěkně šustit vítr do motoru. Jede nádherně, ale k věci. S tímto olejem jsem prozatím velmi spokojen. Řazení jde oproti tomu, který jsem z převodovky vylil, lehčeji. Zima mi teprve ukáže, zda jsem vybral dobře. Zatím si ho chválím a dávám mu dva palce nahoru. Starý olej stále uschován a po zimě buď půjde zpátky, a nebo se dá pryč.


Čau klucí, tak jsem zpátky. Zrovna v pátek, při cestě do práce, přesně za značkou Pelhřimov, mi přestala rozepínat spojka. Vidím to na opotřebení spojkového talíře. Proč si to myslím. Když auto nastartuji tak vše v pořádku, ale když zmáčknu spojku slyším jemné pískání plechu o plech a když se nad tím zamyslím, tak mi spojka vypínala až u podlahy a to už jsem ji jednou přitahoval. Budu ji v týdnu vyndavat a budu Vás zde o všem informovat a přikládat foto dokumentaci. Co se týče mého poznatku s olejem, tak když jsem nedávno jel do Českých Budějovic pro 17" kola (ke konci roku 2018), tak se řazení trošičku zhoršilo. Asi vlivem vyšší teploty olej přestal plnit svou funkci na 100%, přeci jen jsou v Česku poslední dobou nesnesitelná vedra. Olej jsem pořídil 29. 4. 2015, kdy jsem měnil i hlavní ložisko v převodovce. Od té doby jsem jen zkontroloval hladinu oleje v převodovce, kde změnil barvu z té oranžové na šedivou, jinak jsem na převodovku nešahal a ozvala se až tento týden v Pátek. Stávající olej hodlám vyměnit za tento viz. odkaz:

http://www.ellmara.cz/products/122-gearlube-gl-5-80w-90-1l-baleni.aspx

Pak dám zase vědět, jak mi to bude řadit. Jinak v zimě nebyl problém s řazením za studených rozjezdů. Co se týče té šedivé barvy, tak si myslím že olej asi zdegradoval a je potřeba ho vyměnit, ale když se podívám na ostatní, kteří ho měnily, nebo jen přefiltrovaly originální olej přes silonky a vrátili ho zpět, tak měl tu samou barvu. Takže se asi nejedná o tak závažný problém, který by se projevil v horizontu 3 až 5 let. S autem najezdím cca 10 000km ročně (do práce a zpět, občas dálka).
« Poslední změna: 14.04.2019 - 15:52:15 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Tak tady to je klucí. Tloušťka lamely má ještě 7,25 až 7,5mm.
« Poslední změna: 18.04.2019 - 09:26:14 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Olej bych zaměnil za - https://www.liqui-moly.cz/uzitkova-vozidla/hypoidni-prevodovy-olej-tdl-sae-75w-90-692.html      je to alespoň Gl4-Gl5

Pozdě, už ho mám doma, no myslíš si že bude dělat problémy? Když to je GL5? V manuálu píšou GL4 or higher. Tak tím jsem pochopil jako GL4 nebo lepší (vyšší). A tím je GL5 ne? Vypustit se a zaměnit se to dá vždy. Je cca 3 100Kč i s dopravou za třídílnou spojkovou sadu od výrobce EXEDY moc?

Objednáno!
« Poslední změna: 18.04.2019 - 10:40:08 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031