GalantWeb

Klepe volant od brzd

Offline Jindřišák

Zdravím, potřeboval bych poradit s brzdama na svym ventu, pač google neporadil a vw forum je nějaký zdechlý, tak by tady snad mohl někdo vědět. Jak jsem auto koupil, tak byli desky v pytli, dal jsem tam starline, stočil hrany a jezdil.. Ale po chvíli se začal třepat volant, až se to vystupňovalo, že by to trhalo ruce.. Tak jsem koupil nový kotouče a desky od ATE, nasadil a byl klid, ale po 500km sem uslyšel při staženým okynku propískávání, které to auto dělalo od začátku, tak jsem pátral víc a zjistil, že jak točím kotoučem, tak vidím, jak jezdí v podkově, tak jsem koupil jetej naboj s těhlicí a bylo po pískání, ale hučelo ložisko, tak jsem přelisoval i to. Po nějakejch km se ale objevilo zase to klepání volantu. Pak jsem zjistil vůle na nápravě (myslel jsem, že to dělaj ty), tak jsem dal nový silentbloky ramen, čepy a tyčky řízení, který to odrovnalo a uložení tlumičů a udělal geometrii. Po té malé GO nápravy už jsem myslel, že mám klid.. ale furt to tam je, zdá se, že se to nezhoršuje, možná trošku zlepšuje, dělá to když brzdím z vyšších rychlostí, při pomalé jízde to necítím. A taky mi ty ATEčka za deště při dobrždění hrozně pískaj...

Už fakt nevím, nevím jestli jsem odrovnal brzdy těma 500km co jsem na nich najel, na tom křivým naboji, nebo je špatnej i druhej náboj (na ten mám v plánu ještě jednou mrknout), taky tu byl tip vodící čepy brzdiče, stabilizátory nebo tlumiče, ale to se mi moc nezdá.. ](-:

 
« Poslední změna: 15.04.2013 - 02:59:49 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Daneczek

Napadá mě, jestli ti správně fungujou brzdový třmeny, jestli není třeba zaseklej nejak a tlačil by ti na kotouč třeba jen z jedný strany místo toho by ho stlačoval zároveň z obou stran stejně. Ale je to jenom tip  -_-


Offline Trewor

No podle toho co jsi povyměňoval to vypadá na ten brzdič.
Nechávaj destičky okraj na kotouči stejně velkej jak předtim? Jestli se nehejbaj?
Když zkusíš  probrzdit brzdí L/P stejně?
Samotný řízení je OK? Neni samo povolený?
Jestli nic nevykoumáš tak sežeň levnej tlumič a dej ho tam jako tlumič řízení :evil:
Jen sranda :angel:
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Daneczek

když  už si tady děláš ty srandu, tak můžu snad taky  :D jestli ti to klepání volantu tak vadí tak ho prostě nedrž když brzdíš  :laugh: :laugh: taky sranda  :D


Offline Jindřišák

Napadlo mě teď ještě zvednout dycky do vzduchu jedno kolo, roztočit to motorem a pak zabrzdit, ať aspoň vím, jestli to dělá jen jedna strana a která, nebo jestli obě a nebo je problém v zavěšení. Jinak brzdiče jsem měl rozdělany a vyčištěný. Na tu stranu co propískávala, jsem dokonce koupil i novej pístek, na druhou už jen opravnou sadu. Pístky chodili krásně, když jsem je měl vytažený, ještě jsem je rozhejbával s pomocí kompresoru, tak nevím.. Jesi bude házet zas ten kotouč na ty straně, kde sem měnil naboj, tak ho nechám asi stočit, pokud ten druhej, tak asi změřím házivost náboje a pokud oba, tak to pošlu ze skály.. Ani bych to neřešil, ale čeká mě technická a nevím jak se na to budou tvářit ani jak bude vypadat souměrnost..

Jo ještě dodatek, desky okraj nenechávaj, pač na tom nemám ještě tolik najeto, ty kotouče tam mam teprve rok a žádná hrana tam zatím není.. A prohodit L/P myslíš co? kotouče? Ty se prohodit nesmí ne? A brzdič je jak pravej, tak levej.. Já bych toho povyměnoval i víc, ale mám tam podvozek "plus", je to z tý VR6, vše je trošku větší, brzdy maj 288mm, ale taky to koštuje mnohem víc, nejsou ty díly levný jak na feldu a blbě se shání.
« Poslední změna: 15.04.2013 - 13:39:56 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

a dělá to jen při brždění a nebo cítíš vibrace i při normální jízdě?
Kdyby byl křivej náboj, tak ti rozvibruje řizení i bez brzd.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Trewor

Nepsal jsem prohodit ale probrzdit.
Někde na betonce nebo tak...abys viděl když to zašlápneš jestli ti brzdí L/P stejně. Nebo když brzdíš a pustíš volant jestli se nestáčí.
Ještě mě napadlo...disk je OK?
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline Pepe

Zvedni VENTO na 2 hevery -předek a zkus vůle v tyčkách řízení . :big grin:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Nejaký mikrovibrace cítit jsou, ale to bych přisoudil nějaké vůli v kloubech na poloosách, nebo volnému uložení motoru. Když začnu lehce brzdit z 80-90, tak se začne třepat volant jak při nevyvážených kolech, když na to dupnu hodně, tak to přestane.

Když brzdím, tak se mi někdy zdá, že to tahne na stranu, ale to může být i povrchem, někdy jedu po cestě a volant mi uletí na jednu stranu, jak najedou kola na nějakou nerovnost, ale myslím, že když jsem to zkoušel někde na slušným asfaltu, tak to drželo rovně.

A jinak tyčky + čepy řízení sou dělany před rokem a tehda to nepomohlo. Měli cely auto na zvedáku a kecali, že sou všude v nápravě vůle, přitom jedna strana už měla novej silentblok uložení tlumiče a ramene. Tak řekli, že teda ta druhá je ale ještě horší, já souhlasil a tak udělali i druhou. Když mi auto předávali, tak řekli, že je to ok, ale že tlumiče už sou v řiti. Ale když auto rozhoupu, tak se vůbec nezhoupne a vytekly taky nejsou..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline miraD

Nejaký mikrovibrace cítit jsou, ale to bych přisoudil nějaké vůli v kloubech na poloosách, nebo volnému uložení motoru. Když začnu lehce brzdit z 80-90, tak se začne třepat volant jak při nevyvážených kolech, když na to dupnu hodně, tak to přestane.

Když brzdím, tak se mi někdy zdá, že to tahne na stranu, ale to může být i povrchem, někdy jedu po cestě a volant mi uletí na jednu stranu, jak najedou kola na nějakou nerovnost, ale myslím, že když jsem to zkoušel někde na slušným asfaltu, tak to drželo rovně.

A jinak tyčky + čepy řízení sou dělany před rokem a tehda to nepomohlo. Měli cely auto na zvedáku a kecali, že sou všude v nápravě vůle, přitom jedna strana už měla novej silentblok uložení tlumiče a ramene. Tak řekli, že teda ta druhá je ale ještě horší, já souhlasil a tak udělali i druhou. Když mi auto předávali, tak řekli, že je to ok, ale že tlumiče už sou v řiti. Ale když auto rozhoupu, tak se vůbec nezhoupne a vytekly taky nejsou..

Tohle mi dělal žralok před výměnou těch předních ložisek.
Myslel jsem, že mám i kotouče v háji, ale po výměně těch ložisek je klid. Zkus jestli nemáš vůli v ložisku a dotáhnout matku.
Baví mě dělat z vraků auta =D


Offline Jindřišák

Tak mám ve škole konečně volnější režim, tak na to zítra mrknu. Ale zas jak na potvoru nám shořel na soudruhu motor, takže můžu změřit jen házivost. Akorát nevím, jak upnu ten uchylkoměr na tehlici kvůli tomu náboji.. Ten magnetickej držák je na dvě věci.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Máš mít destičku na 2 šrouby a na tu si polož odchylák s magnetem . :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Dobrej nápad, to mě nenapadlo. Něco vyrobím :D
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Tož jsem rozhodil tu stranu, kde byl problém, zjistil prasklou manžetu homokloubu a malou vůli v něm. Jinak vše ok, kotouč upnu do soustruhu a házel 0,1 mm, pak jsem očistil dosedací plochy a nasadil ho a stáhl na náboji a měl 0,05mm na obou stranách. Tak jsem sundal kolo na druhý a honem, než spadla tma, ještě změřil házivost tam, byla 0,1, když přeženu tak max 0,15mm, ještě to zítra zhodím a dočistím. Málá vůle v homokloubu byla i na druhy straně, jinak vše ok.  Tak už si říkám, jesi nemám nejakýho parkinsona, nebo to už není možný... ](-:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Prostuduj vůle v brzdičích  a silentbloky ramen . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Silenbloky ramen sou nový a zdravým, zkusím se teda mrknout na ty brzdiče.. Ale vodící čepy se zdaj bez vůle, akorát teda sem si říkal, jesi se vracej ty pístky no, ale když teda dupnu na brzdu, tak pak točit s kolem jde. Je to začarovaný nějakou černou magií.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Tak jsem trochu početl, původně je tolerance na ty kotouče 0,2, ale pak vydali výrobci kotoučů kvůli zvýšeným reklamacím nejaký prohlášení, že je tolerance 0,1 a náboj 0,03. A že to způsobuje zavšení kol, náboje a ložiska..

Změřil jsem tu stranu, která byla horší, upnul jsem ten držák na tlumič a náboj měl 0,05 a kotouč na očištěným náboji 0,09. Byl jsem to projet jen po městě max tech 70 a nic jsem necítil.. ale něco se děje na zadku, ručka skoro nebrzdí, jen na posledním zubu trochu a zdá se, že to i hůř brzdí na pedál. Zkusím vyměnit destičky, minulej rok měli vnitřní tak 0,5 cm
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.