GalantWeb

Kontrolka motoru

Offline danmickaa

Ahoj, občas se mi rozsvítí kontrola motoru, přes obd jsem zjistil, že je to něco s EGR ventilem. Chtěl bych se zeptat, jak bych to mohl vyřešit. Nebo kde hledat chybu. Díky


Offline Pepe

 Demontovat EGR ventil , vložit do carbonžrouta - ne tu membránu , ale spodní funkční část ventilu a vyčistit . Zkontrolovat - rozepnout a sepnout kontakty na jeho ovládacích cívkách .   Jestliže to občas dělá i při jízdě na LPG , může to být hlášení lambdy na chudou směs . Když tohle blblo , přepnul jsem na benzín a po 30 sekundách byl klid .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Většinou se objeví po nastartování. Občas za jízdy, jezdím pořád na LPG. A co je ten karbonžrout? :D


Offline mAty723

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 61
Já auto s touhle chybovou hláškou kontrola motoru koupil - taky EGR ventil.
Vyjel jsem plné 2 nádrže Vervy 100 a od té doby se už kontrolka neukázala (ťuk ťuk).
Jestli ale jezdíš na plyn, tak těžko říct...


Offline Pepe

Citace: danmickaa link=topic=4365.msg60547#msg60547 date=155897352C " A co je ten karbonžrout?"  :D
[/quote
Konkor ,  WDéčko  a podobné rozpouštědla karbonových úsad na zbraních a součástkách motorů .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Tak teď jezdím jenom na benzín, na tu stovku a kontrolka se neukázala... Asi to bude tím LPG, ale je to divný, asi před dvěma měsícema jsem byl LPG seřídit...


Offline mAty723

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 61
Ono těžko říct, ale z výroby je ten motor stavěn jen na benzín, buď 95+ nebo 98+ oktan, teď nevím...
Jak dostává motor chudší směs, vyhodnotí to jako chybu...
Jak se to předělá na plyn, je to zásah do původně vyladěného motoru...
Jestli LPG škodí motoru nebo ne, to z vlastní zkušenosti nemohu soudit...


Offline danmickaa

Na nádrži je napsáno 95+
Pepe mi říkal, že je zbytečný lejt tam 98+, protože Galant na to prý nemá mapy...
No ale tu chudou směs by přeci měli vyladit v servisu, ne? Mě jenom zaráží, jak se to mohlo za 2 měsíce zase rozhodit, nebo to je u LPG normální? Já bych řekl že ne


Offline mAty723

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 61
Tak zbytečný to (podle mě) určitě není, lít do Galanta benzín 98+...
Ač Galant tedy nevyužije bohatší směs (což nemohu vyvrátit), jde o to, že tyhle prémiový paliva neobsahují bio a další složky (nebo jich obsahují jen minimum) které zanášejí celou palivovou soustavu a měly by ji naopak čistit (údajně). Z vlastní zkušenosti mohu říct, že mezi Efectou a Vervou (bavíme-li se o Benzině) rozdíl určitě je.


Offline Pepe

 :o :o Nevím o jaké biosložce je tady psáno (u benzínu) , která prý zanáší palivové potrubí a další části palsystému . U více oktanových paliv si prosím přečtěte problém s jejich hořeném v motoru , který je nastaven na jiné - nižší hodnoty ....https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil.    U LPG  je to jako s benzinem , taky někde natankuješ sračky a kontrolka motoru to dá najevo . Takže prosím , do servisu na kontrolu nastavené směsi.
« Poslední změna: 03.06.2019 - 21:47:50 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Drak

čistej benzín bez bio složek koupiš u Čepra nebo jejich pump (euroOil)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline mAty723

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 61
A jak je to tedy s Vervou 100 a dalšími "prémiovými" palivy Draku?
Mají menší podíl bio složek?
Nebo jediný benzín bez bio koupíš opravdu jen u Čepra?


Offline Pepe

Maty , zkus natankovat 50% nádrže Biolihem -E85 . Uvidíš , že motoru neuškodí . http://www.flexcar.cz/vse-o-ethanolu-e85
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline mAty723

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 61
Tak s tím si dovolím nesouhlasit... A s velkým vykřičníkem...
Osobně mám vyzkoušeno v několika autech (všechno atmosféry v objemu 1.2 - 3.0l, Škoda, VW, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Honda) a už nikdy mi ethanol nesmí do motoru.
Vždy to bylo škubání motoru, nešel do otáček, nechtěl nastartovat (někdy až napotřetí), vyšší spotřeba atd.
A to ikdyž jsem měl třetinu nádrže ethanolu a ikdyž takřka plnou.
Táta začal lít ethanol do felicie a u té se motor do 3 let poroučel, do té doby 14 let bez nejmenších potíží...

Ale je možné, že některým motorům ethanol nevadí, já nebudu riskovat... Osobně jsem vyzkoušel Ethanol a levné benzíny během chudých studentských let a vyzkoušel jsem i dražší paliva - s těmi jedinými se mi (zatím) nenaskytl žádný problém. Resp. od doby, co tankuji u OMV, resp. u Benziny.

Ale každý může mít samozřejmě zkušenost jinou  -_-


Offline Drak

palivo Verva 100 je 100 oktanový benzín, který neobsahuje žádný biolíh, ale místo něho obsahuje ETBE

OMV MaxxMotion 100+, který neobsahuje ethanol jakožto biosložku. Tento benzin obsahuje ethylterc.butylether (ETBE), který se z ethanolu vyrábí ale nemá jeho nectnosti, které se v případě ethanolu projevují zejména při delším skladování. ETBE přispívá k vysokému oktanovému číslu benzinu, je s ním zcela kompatibilní ale protože se z bioethanolu vyrábí je považován ze 47% za biosložku

V Power Racing (s oktanovým číslem 100), který na místo bioEthanolu obsahuje ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether). ETBE je zvyšovač oktanového čísla, který jak jeho název napovídá je vyráběn mimo jiné z bioEthanolu a v souladu s platnou legislativou EU resp. ČR je možné ho po přepočtu fixním koeficientem vykázat jako biosložku, i přesto že výše zmíněným přepracováním se za biosložku v pravém slova smyslu nepovažuje a jeho fyzikálně-chemické vlastnosti jsou od bioEthanolu naprosto odlišné.

Více na: https://www.motorkari.cz/tema/?t=206602
Copyright © Motorkari.cz
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Kluci a holky, já proti vysokooktanovým benzínům nic nemám, ať každý tankuje co jeho nervy a peněženka vydrží.  Jen výsledný efekt je pouze ve vaší hlavě. Aby vše fungovalo jak předpokládáte,  musí do EFI zasáhnout programátor.  Přeji čisté klapky a sací potrubí.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline elkappi

původní majitel jezdil pouze na e85 a v zimě 50/50 s benzínem a motor pak chodil v pohodě. myslím že i někteří viděli na Kadově před 2 roky.
Galant navždy a FTO


Offline Sir Dag

sheell, i omv si dává do paliva nějaké přísady pro lepší chod a delší dojezd, zvý šení efektivity..aspoň to tak tvrdí..takže když se chlubí, že tam něco dávají..tak čistý nebude..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline danmickaa

Tak se k týhle chybě přidala i tahle chyba, viz obrázek.....
Vždycky se mi ale rozsvítí kontrolka jenom při nastartování (před startem svítí, ale už nezhasne)
Takže si nemyslím, že by to bylo kvůli LPG, protože auto startuje vždycky jenom na benzín.
« Poslední změna: 22.06.2019 - 09:42:38 od danmickaa »


Offline danmickaa

Ale už možná vím, kde bude problém...
Jak jsem zakládal téma na chvění motoru, tak podle mě to bude někde v zapalování směsi, protože auto na volnoběh se chová, jak kdyby na chvíli vynechal válec, občas je slyšet i takový slabý tlumený bouchnutí, doprovázený právě tím záchvěvem... Ze začátku jsem to pozoroval jen při přepnutí na benzín, ale dělá to i na LPG, takže čerpadlo jsem vyloučil... Svíčky jsou nový NGK, takže těma by to taky bejt nemělo... Tak mě napadá rozdělovač?
To špatný zapalování by vysvětlovalo to, že lambda sonda by to vyhodnotila jako chudou směs, pokud se nepletu