GalantWeb

Nenastartování V6 po restartu ŘJ.

Offline Georg2

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 27
Zdravím všechny po svátcích.
Mám MITSUBISHI GALANT VI 2.5 V6 24V (6A13) (120kW) r.v.1999.
Vyměnil jsem vyčistěnou škrtící klapku z jiného auta za opotřebovanou. Po výměně motor nastartoval, chvilku běžel a zdechl.Nastartoval jsem tedy znovu a pak už nechcípnul.
Nicméně jsem měl předtím odpojenou baterku a tak jsem podle doporučení zde z fóra udělal "reset ŘJ",odpojením baterky(-pól) (při zapnuté druhé pol.klíčku) asi na minutu a pak její připojení zpět.
V klapce zarachtalo servíčko (což prý má), a vše se zdálo v pořádku. Akorát už jsem nenastartoval.
Nevěděl by někdo nějakou radu?
Díky za vše, mám mrtvé auto. :'(
 


Offline Pepe

Co bylo na klapce motoru, který běžel , opotřebované ? Pokud auto nechce nastartovat po resetu jednotky - a rád bych věděl proč byla resetována- tak mohlo dojít k načtení chyby v nastavení klapky (snímač polohy klapky) a vyhodnocení chyby .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Georg2

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 27
"Pepe" díky za zájem.
Klapku jsem primárně měnil z důvodu špatných startů studeného motoru a podezření na špatnou funkci serva ohřevu klapky. Měl jsem doma klapku v lepším stavu z funkčního motoru a tak jsem ji tam po vyčištění dal a s tou jsem ihned po výměně nastartoval. Pak jsem si vzpomněl, že jsem tady na fóru četl, že je dobré po odpojení baterky restartovat ŘJ, nastartovat, nechat chvíli běžet na volnoběh, pak to projet ve všech režimech, a ŘJ si načte nová data. Nicméně už jsem nenastartoval.
myslel jsem, jestli neexistuje nějaké základní nastavení, aby motor naskočil a pak si posbíral data ?????
Jinak na přístrojovce vše proběhne normálně a nic to nehlásí.


Offline Pepe

1. ohřev klapky funguje průtokem chladící kapaliny z motoru .
2. Servo, které jsi slyšel po zapojení baterie , je ve skutečnosti krokový motůrek, který v závislosti na teplotě vody v motoru přivírá bypass - obtok vzduchu mimo klapku . Je docela možné, že původní klapka byla na tomto okruhu zanesena a stačilo  demontovat krokmotor a vyčistit komoru bypassu .
3. Demontuj svíce z předních válců a zjisti jestli to vůbec zapaluje -jakou to dává jiskru
4. Každá klapka má jinak nastavený snímač polohy klapky .
5. Pokud došlo při manipulaci s kabelem ke zkratu nebo většímu jiskření , mohla to odnést ŘJ motoru .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Georg2

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 27
Jasně.
1. Jsem obeznámen
2. Asi stačilo vyčistit tu komoru, ale už jsem to vyměnil. :roll:
3. Svíce jsem demontoval a jiskru nehází. (Zřejmě jednotka nepovolí zapalování), protože není splněna nějaká podmínka.
4. Ta podmínka může být např. špatně nastavený snímač polohy klapky. Někde jsem tu na foru kdysi viděl návod nastavení - podívám se.
5. Myslím si že k jiskření a nebo ke zkratu nedošlo, ale odejít také mohla. :mellow: Napadlo mne, že ji vezmu z druhého mého Galíka a přehodím. Nevíš kde bych ji měl hledat? Myslím si, že by mohla být ve středovém panelu pod přístrojovkou, ale nevím z které strany. Vím, že je tam krabiček více.
Ostatně si myslím, že by bylo možná nejlepší to napíchnout, ale mám auto momentálně 50km od "civilizace". Táhnout to z nefunkčním motorem (servem řízení) do servisu Mitsubishi je dost obtížné. Jedině k němu dotáhnout nějakého šamana, aby to zkouknul.
nebo bys měl ještě nějaký jiný nápad? Třeba ohledně nějakého nastavení, aby to ta jednotka sežrala?
Zatím díky.


Offline BrutálníBobr

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 112
Zdarec. Odkud jsi?  Resepektive kde je těch 50 km mimo civilizaci ?


Offline Pepe

Jestli nehází jiskru , je chyba v rozdělovači . Snímač polohy vačkového hřídele je součástí rozdělovače .Jo a tuto chybu nenalezne žádná diagnostika , protože cívka v rozdělovači není součástí diagnostikování .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001