GalantWeb

Sirova stavba / přestavba od Daga

Offline Sir Dag

Tak o čem tento oddíl/vlákno bude. No řekl jsem si, že udělám takový seriál úprav na mém galantíkovi. Jelikož jsem přehnanej na světýlka, tak se můžete dočkat návodů jak zprovoznit a vylepšit mnohé v interiéru případně exteriéru. Proto oddělení tuning (hlavně to budou úpravy a zlepšováky) ovšem budu dávat i opravy či varování před poruchamy co mohou přijít. Návody se budu pokoušet vždy kompletně nafotit a lajcky popsat ať to pochopí každý. Četnost příspěvků bych viděl na jeden týdně.

Tak a co bude obsahem - to co jsem již stihnul a budu pozvolna přidávat. Budu písati o přestavbě auta z klasického čalounění do kůže, jak dostat palubovku ven, o klimě, filtrech, o tajných (pro někoho) neznámích podsvitech v tlačítkách/čudlíkách a vším možným, úpravě modulu okének, opravě hodin, o správném zapojení rádia a jeho výměně, tahání elektriky do přední části (motor), montáži dodatečných spínačů, úpravě světel (blinkr), montáži denního svícení a ono slavné vyrobení angels eyes do světel, repas třmenů, abs, budíkách, led žárovkách, odporech a vyváženosti napětí v autě a mnohé další..

PS: tak a teď mi klidně napište zda něco takového oceníte abych přidával nebo zda vám přijde, že zbytečně spamuji fórum.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Tak a na začátek "malý" příběh jak to celé začalo.
Cca před sedmi lety jsem viděl poprvé galanta. To byl ještě hranatý galoš. Před čtyřmi lety mu bylo 22 co vím (snad teda, no zkrátka zbývaly mu dva, tři roky a byl veterán (25 pokud se nemýlim, ale to je fuk)). Párkrát jsem v něm jel, byla to sice rachotina, ale to bylo tim v jakém byl stavu. Stáří dělá svoje. No pak se pořídil žralok, kombajn. Modrej v automatu, béžová kůže. Když jsem to viděl tak se mi to v něm moc nelíbilo, ale co. Mezivsuvka..paradoxně převodovka z něj teď zkončila v mém sedanu, který to dostal o dva dny později naprdel. Takže jsou zas díly :D Proč paradox, kombajn byl otce bývalé a rozchod nebyl v míru. Policie atd. Nu nic. Říkám si dva galanti a už mi to přišlo zajímavé. Starý, nový. Nijak sem tomu nepřikládal význam až jednoho dne to s přítelkyní nedopadlo dobře. Takže mi bylo řečeno papá a poté následovali problémy. Jelikož jsem přišel částečně o bydlení a dostávat do práce jsem se musel chtělo to auto. Celkem jsem se za půl roku sedmkrát stěhoval. No každopádně po rozchodu jsem začal tedy hledat usilovněji než předtím. Moje finanční situace nebyla jednuduchá a v tuto chvíly se ještě více zhoršila. No jezdil jsem se dívat na různé vozy. Felície, formany,marena a já nevim co. nakonec jsem našel galanta ročník 97. Řekl jsem si...musím ho mít. Měl ho tuningář, od něj jeho kamarád (ten ho měl rok) nu a pak já. Co vám budu nalhávat. Přijel jsem a koupil jsem galoše za nějakých 9,5 tisíce. No jo, ale bylo léto a já měl na voze dálničku. V něm natankováno půlku nádrže, v kufru hever, rezervu trojúhelník a pákový klíč na kola s nástavcem goly. Prostě na to, že je to dva roky zpět to byla parádní cena. Sice to byl tak trochu vrak, ale jezdil a neměl nejmeší problém. Dokonce si říkám, že by bylo lepší si nechat jeho než toho co mám teď.
Tak to tedy máme. Moje první auto. Jak se říká, to si prostě zamilujete a navíc jsem tomu možná ještě přidával trochu větší význam když vlastně takové auto měl i otec bývalé. Každopádně auto jsem si zamiloval tak rychle, že i když mi po měsíci bylo řečeno. Tady to máš rezavé tak jsem měl chuť ho poslat někam " a co" je to první. Nemám moc penez a navíc někdo jiný nemá ani kolo natož auto. Ke všemu pořád auto s erbegy a né felcku. Takže jsem si úžíval mé nové lásky. Pak nastaly problémy. Spojka. Nu udělal jsem novou spojku ať se to někomu líbí nebo ne prostě narval jsem tam valeo za 1400 kč. Bomba. Já neměl pomalu nic takže pro mě cena paráda. Nová spojka, levná a jak jezdila. Za montáž jsem nechal 2500 takže dohromady jsem to měl za čtyřku. Dobré. Při montáži prdnul vlnovec. Párada nový za 400 a kratší na renaulta o polovic stál 700. Krutý :D V zimě mě vyklepla baterka na které rostla centimetrvá vrstva oxidace. Takže to prostě přišlo a koupě baterie byla na světě. Bohužel jsem uřízl zadní část nárazníku. Byl tam spojler tak k zemi, že když jsem přelel spomalovací práh, tak jsem o něj zavadil. Nárazník se mi začal odtrhávat od kasle. Nu tak jsem to uřízl a později sehnal jiný. K jeho nasazení jsem se dokonce pak ani nedostal a celou dobu mi ležel v garáži. V té době jsem pořád neuměl ani vyměnit kolo. Pak přišlo na svět blížící se konec technické a já věděl, že to bude chít nové destičky na všech kolech, kotouče, ramena, vyvařit prahy a udělat lemy. No zapoměl bych, nechal jsem si opravit páté dveře. Hezky vykytovat, zbrousit a nastříkat metlou. Mezi barvou nebyl poznat rozdíl. No každopádně já tehdy kalkuloval, že oprava by byla tak na 15 tisíc. Na vebu se ukázal galant údajně roku 2001 za určitý peníz. později za 12 tisíc. Říkám, toho svého prodám za 15 a do toho nového 20 vložím. Hm..auto za 30, ale bude to 2001 a né auto za 25 z roku 97 a ještě bude vypadat. Jedu pro něj. Měl mít vadu spojky a měl být z německa, takže dovozová techniká atd. U mě by mě stejnak čekala. No každopádně přijel jsem. Ručka v piči, lemy na sračku, probořenej zadní bok, spojka v háji jak uváděl majitel svítila kontrolka ABS, prahy taky na kaši, disky též naprdel (to jsem zjistil později). No a doklady, v tom bordel. Auto mělo na sobě tři papíry. Cože......No takže jsem popátral a nakonec to byl rok 98....Takže říkám paráda...se tam seru zbytečně...Úplně zklamaný nevím zda ho teda vzít či ne. Nakonec jsem ho přitáhl. Kupci dal 7tisíc za nepojízdné auto které ani nemělo v pořádku doklady. Celkem mě ten den stál desítku, za něco jsme ho přitáhli. No a mohlo se jít na věc.
Jedna rada do života.....nikdy nekupovat auto co není schopný provozu a nemá v pořádku doklady. Já už to nikdy dělat nebudu. Za menší peníz jsem přitáhl o půl roku bezproblémový totéž vůz a ještě v lepší kondici a na originálech hliníkáčích...takže..
Každopádně udělala se spojka, to mě vyšlo práce za 5,5 tisíce, nechal jsem obrousit disky za 7 stovek a stejnak to byla na prd. Nu vypořádal jsem se s doklady a jejich náprava, aby bylo vše v pořádku mě celkem vyšlo na 5 tisíc. Cesťáky, německo a hlavně neuvěřitelné dohadování se s českým úřadem o přestavbě  ](-: totální debilové (ti u nás na technickém oddělení). Ani nevědí co je přestavba a co náhradní díl.. Pak se zjistilo, že pořád vynechává spojka. Blbec co dělal montáž spojky neuměl odvzdušnit. No po čase vyšlo najevo, že válec teče do kabiny. Později jsem tedy koupil hliníkáče, nové gumy a auto projel přes technickou a dal oficiálně do provozu. Každopádně mi bylo řečeno, že mám v pytli brzdy a geometri tak ať to dám do kupy. Přibrždovali mi všechy pístky. Takže kompletní repas. Na geometrii mi řekli špatné ložisko, dávám to za vinu dírám které jsem mnohokrát přejel a silenblok příčného ramene. Takže ložisko vyměněno. Problém abs byl vyřešen vyndáním žárovky z budíků :D JJo a úplně jsem zapoměl, že auto mělo díru skrz na skrz v zadních dveřích. Díra byla přelepená kobercovkou. To jsem byl také nasrát na prodejce, že prodává něco a neuvádí pravdu. To já byl ochotný poslat všem detajlní foto ikdyž si o něj neříkali. Každopádně díru jsem sám zakytoval a prahy stříknul černou barvou. No stk bylo dost zajímavé. Jo tam mě vyrazili, že nemám značky. Tvrdim jim, že jsou v depozitu, že je ani mít nemohu. No paka. Takže jsem si musel pro potvrzení, že opravdu jsou tam  a pak jsem ji dostal. Sám se tomu dívím, že jsem ji dostal. Každopádně na novém vozidle je asi o polovinu více závad než na starém a už jsem si v hloubi duši nadával jaký jsem kretén, že jsem se do něčeho takového pustil. Ovšem mezitím mi odtahovka vzala za střechu mého starého modráska a tak to měl zpečetěné. Když jsem ho vezl na jeho poslední jízdu jako vrak tak mi i ukáply slzy. Fakt jsem ho miloval. Ani toho nového tak rád nemam...možná je to tím, že mi tak sere. Nezbývalo nic jiného než tedy pokračovat v tom co jsem dělal. Takže dnes stavím stříbrnáka. Jsem v něm bezmála za 40 tisíc. Z toho cca 15 tisíc bych měl jakoby odečíst, že tolko by stála oprava starého..Něco málo z prodeje starého..tak pětku. Takže dejme tomu dvacet dolu. Takže strříbrnák zatím vychází na 20 a to ještě nemá udělané vyvaření a kompletní opravu předku. Naštěstí bude ze sedana. takže se vyřeší můj problém ABS i uložení ložiska a ramena a bůh ví čeho ještě. No z původních 15 na kolko mě měl vyjít v tom budu celkem troufam si říct o 25 více. Tudíž za 40 tisíc. S přičtenim těch dvaceti co jsem sundaval za stejné opravy..60 tisíc.
Tak to moje story jak jsem potkal galanta....A teď čas na návody a tunit :D Z tohoto důvodu to tu je .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Sir Dag

Ty kráso..on to někdo čet..tak to máš u mě chválu :D právě jsem dokončil první návod..dneska dám asi dva .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Sir Dag

Tak a první věc co mě vždy naprosto rozčiluje je nefungující hodiny nad fukarama. No to mě naprosto tahá za vlasy. Zatím jsem narazil na jednoho galoše, kterému to fungovalo. Možná proto, že to někdo opravoval.
Každopádně co s tím když vám nesvtítí nebo občas probliknou. Jsou dvě možnosti. Buď je na desce hodin kdy se nachází konektor studeňas (stačí proletovat a je to dobré) a nebo máte zlámané kabílky u konektoru. Můj případ, dvakrát. Takže nezbývá nic jiného než udělat jiný. Použil jsem známí počítačový molex konektor. Koupíte rozdvojku za 25 kaček a můžete pájit (máte tam oba potřebné: samci/samici). Ovšem použít se dá i jiný co má čtyři piny. V první řadě rovnou řeknu, pokud se vám v kabině spojí kabely tak nevyšilujte. Jenom pak vyměntě pojistku 10A v prostoru motoru (interierová pojistka). Ať neřešíte půl hodiny proč to sakra nefunguje :D Samozřejmě by se vám drátky správně potkat neměly.

Takže nejdříve musíme hodiny prostě vyškubnout z palubovky. Moc se jim chtít nebude, ale ven jít musí. Hodiny drží jen dvě packy. Až je dostanete ven tak je zapotřebí 1) odšroubovat šroubky a 2) povolit packy. Ty povolí krycí plexi. POZOR packy rády praskají. 3) Další packy na vás čekají v další vrstvě a tím sundáte vroubkovaný plast. 4) ukáží se vám hodiny a na obrázku 4.a vidíme slavný konektor který zrušíme :D
Na 5tce vidíme již samotný konektor. Deska jde vyndat v celku snadno. Odletuje me jej. Je to sice pracnější, ale jde to. Hlavně s citem a moc neprohřejvat ať se neodlípne měď z desky (6). Na 7mém obrázku protahuji bývalým konektorem drátek který rovnou pájím na desku. Drátek si na konci označím dle barvy káblíku v kabině ať to pak správně spojím .-)
8) naletujeme piny v kabině a za 9) nasadíme konektor
Pak stačí hodiny poskládat. Nejde to zaměnit, je to blbuvzdorný takže nic se nedá obrátit, ani čudlíky.
10) nám ukazuje náš produkt :D 11) připojení do palubky a 12) jak se zadařilo

No a prvnímu nešvaru konec .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Zjistil jsem, že pro některé je naprosto záhadou svítící přihrádky. Mě teda už jenom ten modrý plastík byl nápovědou. Pídil jsem se a ejhle. Našel jsem ruplou žárovku. Je jedno zda máte 2.0 či 2.4 gdi nebo 2.5 V6, výhřev sedaček. Prostě zatím jsem neviděl galoše co by to neměl. Takže se podívat .-)

Tak obrázek 1) popisuje jak to má vypadat. Zároveň ukazuji šipečkou který šuplík pujde ven. Obrázek 2 nám ukazuje konektor do kterého je přiveden káblík (teď nevím zda od palubovky či je je tam samostatně..to je fuk) Zkrátka modul si můžete vyndat, ovšem drží ho ze spoda dva šroubky a není prča to tím pádem vyndat .-) Každopádně nalézá se mnohem jednoduší varianta a to vyndat přímo žárovku která je také na obrázku 2 zobrazena v černém plastovém pouzdře. Tyto pouzdra se vyndavají po celém autě čtvrtotočkou. Jsou to pouzdra T5. Každopádně výměna bude efektivně funguvat pouze s klasickou žárovkou. Pokud tam dáte led žárovku tak počítejte s tím, že odraz světla je minimállní. Ledka nesvítí moc do stran a tak vám do přihrádek nepůjde moc světla. Proto to moc nedoporučuji.

Každopádně obrázek 2.A ukazuje i tuto možnost..a to je můj upgrade. na každou stranu jsem si vyvedl svoje vlastní dvě led které jsou namířené přímo na modré plexi. Tudíž bude přihrádka dobře osvětlena .-)

Tak sice je to návod nenávod...ovšem pokud bych sem tímhle tempem dával všechny svoje úpravy tak za týden není nic :D Děsně mě to baví takhle tvořit a předávat. Cítím se aspoň užitečně :D
Né teď vážně....klidněmi piště svůj názor zda mám pokračovat v podobných návodech. Jinak na příště si připravím úpravu ovládacího panelu oken :)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Je spínač varovných světel podsvícený nebo ne?


Offline Sir Dag

pokud mysliš tohle (viz obrázek) tak ano. Je tam taková úchylná žárovka..ti jí najdu....
« Poslední změna: 09.07.2015 - 15:49:11 od Sir Dag »
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Jinak tohle s tim nožem je způsob jak se tam vloupat :)

Ovšem pozor na poškrábání palubky
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

S tou žárovkou to vzdávam..rozebírat se mi teď vypínač nechce :D Je to tak debilní miniaturní žárovička, že to ani snad už nenajdu ani na portále. Každopádně já tam vyrobil vlastní .-)

POZOR....vyndáním vypínače přerušíte okruh na blinkry. Ať budete mávat páčkou u volantu sebevíc...tak blikače ani nebliknou
« Poslední změna: 09.07.2015 - 15:46:05 od Sir Dag »
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Pepe

S tou žárovkou to vzdávam..rozebírat se mi teď vypínač nechce :D Je to tak debilní miniaturní žárovička, že to ani snad už nenajdu ani na portále. Každopádně já tam vyrobil vlastní .-)

POZOR....vyndáním vypínače přerušíte okruh na blinkry. Ať budete mávat páčkou u volantu sebevíc...tak blikače ani nebliknou
Někde ve foru jsou foto rozebraného spínače varsvětel .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Sir Dag

je tam jen jedna žárovička
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206


.............. na každou stranu jsem si vyvedl svoje vlastní dvě led které jsou namířené přímo na modré plexi. Tudíž bude přihrádka dobře osvětlena .-)


[/quote]
Jaký dáváš Led? :undecided:



homo15

  • Host

Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline in4mator

Symbol varovek je podsvícený? Myslel jsem, že ne - u starého G jsem měl dokonce napsané v TP, že výstražná činnost směrovek není signalizována červeným světlem. Nebo nevím, co jiného tím bylo myšleno... Každopádně ti Dagu fandím s těma návodama!
Žízeň tvou nic neutiší, než se svezeš v Mitsubishi... Není podstatné, jestli jedeš první... podstatné je, jestli jedu první já.