GalantWeb

Sirova stavba / přestavba od Daga

Offline Sir Dag

Tak jsem si dneska jel do prace jako kazdy jiny den a bohuzel to  nebyl obycejny den. 
Stacila jen malicka chvilka  nepozornosti a sveho misaka jsem naboril :'( . Pul roku prace a ted tohle. Chce se mi brecet.......
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Werewolf66

jaj, jak moc?
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Pepe

Dej sem foto . ](-: ](-: ](-:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Trewor

A ty jseš celej?
Sakra těch Galantů nějak ubejvá.
Top Gear (Jon Bentley) o 8G Galantu: It´s a nice car for a nice people.
1999 8G Galant kombi V6 AT LPG, 7G E88A AWD AWS shnilotina na díly, 6g Galant 4x4 kastle, 1994 Colt CA 1,3 a Fiat Ducato 2,8TD 4x4


Offline pol252

Tak snad to jsou jen plechy a ty jsi dopadl bez zranění  :(, jinak po půl roce práce to musí bejt strašná rána...


Offline Sir Dag

Tak jako Micina je vesměs v pořádku. Jen je pomuchlaná kapota, zlomený držák světla, poškrábaný nárazník a cvočky co mi drželi sání tam teď nejsou a náhradní ani nepůjdou nasadit. Přijde mi to hnuté, ale přední čelo (brejle) se nezdá být poškozené. Tak nevím
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

Kapota se vymění , světlo též - případně se rozlepí a vymění sklo, ..... jestli ta rána šla na kapotu, tak je to promáčklé i se světlem . Sundat nárazník a zkontrolovat , jestli sedí otvory pro čepy na lištu . Možná bude hnutá ta lišta .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

To není nic hrozného. Sám jsem zkoušel čelně překonat sloup osvětlení a nepodařilo se. Výsledkem byla kupa zklamání a trochu práce, ale vše se dalo do pořádku.
Pepe by mohl také zavzpomínat.
Galant naštěstí není tak měkej na předek a něco vydrží. Náklady na případnou opravu také nejsou závratně vysoké.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Sir Dag

Kapotu mám. Co se týče světla, tam je ulomený ten plastový držák. A zrovna já jsem měl jako jediný pár na svém autě ze všech světel náhradních co mám neulomené držáky :(
Nárazník je v poho..to neřeším. Tu lištu pod ním stejnak měním, protože je na stranách u blatníku schnilá.
Ale spíš se děsím toho předního čela u sání. Zítra hodím foto..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

Koukám, že někteří řeší neřešitelné. No tak přidám další návod, stejnak bylo na čase :D

Když jsem řešil proč mi umírají led v autě, odpověděl jsem si do jedné minuty. Pro ty, kteří neznají elektriku a je jim led technologie tajemstvím, mám malý dárek v podobě řešení problému.

Auto má 12V baterii. Jenže v reálu 12V nemá a nikdy přesně mít nebude. Auto jako takové už vůbec ne. Jiné napětí je při rozsvícení světel, při nastartovaném motoru. Jiné napětí je na pravé straně a jiné na levé. S tímto si LEDka neumí poradit. Klasické žárovky jsou dělané na 12V a pokud do nich jde větší napětí třeba 14V tak si s tím poradí. Ano, vláknem jde větší proud než je předepsaný a tím se zkrátí životnost žárovky třeba na polovinu ovšem žárovka jako taková to přežije. Sice vám bude svítit rok, dva možná pět let, ale bude svítit. LED žárovka tento malý rozdíl nezvládne. Proč? Malé LEDky mají napětí okolo 2.2 až 3,5V (zbytek se reguluje odporem) a pokud jde do LED o 2V více tak je to skoro dvojnásobek. U LED je ovšem neúměra proudu. Stačí jen maličko napětí navíc a proud se zněkolikanásobuje. Tudíž o 2V navíc může znamenat 4x více proudu. LED toto samožřejmě usmrtí (u mě to bylo v řádu 3 hodin). Takže jsem mohl ledky vyházet a předělávat na svoje  :evil:

Jak na to? Někteří výrobci počítají s tím, že auto má větší napětí než 12V a to konkrétně kolem 14V. Proto některé ledky vydrží bez úpravy a některé udělají papá..Ovšem výrobců, kteří počítají se 14V je tak málo, že to můžeme přirovnat jehle v kupce sena. Proto se nám naskytují dvě možnosti. První možnost je předřadit před LED 12V stabilizátor a druhá možnost je zvolit jiný odpor pro led (větší) což je z drtivé většiny jediná možmost.

Úprava LED
Změříme si odběr proudu ledky na stabilizovaném napětí 12V (bude to pár miliampér (mA)). Pak pomocí ohmova zákona si dosadíme do vzorečku. Ještě jednou připomínám, že je zapotřebí počítat s vyším napětím a to cca 14V. Tak po počítám i u sebe a to jsem naměřil i 14,5V. Takže příklad- vzoreček: např při 12V má ledka odběr 100mA (0,1A); nejdříve spočteme rozdíl napětí který na led půjde navíc 14V-12V=2V Tento rozdíl použijeme tedy do našeho vzorce a to tak že napětí budeme dělit proudem které má ledkou procházet. Vyjde nám odpor který máme přidat před ledku .-) 2V:0.1A=20ohmů
Takže si koupím někdě 20ohmový odpůrek a prostě ho přiletuji někam před ledku :D (Pozor - Vždy na plusový kabílek)

Přikládám foto jak se může přidání odporu udělat. Nejdřívě mě napadlo přidat odpor do do patice (obrázek 1) no už mě to nikdy znova nenapadne. Pakárna. Obrázek 2 ukazuje výsledek. Každopádně obrázek 3 ukazuje nejjednoduší variantu. prostě se přestřihne + kabílek, naletuje se daný odpor a použije se smršťovací bužírka. Takže je vše opět i voděodolné, vypadá to a hlavně je to rychle :D

Následují obrázek 4.1 ukazuje výměnu odporu za silnější (což dovolují ledky s paticí T10, T5 atd.) Obrázek 4.2 ukazuje izolaci ( která od výrobce není  ](-: ) a 4.3 výsledek který není vůbec rozeznatelný :)

Každopádně výsledek jako takový považuji za úspěšný jelikož ledky svítí déle jak tři hodiny či týden použivání v parkovačkách a to konkrétně rok a stále svítí :D
Jinak ty parkovačky jsou zatím nejnovější úprava led, ale i tak jedou úspěšně třetím měsícem .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
...... Jiné napětí je na pravé straně a jiné na levé :o...ale jak je to možný?


Offline Sir Dag

Kabeláž vytváří přirozený odpor, též i kontakty konektorů a všelijakých spojů kudy vede cesta k žárovičce. Dále může být někde odbočka a na ní něco připojeno atd. Všechno má sice jednotlivě malý vliv, ale ve finále když se to sečte tak to klidně udělá 1V. Což je pro Led hodně. Proto může na straně kde je baterka umírat raz dva.

Standartně nejvyšší napětí lze vždycky najít v oblasti baterky a nejnižší na druhé straně, u galíka (žraloka) je to pravá strana. A vzadu je nepatrně ještě maličko menší .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Sir Dag

To je nějak moc..já musel předřadit 10 ohmový odpor. Bez něj mi to umíralo do tří dnů. Teď to šlape.
220 mi přijde opravdu hodně. Pravda je, že taky záleží co tam rveš za ledku :D :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Máš pravdu,překlepl jsem se myslel jsem 22ohmu,ale možná fakt bude stačit těch 10.


Offline Sir Dag

Čím menší proud prochází ledkou tím větší odpor potřebuješ.
Jelikož mě prochází ledkou cca 200mA (0,2A) tak mam relativě malý odpor 10 ohm. Ovšem tento odběr mi ledka dělá z důvodu toho, že tam není jedna led, ale je jich na té patici více a to konkrétně pět. Viz foto o pár řádků nahoru.
Když jsem použil led co měla jen jeden led chip tak odpěr by samozřejmě menší a tudíš je zapotřebí většího odporu. Samozřejmě tato led svítila pouze dopředu. Tudíž rozptyl světla po parabole byl téměř nulový a ledka svítila prostě na hov.... Tak jsem zvolil tu která se skládá z pěti. Má správný rozptyl světla do stran na parabolu a světlo jde vidět .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue



Offline Pepe

Kolik jsi jich objednal ? :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001



Offline Sir Dag

Tyhle ledky se ti možná nepovejdou do světla. Pepe si také objednal nějaké delší a nenapasoval je do světla.Tak držim palce ať se zadaří.
Až přijdou tak změř odběr na stabilizované napětí 12V. Do té doby budem jen spekulovat .-)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue