GalantWeb

vyskakování zpátečky - kuklaťák 1995 1,8

Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
ahojte kluci,

potřeboval bych tip co se s tím dá dělat..... při pouštění spojky mi vyskakuje zpátečka...couvat musím tím stylem že lehunce pustím spojku a pak ji zase sešlápnu a zase lehce pustím a tak furt dokud nevycouvám...když jí pustím víc tak mi zpátečka vyskočí....

všechny ostatní kvalty jdou krásně a lehce řadit, bez problémů....

a chtěl bych se zeptat zdali se to dá ,,samodomo" nějak zeštelovat nebo aspoň zjistit jestli je to v lanovodech nebo v háji kolečkov převodovce apod....

díky :)
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Drak

bud kolečko a nebo jedna ze tří pružinek s kuličkou v převodovce. Kdyby to byly táhla, tak ti vyskakuje i 5 rychlost
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
hmmm tak to asi doma neudělám..... :mad:
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Drak

tz pružinky s kuličkama jdou doma zkontrolovat. Jsou z přední části převodovky pod šroubama.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
a mohl bys mi prosím popsat jak je zkusit a jak to poznám že je to ok/dead ???? :angel:
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Drak

zhruba pod kulisou, kde jsou zakončené táhla, jsou pod sebou tři hlavy šroubů (odhadem 17 klíč) Ty mají jen funkci dorazu a zátky. Pod nimi je pružina a na konci kulička, která drží stavící vidličky v zajištěné poloze. Všechny musí mít stejnou výšku a musí jít stlačit stejnou silou. Pro jistotu se koukni jestli tam ta kulička vůbec je :)

Když při couvání držíš silou řadicí páku , tak to taky vyskakuje?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
no nevím co myslíš silou :D .... ale taky vyskakuje.....
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Drak

tak to se ani na ty pružinky s kuličkama nemusíš dívat. Bud máš oholený mezikolo pro spátečku a ještě pro jistotu bych zkusil odpojit bovdeny od řazení a zpátečku zařadit jen nastavením kulisy, aby se vyloučily špatně nastavené délky táhel řazení. Jestli bude pořád vyskakovat, tak tě nemine rozborka fofrskříně :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Daneczek

brácha měl kdysi alfu 156 a zpatečka mu taky vyskakovala a byly tam nějak ohnuty ty tahla takze tam neskocila uplne a vyskakovala mu stejne tak jako tobe


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
kluci, můžete mi prosím nějak nastínit jak vytáhnout z auta převodovku? popřípadě ji pak nasadit?? je jednodušší to vytáhnout s motorem?

naše vize je asi taková... jelikož jsme to u nás nikdo nedělaly tak bychom rozřízly předek, povolili všechno co drží motor s převodovkou a to podložily a pak byjsme odtlačily auto...asi podobný styl jako u stodváci :D ....

otázkou je jestly je to takto praktikovatelné..... ???
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Jindřišák

S pořádnou flexou se opravdu demontuje jedna radost :D V tom plánu je jeden malej problém s poloosama, leda bys je taky přeřízl.. Demontovat to a zase to vrace, abych s tím mohl odjet, to už bych ji vytáhl klasicky. Jinak převodovku klasickym způsobem tak kolem půl dne a je venku, ale už se mi stalo, že se ji zpátky moc nechtělo. Nejhorší je, když je z jinyho auta, pak je někdy problém ji nasadit a už jsem kvůli tomu po třech dnech marného nasazování vytahoval motor a večer to jezdilo.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
ojojojoj ..... to nezní moc povzbudivě :D .... tak aspoň na tom vraku natrénuju převodovku no..... spíš mi prosím poraď co kde a jak odšrubovat-odpojit abych ji dostal ven spodem/ vrchem??? můžu mít k dispozici takovou hydraulickou ruku jak se s tím vytahují motory.... jestli víš co myslím.... budu to potřebovat??? ..... jsem v tomto lajk  :angel:
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Jindřišák

Přesný návod nemám a samotnou převodovku jsem nikdy z galanta netahal, ale v podstatě je dobré umístit si auto na nějaké stojny aby předek trčel nahoru. Odpojíš baterii. Musíš povolit homo klouby, pak vyrazit vhodné čepy a vytáhnout poloosy. Dál odpojíš hydrauliku spojky, táhla řazení, startér a veškerou elektriku nebo náhon tachometru. Pak si podepřeš motor, nebo ho nadlehčíš tím zvedákem, ale zvedák může zavazet. Pak můžeš odšroubavat silenblok, někdy se hodí odšroubovat i držák silenbloku na převodovce, ale nešroubuj zbytečně na převodovce něco, co nevíš od čeho je. Když se ujistíš, že máš dost místa, abys vysunul hřídel převodovky ze spojky, musíš jít kolmo, tak povolíš spojení motor převodovka, někdy bývá ještě kryt setrvačníku. Převodovku si můžeš na něco zavěsit a nadlehčit si ji. U osobáků to ale nedělám, bývá lehká, i když u galanta bych to zvážil, přecejen je tam převodovka trošku větší. Je to obecnej návod, někdy je potřeba toho demontovat víc, ale pokud je to rozborka, můžeš i řezat, pokud seš si jistej, že to nebudeš potřebovat, ale při montáži tě to stejně čeká..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
díky za orientační info :) snad se podaří no... jak říkáš.... udemontáže mi je to jedno....

a druhá věc, dá se nějak poznat jak je na tom spojka??? jako když už to budu kuchat tu převodovku a nahazovat na svojeho takže by se to vyměnilo...byť je to otázka financí :( :(
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Pepe

Když to budeš rozdělávat , podívej se na sílu lamely spojky a podle toho se rozhodneš k výměně. :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Ještě jsem si vzpomněl, že u galanta byli myslím 4 silentbloky, takže možná motor drží na 3 a není ho třeba nějak zavěšovat, ale to se radši podívej. Jinak spojka se dá sehnat i levně, ale chce to mít štěstí a hledat, třeba někomu zbyla z prodanyho auta. Já ted sehnal novou na svoje za 900, MC je 6500. Jinak v nejhorším můžeš použít tu lepší, ale asi bych nekombinoval z dvou aut, podle mě je to jak s brzdama.. Pokud by byli ale obě sjetý, tak bych to vyměnil..

EDIT: ještě jsem zapomněl na vypuštění oleje!! Jak skončí na zemi, už to nikdy řadit nebude :D
« Poslední změna: 19.03.2013 - 23:51:37 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
aha a to znamená jako že z převodovky se nevypoští ??? já sem myslel že jo a pak se tam nalije druhý....

a jinak co sem se zběžně díval tak mám dojem že motor drží na 2 a převodovka taky na 2 silentblocích....

a tou silou lamely myslíš jako tloušťku jo? něco jako vrzdové destičky? kolik má nová spojka mít?

díky za tipy :)
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Howler

pokud sundavas pouze převodovku, tak musis odpojit prave spodní rovne rameno, vyhodit poloosu P. Převodovka drží na 1 silentbloku (pod vzduchovym filtrem). Odpojíš tahla řazení, senzor zpatečky, hydrauliku a hop převodovka musí ven -_-


Offline trucker

  • Hero Member
  • *****
  • japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....
    • mogulracingteam.ic.cz
ok díky.... jo a ještě jedna věc... spodem? bo přes tu hydr ruku vrchem?
IRSKO - toť nyní domov můj :D
japonec nikoliv nakonec ale hned od začátku.....


Offline Drak

převodovku spodem
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)