GalantWeb

E85 ethanol - řídící jednotka

Host · 16 · 26004


Offline Jindřišák

Zajimalo by mě, kolik by taková jednotka s dopravou vyšla. Ale chtěl bych ji i se stejnejma konektorama ke vstřikům a nějakou tu chytřejší, která sama pozná, jaka směs teče do motoru a podle toho reguluje vstřik. Hledal jsem na ebay, ale nic pořádnyho jsem nenašel
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.




Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Doporučujou tam raději vyměnit všechna těsnění a pryžové díly-asi hadičky, ale ,že je e85 vodivej a co to dělá v nádrži palivo-čerpadlo ani zmínka,tak jak to teda je?


Offline BlackJack

Trochu jsem pohon na E85 studoval a asi bych na něj jen tak nepřešel a zainvestoval raději do LPG. Ethanol bohužel napomáhá gumovým částem k jejich devastaci, taktéž katalyzátor při špatném seřízení nemusí snášet velké teploty. K ideálu by bylo potřeba předělat lambda sondy na jiné hodnoty, aby nevyhodnocovali chudou směs atd. Nevím, zda-li zmíněná krabička řeší všechny problémy, možná yo, ale nevsázel bych na to tolik. Ale jinak výhoda je, že pokud to nebude šlapat, tak to jde jednoduše vymontovat a pak zahodit, popř. dát na jiné auto.

Ale neviděl bych v tom zase tak velký problém, třeba naše firma všechna dieselová auta pohání směsná nafta, Honda Civic 2010, Iveco Daily 2007, Hyundai SantaFe 2008, VW Sharan 2005, UNC, Desty. Dodnes žádný problém, jede to prakticky stejně i když je to řepka. A když si vezmu, že Iveco najelo už 176tis. km na řepku, tak ušetřilo za ty 3 roky 150.000Kč.

Nicméně je třeba zvážit, zdali se vyplatí věnovat se předělávce na E85, když cena E85 malá není a nepředpokládá se najetí velkého množství kilometrů  :(
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Wildas

  • Host
Hodně je toho o Ethanolu napsáno tady:  http://www.4cc.eu/E85_faq.htm ,ale je to samozřejmě firma která prodává a montuje Ethanol sady takže informace můžou být trochu zkreslené.  Na mitstubishi club fóru má s E85 asi nejvíc zkušeností Evoman  http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/ethanol-85-71521 a je tam toho taky napsáno hodně.

Jinak když jsem hledal jak opravit rozdělovač na 4G93,  našel jsem stránky http://www.igniter.estranky.cz/clanky/jezdime-na-lih-_-e85-_/  chlapík z Olomouce tam má také spoustu informací a ethanol tesuje na své staré Mazdě 323  -_-

Návratnost investice je určitě rychlá náklady na jednotku, svíčky a filtry jsou malé a výhodou je, že auto se nemusí moc předělávat. Lepší a ověřený  je určitě LPG sekvenční vstřik,ale pořizovací náklady jsou úplně někde jinde. 
 



Offline Drak

no stou navratností to není až tak růžové...podle té jejich kalkulačky bych byl na nule s pořizovacími náklady po ujetí cca 50 tis km a až pak by to bylo do plusu
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

To já bych šel do plusu po 20 tisících. Určitě to vyjde levnějc, když si to udělá člověk sám, nese to ovšem to riziko, že se něco p****e. Navíc u galanta by se mělo nejspíš měnit i čerpadlo, pokud se nemýlím. Nevím, ale ten plyn je podle mě lepší. Kdo jezdí málo, tak se nedočká návratnosti a kdo jezdí hodně, tak už se mu oplatí ten plyn. Možná bych to chápal ještě na nějakém novějším autě. Ale na 16 let starym? Budeš rád, když si ho necháš ještě 4 roky a pak budeš chtít stejně jiný. A když zrušej osvobození od daně, tak ti to bude k ničemu, ale tohle kdyby si říkal každej, tak jezdíme dodneš všichni jen na benal ^_^
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

jen tak ze zvědavosti jsem se kouknul kolik stojí E85 v praze...

17.11.2010   LukOil    Praha 3 - U nákladového nádraží   PRH     E85     30.70 Kč

normalní 95 je o korunu levnější :D
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Na zimu jsem od něj upusti , motor za studena dost pokašlává, ale to asi bude tím že při 40°C mi ř.j. přepíná na LPG . Jinak  tankuji v Modřanech 25,50,-nebo v Hostivaři  24,-   ale ještě se juknu nově na ceny . Jezdívám na směs 40% Be +55%E 85.
Zatím jsem žádné problémy neměl, ba spíš Galant líp táhne a jdeokamžitě za plynem . Co se týče Lambda sondy , při vyšším obsahu E 85 (nad 80%) by bylo lepší pořídit širokopásmovou Lambu   (Wideband O2 )  a k ní  nechat upravit ECU.(Reflash ECU) . A tomto jsme se dohadovali s "blaznem". -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

V tomto se nevyznám. U galanta jde změnit hodnoty ŘJ? Asi to není něco jak eprom ne?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

no u některých jednotek s procesorem MH7202 to jde flasnout kabelem...u ostatních se musí s pajkou na procesor nebo u starších na epromku. Ale nevím jestli by obvody zkously přímo širokopásmovou lamdu na vstupu.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

V tomto se nevyznám. U galanta jde změnit hodnoty ŘJ? Asi to není něco jak eprom ne?
Ne eprom ale E EPROM. a přepsat  jde .  Jukni na stránky  www.evoscan.com  :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Pepe

no u některých jednotek s procesorem MH7202 to jde flasnout kabelem...u ostatních se musí s pajkou na procesor nebo u starších na epromku. Ale nevím jestli by obvody zkously přímo širokopásmovou lamdu na vstupu.

 Myslim si , že by musela mít vlastní jednotku . http://www.thefind.com/cars/info-bosch-wide-band
http://www.diyautotune.com/
« Poslední změna: 24.11.2010 - 17:16:39 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001