GalantWeb

Hukot z pravého kola

Host · 88 · 39089

Offline miraD

 A to mu upadlo tak, že se rozbilo ložisko??? nebo taky jen šrouby... čoveče jednou mi málem upadlo kolo na Avii... při couvání ve sněhu jsem urval zadní blatník,  jak se skřípla zástěrka mezi sníh a kolo a blatník v háji... druhý den jsem jel bez blatníku, čučím do zrcátka a všiml jsem si, že ta dvojmontáž nějak háže... Tak zastavím a matky byly do půlky vyšroubované... bylo to štěstí, že jsem si toho všiml... kdyby tam ale byl ten blatník, neměl bych šanci to vidět... a na chování auta to poznat téměř nešlo.
Baví mě dělat z vraků auta =D


Offline johny11

Je hodne dulezity,jakym zpusobem se meni loziska,pokud nasilim,tak to vzdycky spatne dopadne prikladam nejake foto kdy jsem jedno lozisko jiz menil jen pomoci stahovaku,jinak taky hodne pomuze teplo a mraz.Zmrazit naboj a ohrat lozisko,pak neni potreba ani stahovak a ani lis k nalisovani loziska. http://www.galantweb.com/index.php/topic,2276.msg23626.html#msg23626


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Taky moje zkušenost ,kdysi na P 205, ložisko jsem tam narval kladivem a za měsíc bylo v háji, když jsem ho pak vyndal, bylo prasklý na obvodovým plášti. :(


Offline johny11

Ano dveste petka,vzadu v bubnu dvourade lozisko (valecek) jde tam hooodne spatne.Tam vzdycky ohreji buben na 100-120st. a lozisko dam klidne na celou noc do mrazaku,pak to tam vleze jako do mamy bez kladiva.Stejny je to s predkem a cimkoliv jinym  -_-


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Jj, souhlas, tohle bylo tenkrát moje první ložisko samo domo-pokus omyl. :(
Na tom autě se s.alo, co mohlo, trochu jsem se na něm vyučil.Koupil jsem ho schválně v naftě, abych ušetřil no a neušetřil, vrazil jsem do ND tolik jako byla cena tohohle ojetýho auta,odcházel hlavně předek.A když už jsem si myslel, že mám vyměněný  všechno, tak jsem zjistil, že mi hnije kastle a šel do světa. Byla to 1,8 bez turba a fakt šnek.V kile jsem měl problém něco předjet. :'(
« Poslední změna: 11.04.2013 - 21:04:24 od Rob »


Offline johny11

Ja jsem se s dveste petkou kutalel pres strechu,byla to 1.4,zustal jsem v poli a kdyz jsem se probral tak mela vsechny dvere vcetne kapoty otevreny,baterka na poli,zadni plato na poli,jen ja v aute,diky pasum.Dodnes bolesti hlavy,poskozeny ceckovy obratel,v zivote uz tohle auto nechci videt,nesedelo to vubec na silnici  :-D


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
No buď rád , že si se nerozsekal v 1,9 GTI :mellow:


Offline Hoody

.
« Poslední změna: 18.07.2013 - 15:41:27 od Hoody »
jezdím za LPG ;)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
 ^_^ložiskem? :D Jak jsi ho dotáhl?
« Poslední změna: 16.04.2013 - 09:08:43 od Rob »


Offline Hoody

Normálně, vořechem na gole s prodlouženou rukojetí.
jezdím za LPG ;)


Offline BlackJack

Znovu mi začíná lehounce hučet jedno z ložisek, podle projetí zatáčkou to bude přední pravé (spolujezdcovo). To ložisko jsem měnil před zhruba 2-3 lety, takže se na něm mohlo najet zhruba 30.000km. Vyměněné ložisko bylo SKF VKBA 3307 - tedy by se mělo jednat o originál. Stejné ložisko jsem měnil před zhruba 100.000km v levém přední kole a to drží. No co už ... tohle mě přimělo zapřemýšlet nad lacinější variantou namísto SKF (cca 2.000Kč).
Máte někdo s levnější variantou zkušenosti ? S autem už dva roky jezdí moje žena, té to sice nevadí, ale vyměnit se to bude muset.

Děkuji za případné zkušenosti  -_-
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Kouba96

Asi špatný kus  :undecided: mám taky SKF, asi 40k km a jsou tiché


Offline Pepe

 Vše záleží na síle dotažení matice poloosy .  https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Sada%20lozisek%20kol%20SKF%20VKBA%203307      pokud to nekupuješ u Kellyho , tak mi to nepřijde drahé .   Ale zkus dotáhnout  matici a projeď to , nějakou dobu by to mělo dát pokoj , pokud tam není šlic .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Dotažení matice poloosy na to může mít vliv ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Pepe

Vnitřní kroužek ložiska je dělený a  při montáži je nutno dodržet sílu dotažení - pokud se nepletu , je to 220 Nm  .  Tím se eliminuje mezera mezi kroužky .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline BlackJack

Lisování proběhlo zcela OK. Dotažení matice při montáži také. Tady bych vyločil obě varianty nezdaru. Možná se poškodil (vydřel) krycí plech ložiska nebo se dostala do ložiska voda nebo nečistoty. To je spíše pravděpodobnější.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Když to zkusíš dotáhnout,tak už nic asi nezkazíš.


Offline BlackJack

Jo, zkusit to můžu, ale odhaduji, že se kroužky samovolně nemohly rozjet a tak přijdu k autu, vydělám závlačku a stejně nedotáhnu matici do dalšího otvoru pro závlačku  ^_^

Uvidíme  :mellow:
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Cca před 8mi lety to na Tomulacově galantu pomohlo.Asi 1/4  otáčky,ale bylo to na pz kole.


Offline Venda_K

Jo, zkusit to můžu, ale odhaduji, že se kroužky samovolně nemohly rozjet a tak přijdu k autu, vydělám závlačku a stejně nedotáhnu matici do dalšího otvoru pro závlačku  ^_^

Uvidíme  :mellow:

Únava materiálu => ložisko odešlo. Když jedeš dlouhou zatáčku a zvuk se zvýší a do toho cítíš jemné vibrace ve volantu, tak se s největší pravděpodobností jedná o ložisko.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031