GalantWeb

Rozvody

Offline M.A.R.T.I.N.

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Pánové nevíte kde sehnat za rozumný peníze zadní ramena na Galanta V.? Už se s tím vážně nedá jezdit a zkroutilo mi to půl roku straý kotouče...
Za případný relevantní podněty předem děkuju...


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Jakože ano - na některé věci se ti vztahuje záruka, i když sis je namontoval sám, to jsou např. stěrače, žárovky, apod., možná i ještě brzdové destičky, autobaterie.

Ale u všeho ostatního musíš do servisu, kde ti vystaví doklad na práci s tvými díly. A protože jsou češi šetřílci, chtějí mnohdy montáž i bez dokladu a pak taky zaniká nárok na reklamaci.

Další věcí je, že ono i když si koupíte vlastní díly, ne každý servis je Vám namontuje. A to z důvodů, že na dílech taky mají nemalý peníz a další důvod je ten, že zákazník mnohdy koupí materiál, který neodpovídá verzi jeho auta, popř. se jedná o materiál tak nízké kvality, že si autoservis na triko poruchu nevezme.


 A co když to nejni tím že by byl člověk šetřílek ale vidíš že tě fakt viditelkně odíraj... Ty by sis nechal za šestku vyměnit rádio za tři hodiny když to mužeš udělat sám zadarmo zamin ( mi to trvalo) téé sakra rozdíl....
Víš jak..., to mě na tom štve....ta vyčůranost těch autorizovanejch servisů....
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline BlackJack

Ano, štve mě to a proto nejezdím do servisu, jen když to z technických důvodů nemůžu udělat sám. Všechno se snažím udělat svépomocí. Raději ztratím záruku na díly, než abych si ten díl zaplatil cenou dvojnásobnou.

I když třeba minulý rok jsem si měnil na Fiatovi prošláplý hlavní brzdový válec za nový a za 2 měsíce se taky prošlápl a samozřejmě mě poslali pryč při reklamaci. Nicméně cena HBV byla 900Kč a tak ve výsledku cena včetně druhého nového a brzdové kapaliny 2100Kč. Věřím tomu, že v servise by si vzali těch 2500Kč.

Ale to byla jen taková výjimka, někdy se stane, že náhradní díl prostě nefunguje.

Navíc - v servisech pracují stále jen lidi, akorát mají dostupné nářadí a částešně zkušenosti.

Já se raději vyhraju sám s výměnou, všechno si vymazlím a mám z toho radost a pocit kvality.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Ano, štve mě to a proto nejezdím do servisu, jen když to z technických důvodů nemůžu udělat sám. Všechno se snažím udělat svépomocí. Raději ztratím záruku na díly, než abych si ten díl zaplatil cenou dvojnásobnou.

I když třeba minulý rok jsem si měnil na Fiatovi prošláplý hlavní brzdový válec za nový a za 2 měsíce se taky prošlápl a samozřejmě mě poslali pryč při reklamaci. Nicméně cena HBV byla 900Kč a tak ve výsledku cena včetně druhého nového a brzdové kapaliny 2100Kč. Věřím tomu, že v servise by si vzali těch 2500Kč.

Ale to byla jen taková výjimka, někdy se stane, že náhradní díl prostě nefunguje.

Navíc - v servisech pracují stále jen lidi, akorát mají dostupné nářadí a částešně zkušenosti.

Já se raději vyhraju sám s výměnou, všechno si vymazlím a mám z toho radost a pocit kvality.


jo jo téé jasný tomu rozumim....oni si pak budou vážit zákazníka....
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Ghost Buster

Zdravim panove, mam mensi problem, z nějakýho důvodu mi vyskočil klínový řemen z té největší kladky - nejblíže ke spolujezdci (motor 4G63, r.v. 97).

Celou cestu žádné známky poruchy, druhý den nastartuju a zjistím, že se peru se servem - řemen se mi podařilo nasadit zpátky (asi po půl hodině zápasení jen se šroubovákem). Ujel jsem v pohodě 100 km, chcípnu motor a druhej den ráno to samé, řemen venku, takže vyskočí pravděpodobně při chcípnutí / startování motoru.

Rozvody se budou komplet měnit cca za 2 týdny a já bych s tím ještě potřeboval jezdit. Můžu zatím jenom dotáhnout ten starý řemen, nebo riskuju, že mi rupne a nadělá víc škody? Nejsou na něm známky poškození, ani praskliny, zpuchření, nic.

Předem díky za radu...


Offline Drak

no jestli se ti ho podařilo šroubovákem nasadit zpět, tak asi nebude moc napnutý, takže nasadit a dotáhnout napínací kladku. Ta je pod servem. jestli máš i klimu, tak mezi servem a kompresorem klimatizace.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Ghost Buster

Díky moc za radu, provedu hned jak přijdu domů...  -_-  (šroubovák = montpáka z origo nářadí Mitsu)

Před tím jsem ho narafičil jen tak na okraj, párkrát jsem trochu roztlačil auto a mladá pouštěla spojku, až jsem ho tam pomalu "nacukal", nijak zvlášť volnej není. Pak stačilo cvaknout startérem a byl tam. No celý náměstí se asi docela pobavilo :laugh:

Nevím čím to je, ale když se to auto rozhodne mě potrápit, tak je to vždycky uprostřed nějakýho rušnýho místa (kruháč, parkoviště, náměstí)  :D :D


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
To je nějakej šrot nebo co? Já neměl jedinej problém  toa vytrženej čep z ramene což byla moje chyba protože sem věděl že je špatnej ale furt sem měl času dost. Ještě že to bylo u baráku
Radouš


Offline Ghost Buster

No tak jsem nasadil řemen, dotáhl ho, nastartoval a okamžitě byl zase venku. Tak znova a víc dotáhnout, nastartuju a zase je venku. Tak jsem to zkusil do třetice, napnul jsem ho fakt na tvrdo. Nastartoval jsem a je zas venku.

Ranní rozcvička jako dobrá, ale už mě to nebaví. Řemen vyskočí vždy z řemenice na klikovce. Nemáte někdo nějakej nápad jak to zprovoznit? Zkoušel jsem tu řemenici, jestli nemá vůli a nehází, ale vypadá v pořádku.
« Poslední změna: 08.06.2011 - 08:37:42 od Ghost Buster »


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
hele a není ta řemenice křivá? Tohle není normální jev.. nebo je něco z osy..to servo..když tlačí řemen ven


Offline Ghost Buster

To mě právě taky napadlo, ale co můžu soudit pouhým okem, tak není. Odpoledne nastartuju bez řemenu a mrknu se jestli nehází.


Offline Ghost Buster

Tak jsem provedl poslední pokus. Ta řemenice není nijak poškozená ani křivá. Při chodu motoru jen velmi lehce hází (do 1 mm celkem). Nasadil jsem řemen a koukal se co se děje při startování. Když začne točit startér, ta řemenice hází jako svině, tak 3 až 4 mm a než naskočí motor (4 otočky), tak to ten řemen prostě vyklepe.  :mad:

Může být v háji nějaké ložisko? Nebo proč ta řemenice tolik hází? Koukal jsem jestli není volná a není, je tam takové okýnko v plastovém podběhu, které vede přímo k ní, pokud to dobře chápu tak je přidělaná jedním šroubem uprostřed, kterej má dutou hlavu s vnitřním čtyřhranem. Neví někdo kolikátka to je klíč? Je na dotažení / povolení potřeba nějak zafixovat tu řemenici, nebo motor přes klikovku nepřetlačím?  :big grin:

Díky za rady...


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Ty čoveče jestli myslíš tu řemenici na klice, tak ji skus fest přitáhnout (šroub uprostřed). Vem to přes 5 kvalt. Mohlo by být volný rozvodový kolo
Radouš


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Chtěl jsem jet do města když v tom jsem zaslechl takový pískání jako by řemen a občas takový tlumený plastový poklepávání. Nevěnoval sem tomu dále pozornost a vyrazil. Jenže ani na konci vsi to nepřestávalo a tak jsem se s opatrností vrátil. Už mám jasno. Na starým krámu musím udělat rozvody. Sundal sem horní dekl a vyběhla na mě špona ze spodního deklu. Tak hledám vhodný díly a narazím na tohle
http://www.automatejcek.cz/nahradni-dily/autodily/napinak-zebrovany-klinovy-remen/9EFED4/
To na 100kw opravdu někde je?
Radouš


Offline Drak

jo napínak kladky...nejdražší číst rozvodů :)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Na tak stary plecce sem hydraulickej napinak teda necekal. No nic. Vymenim jen nejnutnejsi
Radouš


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
není to tak drahý.. a měnil bych to s rozvodama..

k té řemenici..taky bych asi dotáhnul.. ložisko na klice špatný určitě nebude  :laugh:


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
není to tak drahý.. a měnil bych to s rozvodama..

k té řemenici..taky bych asi dotáhnul.. ložisko na klice špatný určitě nebude  :laugh:

Kdybych s tím chtěl ještě dlouhodobě jezdit tak to drahý není ale jelikož plánuju vrakování a koupi jinýho auta, tak se mi nechce dávat 6000 do kovošrotu. Jinak v polsku vyjdou komplet rozvody víc než o 2000 levněji (sada skf + napínák)
Radouš


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301

Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
za polovic oproti autokelly je to všude jinde. Kelly je jako baubax. Standartní a nekvalitní zboží za špičkový peníze.
No ale skusím.  :D
Radouš