GalantWeb

Otáčky Motoru Klesají Při Volnoběhu

Icik · 145 · 51108

Offline Icik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
Zdravím, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Mám Galanta 1.8 GLSi r.v.93, motor 4G93. Když při volnoběhu  zakroutím volantem nebo zapnu světla (nebo jiná "zátěž" motoru) tak mi docela na malou chvíli prudce spadnou otáčky z původních 900 na 600. Motor má tendeci jakoby chípat, ale ještě nikdy nezhasl (drží se minimálně kolem 600ot). Pak se zas vyhoupne na 800 - 900ot. Nemělo by to být přesně naopak? Otáčky by se měly zvýšit krátkodobě při nějaký zátěži ne? Baterka je nová, jednotka nekolikrát vyresetovaná. Prosím poraďte čím by to mohlo být.  
Mitsubishi Galant, 1.8 GLSi, 126 kobyl, r.v. 93, motor 4G93, Chomutov


pepakudr

  • Host
Mam ten samy model i rok.Je to uplne normalni.Otacky musi klesnout,kdyz jde servo do zaberu,nebo rozsvitis svetla.Alternator i servo kladou vetsi odpor motoru.Me to klesa tak na 700 ot/min,ale jen na nejakou sekundu az dve.


Guest

  • Host
Citovat
Mam ten samy model i rok.Je to uplne normalni.Otacky musi klesnout,kdyz jde servo do zaberu,nebo rozsvitis svetla.Alternator i servo kladou vetsi odpor motoru.Me to klesa tak na 700 ot/min,ale jen na nejakou sekundu az dve.
Souhlasím. Je to Úplně normální.


Offline Icik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
Tak to je asi v pořádku. Jen mě zarazilo, že třeba jiná auta např. Fiat Marea
1.6 r.v. 96 neklesá vůbec nebo jen neznatelně. Asi řídící jednotka je trochu pohotovější a umí hned vyrovnat zátěž, kterou kladou třeba světla nebo servo.
Mitsubishi Galant, 1.8 GLSi, 126 kobyl, r.v. 93, motor 4G93, Chomutov


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Mě bylo řečeno že otáčky by v žádném případě neměly klesnout i při zapnutí světel atd, než sem zresetoval jednotku tak to tak i bylo, potom už ne protože mám stále zasranou klapku, ale po vyčištění by se to mělo vrátit do normálu, je mi divný že Galant 93 by to měl jinak
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
no mě to houpe taky, a u všech co jsem viděl a měl to taky houpalo.
Tohle se řešilo na někola webech, hopat by to prý nemělo.


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
Me to houpe taky.  Ted sice o neco min, ale hopne to tak o cca max 200 ot.
Galant '96 1.8 GLSi, Praha


Offline pork3

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 30
Mam Galanta  2.0 r.89  a houpalo to 5 roků, minulý týden jsem vyměnil teplotní čidlo na termostatu a už to nehoupe.


Offline Drak

Tak mě jeden Galant houpne o cca 100 smerem dolů a druhej o 200 zvýší otáčky bez houpnutí.  Stačí otočit kolama, nebo rozsvítit a nebo zapnout vyhřívání skla.  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
to je hezký a kterej???  :rolleyes:

ten co nezvyšuje je žlutej? ten s upravenou jednotkou?


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
Me to ze zacatku cloumalo celkem dost, ale nikdy to nezhaslo. Tedka po vymene tesneni vika ventilu a vymeneni tesneni u cidla tlaku oleje, kde to vzlinalo tak co cuka uz jenom o cca 100 ot.
Galant '96 1.8 GLSi, Praha


Offline Drak

Citovat
to je hezký a kterej???  :rolleyes:

ten co nezvyšuje je žlutej? ten s upravenou jednotkou?
žlutej klesá. kondiky v jednotkach maj vyměněný oba. ještě zkusím jednotky prohodit mezi sebou a pozorovat, co se stane.
« Poslední změna: 09.03.2006 - 15:51:57 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Icik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
No tak teď tedy nevím zda to má nebo nemá houpat. Vůbec se mi nezdá že by za to mohla špinavá škrtící klapka, protože jakmile zvednu otáčky volnoběžným ventilem tak to houpe stejně. Možná to je už měřítko "vyběhanosti" motoru :-(. Možná, že řídící jednotka neví, kdy má zvýšit otáčky kvůli třeba nějakýmu čidlu. Zkoušel jsem třeba jet do mírného kopce bez plynu a ono to jede, ale otáčky spadnou asi na 500 - 600 a vůbec není znát, že by měl motor snahu přidat. Jako by mu bylo jedno, že za chvíli chcípne. U jiných aut třeba Opel Vectra 2000 tam jednotka přidá při zvýšení zátěže (prudší kopec), dokonce prohrábnou kola a jede bez plynu jako nic.
Mitsubishi Galant, 1.8 GLSi, 126 kobyl, r.v. 93, motor 4G93, Chomutov


Offline Drak

otáčky by neměli klesnout vůbec. Všude jsou čidla a pokles napětí jednotka pozna okamžitě. To houpání je příznak , že jednotka běží v nouzovém režimu.  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Icik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
Může to být třeba vadnou jednotkou?
Mitsubishi Galant, 1.8 GLSi, 126 kobyl, r.v. 93, motor 4G93, Chomutov


Offline Icik

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 32
Ještě se chci zeptat, jestli má ten můj typ Galanta "čidlo tlaku na řízení". Ani nevím co to přesně je, ale prý by měla podle toho jednotka usoudit zda má v zátěži reagovat a třeba přidat na otáčkách.  
Mitsubishi Galant, 1.8 GLSi, 126 kobyl, r.v. 93, motor 4G93, Chomutov


Offline Drak

Citovat
Ještě se chci zeptat, jestli má ten můj typ Galanta "čidlo tlaku na řízení". Ani nevím co to přesně je, ale prý by měla podle toho jednotka usoudit zda má v zátěži reagovat a třeba přidat na otáčkách.
čidlo by mělo být na "servomotoru"  
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
draku budem muset někdy dotáhnout do konce tu diagnostiku. Tyhle věci by měla ukázat. Já jsem na diagnostice byl a prý je vše OK, jenže těm šarlatánům fakt nevěřim....


Offline lempl

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 5
Citovat
No tak teď tedy nevím zda to má nebo nemá houpat. Vůbec se mi nezdá že by za to mohla špinavá škrtící klapka, protože jakmile zvednu otáčky volnoběžným ventilem tak to houpe stejně. Možná to je už měřítko "vyběhanosti" motoru :-(. Možná, že řídící jednotka neví, kdy má zvýšit otáčky kvůli třeba nějakýmu čidlu. Zkoušel jsem třeba jet do mírného kopce bez plynu a ono to jede, ale otáčky spadnou asi na 500 - 600 a vůbec není znát, že by měl motor snahu přidat. Jako by mu bylo jedno, že za chvíli chcípne. U jiných aut třeba Opel Vectra 2000 tam jednotka přidá při zvýšení zátěže (prudší kopec), dokonce prohrábnou kola a jede bez plynu jako nic.
Na škrtící klapce jsou dva šrouby, jeden - nastavený z výroby při montáži nové klapky- dává při startování řídící jednotce signál o základní poloze klapky, tuto hodnotu si jednotka bere pouze jednou, při startu, nebo po resetu. Druhým šroubem se nastavuje o kolik mají stoupnout otáčky např. při otočení volantem při volnoběhu. Oba šrouby jsou nastaveny z továrny a během životnosti vozu není nutno nic seřizovat - výši vonoběžných otáček ovládá elektronicky řJ a nikoliv otáčení jedním ze šroubů za běhu motoru!!!!

Jsou-li zachována tovární nastavení opravdu stačí vyčistit škrtící klapku, jednotku zresetovat a bude vše v pořádku tj. při otoční volantem na volnoběh, nebo jízdě z kopce s vyřazenou rychlostí stoupnou otáčky na cca 1000-1200ot/min.

V případě, že se v základním továrním nastavení někdo vrtal, čeká tě opravdu velice dlouhé laborování a hledání optimálního nastavení výše popsaných šroubů. A nezapomen, že pokaždé když změníš původní nastavení musíš resetova a resetovat a resetovat :))))


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
To se mi nezda, ze by to byl nouzovej rezim...Kdyz sem tedka byl v servisu, znova mi delali diagnostiku a nic tam nebylo, to same mi rekli v mitsu na sporilove.
Galant '96 1.8 GLSi, Praha