GalantWeb

Zdvihatka

Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Citovat
Samoštelovací ventily se v galantech objevují od roku 88 (16V DOHC).  Hydryštel je vlastně takový miniaturní tlumič, který vymezuje vůly mezi vačkou, která stlačuje přes váleček ventil. Pokud tento hydroštel neudrží natlakovaný olej, tak ventil začne klepat.
Draku mam dotaz.... ty sipecky hydrostely ... a vacka jsou pekne videt nechces mi jen tak z nudy popsat trochu vic ten motor... co se na nem kde nachazi... sem jen zvedavej pokud se Ti nechce kakej na to....(ale byl bys hodnej.... kopim Ti kolicku na skolicce....
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Drak

Citovat
Citovat
Samoštelovací ventily se v galantech objevují od roku 88 (16V DOHC).  Hydryštel je vlastně takový miniaturní tlumič, který vymezuje vůly mezi vačkou, která stlačuje přes váleček ventil. Pokud tento hydroštel neudrží natlakovaný olej, tak ventil začne klepat.
Draku mam dotaz.... ty sipecky hydrostely ... a vacka jsou pekne videt nechces mi jen tak z nudy popsat trochu vic ten motor... co se na nem kde nachazi... sem jen zvedavej pokud se Ti nechce kakej na to....(ale byl bys hodnej.... kopim Ti kolicku na skolicce....
Si to vytisknu a na školičse bude vyučování :-)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
HI hi..... :D to me nenapadlo.... :D  že se to da..... vytisknout.... :omg: dobra ale priprav se ze sem tupe ditko :mellow: se nenmuzu dockat.... :evilgrin:  
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Johny Green

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 5
Mam uplnej stejnej problem :( .  Dneska jsem vymenil olej ale klape to porad.

Nemohli byste nekdo kdo to zkousel , udelat neco jako "workshop" ? Ucastnici by si prinesli vlastni material a auta a lektor by je naucil jak na to :) . Byl by za to samozrejme nalezite odmenen :).

Sel byste do toho nekdo ?


Offline George

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
Samoštelovací ventily se v galantech objevují od roku 88 (16V DOHC).  Hydryštel je vlastně takový miniaturní tlumič, který vymezuje vůly mezi vačkou, která stlačuje přes váleček ventil. Pokud tento hydroštel neudrží natlakovaný olej, tak ventil začne klepat. 

Citace z jedné recenze na Galanta:"...o galantech je známo, že mají problémy s hydraulickými zdvihátky, což poznáte cvakáním motoru, ale v případě tohoto motoru, byla hydraulická zdvihátka nahrazena vahadly, takže problémy tohoto typu se již nevyskytují...."

To jestli mám hydraulické nebo vahadlo poznám podle typu motoru?

Díky za odpověď
MITSUBISHI GALANT - kombi 98 2.0i Karlovy Vary


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
Tak asi pred dvema tisici km jsem menil olej a zdivhatka prestaly klepat. (driv klepaly za studena)

Ted tam mam tenhle olej http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=77

trosicku drazsi ale zkusit to muzete
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline Drak

No to je sice pěkný, ale záleží jak to vahadlo vymezuje vůli ventilů.  Někteří autoři recenzí často ani nevědí o čem píší :-)  Hydroštely nejsou v motorech 4G1x
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
To jo napriklad ta moje V6 je SOHC takze ma jednu vacku (presneji jednu vacku na radu valcu) a ventily jsou ovladany vahadly a hydrostely tam sou taky ;-)
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline George

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 79
Hned jsem z toho chytřejší  :nerd:
Mám motor 4G63 v návodu jsem našel tenhle obr. ale v podstatě nevím, co z něho vyplívá :ziplips:
MITSUBISHI GALANT - kombi 98 2.0i Karlovy Vary


Offline Drak

Sem si dovolil do obrázku vložit popis  :ph34r:  Ve vahadle je umístněn pro vymezení vůle mezi dříkem ventilu a vahadlem hydroštel. Do něj je pod tlakem přiváděn motorový olej. Pokud má hydroštel správnou funkci, udrží tento natlakovaný olej v komůrce. Pokud už netěsní, má několik fází opotřebení. Jako první přiznak jeho opotřebení je ten, že když nastartujeme studený motor, tak ze začátku cvakají a přestanou až se natlakují olejem. Dalším krokem je, že cvakají při nižších otáčkách, kdy má motorový olej nižší tlak a ten nestačí. A posledním stádiem je stav, kdy hydroštel není těsný a olej jim jen protéká zpět do hlavy.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Drak

ještě ten obrázek
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Sem si dovolil do obrázku vložit popis  :ph34r:  Ve vahadle je umístněn pro vymezení vůle mezi dříkem ventilu a vahadlem hydroštel. Do něj je pod tlakem přiváděn motorový olej. Pokud má hydroštel správnou funkci, udrží tento natlakovaný olej v komůrce. Pokud už netěsní, má několik fází opotřebení. Jako první přiznak jeho opotřebení je ten, že když nastartujeme studený motor, tak ze začátku cvakají a přestanou až se natlakují olejem. Dalším krokem je, že cvakají při nižších otáčkách, kdy má motorový olej nižší tlak a ten nestačí. A posledním stádiem je stav, kdy hydroštel není těsný a olej jim jen protéká zpět do hlavy.



Draku .... mam dotaz co se stane ve ctvrte fazi...???
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Drak

ve čtvrtý fázi musíš vůli vyplnit vlastním tělem  :ph34r:

Jinak za čtvrtou fázi se dá považovat rozklepání ventilu a nebo ventilového sedla :-)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline t.j.silence

Ja mám ten istý problém už od leta ako som Galanta kúpil. Som si všimol že to robí keď trápite motor na nižších otáčkach. Ale naopak ked ho vytočím tak do 6500 alebo 7000 ot/min tak to okoro alebo úplne prestane. Asi je to tým že sa zvýši tlak v celej sústave. Chcel by som vedie
Mitsubishi Galant 2000 2,5L V6 24V 163HP


Offline t.j.silence

Ešte čosi. Čo sa stane keď problém so zdvihátkami nebudem v najblyžšej budúcnosti rieši
Mitsubishi Galant 2000 2,5L V6 24V 163HP


Offline Drak

Velikost tlaku je dána viskozitou oleje a opotřebením olejového čerpadla. Pokud je v motoru oelj s jinou, než doporučenou viskozitou, nastanou předešlé problémy.

K otázce co se stane, když si toho nebudeš všímat, tak po delší době dojdeš k bodu 4 jak sem již napsal. Zaleží jakým způsobem jezdíš, zda vytáčíš motor atd...
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
No to je sice pěkný, ale záleží jak to vahadlo vymezuje vůli ventilů.  Někteří autoři recenzí často ani nevědí o čem píší :-)  Hydroštely nejsou v motorech 4G1x
jojo, taky  nejsou v 4G93, vule se vymezuje jako u favoritu sroubem s kontramatkou.
Galant 1,8 85kW r.95


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
No zaplat mi to panbu ze sem nasel chlapiky co mi to udelaj....(hydroštely-pro rejpálky) tak to snad bude dobrý...
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Petano

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 100
    • http://
za kolik?
2,5 V6 rv 97, kuze atd. ;-)


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Řikal mi za origo jeden hydroštel misak...(r.v.97+)... 1000,- prace kolem 300,-1hod. to neni tak spatny... rikal ze je to na 5-6 hodin... dela to nejakej starsi pán....uvidime...
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)