GalantWeb

Galant 97-04 a jeho rozdíly

Offline koty

jo nárazník je před face hezčí než po face ale já jen přemýšlím o nárazníku ze sport editiona  před facem nebo klidně i po face ale to jen přemejšlím zatím mě tíží peněžně podvozek  -_-
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline jorgin

Taky si přisadím svoji "trošku do mlýna"  ^_^ k tématu Sportedition...jelikož mám Galiho 2003 verzi Elegance a chystám se ho opticky předělat na Sportedition (tu novější verzi) a už víc jak rok sháním jednotlivé plasty, které už mám mimochodem skoro všechny po kupě, tak už jsem nastudoval všechny možné modifikace....takže, facelift proběhl v průběhu r.v.2000, starší verze má kratší přední nárazník s čočkami na obou stranách a okolo nich je taková malá mřížka, na spodku je krycí plast kratsí a vyšší než u verze po faceliftu, přední maska je standardní jako u běžného modelu 97-99. Kola jsou 17´s úzkými paprsky, prahy jsou v barvě auta a hladké, zadní nárazník standard bez prahových nástavců, blinkry oranžové. Gali po faceliftu má mohutnější a delší přední nárazník, spodní krytka je nižší a delší, mlhovky a přídavné dálkové jsou u r.v.2000-2002 pod plastovou krytkou v barvě auta, u verze 2002 výš jsou součástí jediného reflektoru pod průhledným plastovým sklem a to buď ve verzi jednooké (mlhovka) nebo dvouoké (mlhovka+čočka)...mřížka mezi světlama je mohutnější, protaženější a je nacvaknutá kromě jiného i na nárazník. Kola jsou 17´ a mají širší paprsky. Prahy jsou vyšší, v předu je takový oblouk navazující opticky na zaoblení předního nárazníku a vzadu mají ty prahy takový prolis. Zadní nárazník má deflektor a navazují na něj takové plastové nástavce.....to jsou popisem hlavní vnější rozdíly.....co se týče vnitřku, je hlavní rozdíl v tom panelu na středové konzoli. U SE je v imitaci karbonu popř. leštěný hliník. Co se týče volantu, před i po faceliftu je obšitý kůží, u verze 2002 má airbag trochu jiný (menší) prolis (vypadá to divně :-) ).....nejhezčí volant má verze elegance a to ten italský dřevěný, byl montován jen v omezené sérii aut v kůži.... po technické stránce tam je ještě rozdíl v tlumičích, koncovce výfuku apod. Co se týče verze VR4 a Legnum, z které SE vychází, je ještě pár drobných optických rozdílů, jako např rozšířené plastové lemy kol apod....


Offline koty

Tak teď se v tom docela dobře už orientuji  ^_^
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline jorgin

Ještě pár poznámek, SE se podle informací, co jsem schrastil dokompletovával až v Evropě a to podle někoho u DENZELA v Rakousku podle někoho v Holandsku, každopádně je docela problém sehnat jakékoliv originál díly z toho paketu a pokud jsou (většinou ve skladu v Rakousku), tak za ně chtějí hroznou raketu....také jejich označení má jinou kódovou řadu, myslím, že to je MZ, musel bych se podívat, někde mám komplet soupis všech těch dílů.....co se týká použitých, nejvíce se jich vyskytuje na polské aukci ALLEGRO, ale také za ně chtějí petelice....mě se podařilo nějaké díly sehnat z Polska, nějaké z Německa přez Ebay a některé u nás na vrakovištích...jen pro info ceny  :'( : přední nárazník s výztuhou a plastovou mřížkou 2000,-; laminátová výztuha 500,-; zadní nárazník s výztuhou 2000,-; nástavce na zadní nárazník 2600,-; oba prahy 2000,-; mřížka lehce poškozená 1000,-; 2 záslepky mlhovek "dvouoké" 1600,-; spodní plast nárazníku ještě nemám, ale stojí cca. 1000,- (nový origo), mlhovky 1500,- (průměrově pasující náhražky) ....a to píšu o jetých dílech, které se ještě musí nastříkat do barvy.... a k tomu ještě 17´kola a pneu...je to mazec a to myslím, že jsem je zase tak draho nesehnal... :mad:


Offline jorgin

ještě, co se týče interiérů. ideální je verze v kůži, od r.v.97-2000 existuje světlá i černá kůže, po r.v. 2000 už jen černá kůže....rozdíl je i v provedení hlavových opěrek, po r.v. 2000 jsou na zadní sedačce 3 hlavové opěrky a integrovaný samonavíjecí pás, po r.v. 2002 mají přední hlavové opěrky jinou konstrukci (jsou "s dírou") a ještě středová loketní opěrka je po r.v. 2000 potažená stejnou barvou kůže jako interier s ozdobným prošitým lemem....ty předchozí verze mají opěrku takovou "koženkovou".....verze s látkovým interierem mají jako základ tmavou látku buď s červeným nebo s modrým "žíháním".....to ještě dodatek k interieru SE  :D


Offline jorgin

Možná ještě poznámka k budíkům a volantu, verze do cca 2000 (trochu se to tam prolínalo) má menší tempomat a zapíná se kulatým tlačítkem, který je na plastovém rámečku budíku....novější verze má větší tempomat a zapínání přímo na něm....budíky jsou u verze po r.v. 2000 "pozitronové"... jednotlivé modifikace volantů jsou ˇu SE kožené, liší se airbagem, verze po 2002 mají ten "hnusnej" vypadá jako ten u americké verze .... u té verze elegance je kombinovaný (dřevo-kůže) a airbag má na sobě logo NARDI TORINO (tyto volanty jsou z Itálie a byly jen v omezené serii aut)...jinak tvar airbagu je malinko jiný než ten origo a nedají se mezi sebou zaměňovat (to jen poznámka pro "koumáky"  :-D....
« Poslední změna: 28.03.2010 - 21:07:26 od jorgin »


Offline morfes

Myslím že super popis -_- teď už nám v tom všem mohlo být jasněji :)
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V - r.v. 2000, 120kW, Poděbrady - Střední Čechy


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
Myslím že super popis -_- teď už nám v tom všem mohlo být jasněji :)


Co takhle místo popisu nějaký fotky...
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Konečně jsem našel kolik koní má žralok 3,0 a jestli to nepletu , tak 195 koní, ale už jsem nenašel jestli to bylo 4x4, našel jsem jen turbokit s tím už by to asi pelášilo!  Sorry, je to jen anglicky.....http://www.turbo-kits.com/galant_turbo_kits.html  -ale ta cena!
................The Mitsubishi models were with a 3.0 Litre 6G72 engine SOHC 24-valve developing 195 hp (145 kW) at 5000 rpm and 205 lb·ft (278 N·m) of torque at 4000 rpm
.......................[edit] Eighth generationEighth generation 
Also called Mitsubishi Legnum
Mitsubishi Aspire
Mitsubishi MX/MF
Mitsubishi VRG
Mitsubishi VRM(Hong Kong)
Production 1999–2003
Class Mid-size
Body style 4-door sedan
5-door station wagon (Legnum)
Layout Front engine, front-wheel drive/four-wheel drive
Engine 1.8 L 4G93 GDI I4
2.0 L 4G63 I4
2.0 L 4G94 I4
2.0 L 6A12 V6
2.4 L 4G64 I4
2.5 L 6A13 V6
2.5 L 6A13TT V6 twin turbo
3.0 L 6G72 V6
Transmission 4-speed automatic
5-speed manual
5-speed semi-automatic
Wheelbase 2,635 mm (103.7 in)
Length 4,660 mm (183.5 in)
Width 1,740 mm (68.5 in)
Height 1,410–1,420 mm (55.5–55.9 in)
Curb weight 1336 kg (2945 lbs)[15]
Related Mitsubishi Legnum
Mitsubishi Galant VR-4
The eighth-generation 1996 model continued the 1992 design themes but a station wagon (known in Japan as the Mitsubishi Legnum) was added while the liftback was removed from lineup. This model won the 1996–97 Car of the Year Japan award.
This model was also produced in Barcelona, Venezuela, at the only Mitsubishi plant in Latin America. At the beginning, the Galant was marketed in that country under the MX and MF names in 1997 and 1998 (Featuring a manual or INVECS-II semi-automatic transmission respectively), then kept the Galant name until the end of its production in 2006. Although the equipment options were limited, the VR-4 appearance package was offered in that market.

The American market Galant, introduced on July 7, 1998, graduated to the US Environmental Protection Agency‎'s mid-size class. The front suspension switched from double-wishbones to struts, though the rear was upgraded with a stabilizer bar standard on all but the base DE model. ES, LS and GTZ models were offered with a 195 hp (145 kW) V6 engine, the 6G72 3.0 L, mated to a standard 4-speed conventional auto. Another difference from Asian and European models was lack of ABS, which was only installed on 3.0 L model.

In some Asian markets Mitsubishi offered a 2.0 L MIVEC version of the 6A12 naturally aspirated V6 engine, badged as the "Galant 2.0A", or alternately as the VR-M. Output was placed at 200 hp (150 kW) and 147 lb·ft (199 N·m) of torque. The larger 2.5 L 6A13 was more common in the rest of the world.



« Poslední změna: 26.09.2011 - 14:01:46 od Rob »


Offline Drak

4x4 byly jen pravostrané pro japonský a další asijské trhy. 3,0 je amerika s předohrabem vyráběná tamtéž.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Tak zas to má ta amerika nedokonalý!!!!! když už volant ok, tak předohrab a světla taky na prd. :evil:   už jsem to našel http://autokatalog.yauto.cz/mitsubishi-galant-3-0-17307/
a tady 1 čech prodával ten 3,0 , ale asi nebyl od nás z fora,co?..http://www.webregister.cz/inzerce_cz/www_7_20_14697/osobni_automobily_auto_auta_osobni
« Poslední změna: 26.09.2011 - 13:58:17 od Rob »


Offline morfes

zajímavý moje 2,5 má 225nm a tahle 3,0 205nm... :o
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V - r.v. 2000, 120kW, Poděbrady - Střední Čechy


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Má 278 N/m  -_-
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Howler

jen mimo mísu, zjistil jsem že by mi měla pasovat zadní stabilizační tyč z galanta 8g(sedan, kombík)je silnější než na mém 7g. Má s tím někdo zkušenosti? , jinak liší se na kombik a sedan ?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
zajímavý moje 2,5 má 225nm a tahle 3,0 205nm... :o
Benytrans -pravda 205 lb·ft je asi fakt těch 278N/m, asi to má i větší brzdy, proto možná na usa verzi maj na kolech 5 šroubu i na atmosféráku-možná brzdy z legnumu- pro sychr??.
« Poslední změna: 26.09.2011 - 18:43:30 od Rob »


Offline morfes

jsem slepoň ono je to tam s těma Nm i napsané :D
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V - r.v. 2000, 120kW, Poděbrady - Střední Čechy


Offline jorgin

Stejně je ta americká verze nejšerednější :-).....zlatá japonská a evropská verze :laugh: a nemluvě o vnitřku, to je hnus maximální, i když je většinou v kůži a maximální výbavě...


Offline morfes

bratr měl toho americkýho (před pár lety jsem chtěl napsat srovnání, ale nějak se nezadařilo) a docela si chrochtal, když přijel do čech a sedl do mýho...ten náš je fakt jiná liga. Ale to bylo ještě tehdá, když američani neznali kvalitní materiály do aut a všude měli plasty ](-: naštěstí už prozřeli :D
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V - r.v. 2000, 120kW, Poděbrady - Střední Čechy


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline morfes

2.4 L 4G64 I4, čtyřkvalt. Líná mrcha to byla...když sednul do mýho tak mi připálil spojku, za měsíc se musela opravovat :D
http://en.wikipedia.org/wiki/File:2002-03_Mitsubishi_Galant.jpg
takhle vypadal. Nejvíc se mi líbil ten jejich zadní nárazník, který je delší, má prolisy, takže z dálky vypadá jako SE ale SE to není. Škoda že se na naše dával ten nudný...
Teď si koupil novou Elantru kvůli spotřebě a na galon najede 3x víc, než s Galantem  :o jo holt už i v Americe mají drahý benzín a čím dál více se tam začínají objevovat malý sráčové  nízkou spotřebou :D mám takový dojem, že VW tam chce vozit TDI... :big grin:
« Poslední změna: 27.09.2011 - 09:37:34 od morfes »
Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V - r.v. 2000, 120kW, Poděbrady - Střední Čechy