GalantWeb

Rány od předního kola při brždění

Offline mobidi

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 16
Zdravím, mám Galanta 2.0 z 1999 u kterého se měnilo na levém předním kole ložisko. Všechno fungovalo až do chvíle kdy se po 1/2 roce vyměnily destičky a následuje toto: po zahřátí brzd (4-5x probrždění) se od kola při určité síle sešlápnutí brzdového pedálu začnou ozývat pravidelné rány. Interval bouchání je dán rychlostí auta. Při povolení brzd nebo při silnějším sešlápnutí rány přestanou.
Výměna kotoučů nepomohla. Ještě jsem zkusil přehodit levé a pravé destičky a rány přestaly na cca dva dny, pak se to zase rozbouchalo.
Do volantu se nic nepřenáší a rány nejsou závislé na natočení kola.
Nemáte někdo představu kde je problém?

Díky
Honza


Offline Drak

Bud jsou špatné ružné plíšky mezi třmenem a destičkou a nebo samotné destičky v kombinaci s konkrétním kotoučem. Desky by měly být pružně uloženy ve třmenu. Pokud desky ve třmenu kloktaj, tak to pak při přibrždování vlivem zvlnění kotouče o sebe mlátí.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline mobidi

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 16
kotouče nové Pilenga, destičky Nipparts. Po výměně destiček se na starých kotoučích problém objevil po dvou dnech a stejně při výměně destiček (levé za pravé) na nových kotoučích také cca po dvou dnech.


Offline Drak

a destičky jsou ve třmenech s nějakou vůlí?
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline mobidi

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 16
nepředpokldám podložky jsou ve třmenech a drží tam dobře, to mě napadlo hned nazačátku jestli se tam nekvedlaj...:(


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)

Offline Drak

pak už snad jedině vodící šrouby třmenu, nic jiného pohyblivého coby mohlo mlatit na brzdě není
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

 :mellow: Jsou utažené šrouby ložiska, brzdového lože na těhlici a matky kola ? :o
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline mobidi

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 16
RADOUS: vidět tam není nic moc, zato slyšet je to dost ;)
DRAK: vodící šrouby jsou utažené perka na nich jsou také...
PEPE: kolo bylo dole už třikrát, dotahovalo se a kontrolovalo se vše postupně...ale bez efektu

zkusím ještě zkontrolovat jestli se náboj točí rovně, jinak už neví...možná jiné destičky...problém se objevuje po zahřátí a objevil se po výměně destiček...

díky za nápady a kdyby ještě někoho něco napadalo šupněte to sem...


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Aby to nebylo něco úplně jinýho. Já teřbas 2 dny řešil že mi chrastěj destičky a pak sem zjistil že to je deklík co kryje na elekrtonu šrouby
« Poslední změna: 05.01.2011 - 14:59:35 od Radous »
Radouš


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Skus zmerať hádzavosť na kotuči.  :D Možno je na vine práve kotúč. Neni nejak extra tenký.....Dalšia vec. Pri výmene : Očistil si poriadne dosadacie plochy na naboji a kotuči ? Nekedy stačí málo a robí to bordel. Hrzda-rez musí byť poriadne preč. Žádna smet tam nesmí bejt . Skus.
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline mobidi

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 16
kotouč je novej, všechno vyčištěný a nastříkaný "sajrajtem". Kotouč se přitahuje diskem k náboji, nevim jeslti to dotáhnu matkama nadoraz...zkusim


Offline swiftt

  • Galant 1998 2.5v6 Audi A3 1.8T Audi A6 2.5tdi V6 Mercedes ML 500 Amg w163 Opel astra J 1.7 cdti
  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 519
Dej podložky . Alebo nejake väčšie matky a utáhni . Na to že jee kotouč nový sa nespoliehaj. Stalo sa mi neraz že kotuč bol nový a hadzal. Jednalo sa síce o meile a bosch . Ale može sa to stať aj u iných výrobcov. Dalšia rada. po založení new kotuča a doštičiek. NIKDY NEBRZDIT NA DORAZ !!! zabehnuť pekne pomaly ...možno to vieš len na to podotíkam.Nech sa darí.  :mellow:
Galantík 2.5 V6 AT po vela spokojnych km predaný.
215000km pri kupe
486000km pri predaji


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Kdyby házel kotouč, nebo kolo, poznal by to na vybracích volantu nebo auta. To bude něco jinýho
Radouš


Offline Pepe

Sázím na kulové čepy ramen a uložení stabilizátoru . :angel:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline johny11

Řekl bych,že nesedí disk na kotouči i při dotažení kola.Zkus zvednout auto bez povolení kola a zahýbat kotoučem do předu do zadu,jestli není volný.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Píšu že by to poznal na vybracích. Kotouč a kolo by poznal jestli není úplný dřevo
Radouš


Offline johny11

Píšu že by to poznal na vybracích. Kotouč a kolo by poznal jestli není úplný dřevo
Nezlob se,ale stím nesouhlasím.Ze své zkušenosti:Jak víš měl jsem bouračku a koupil jsem jinýho Galanta,ten byl obutý na 15ctkách zimákách.Ty kola jsem dal na svoje,dva dny jsem jezdil bez problémů až mi začalo něco klepat v pravém předním kole,podobný problém jako píše mobidi.Nemohl jsem na to přijít,vždycky jsem totiž sundal kolo.Až jsem to jednou zvedl,zkusil zatočit kolem a slyšel jsem klepání,vzal jsem za kotouč azjistil,že je volný.Ten disk měl úplně utlučenou dosedací plochu a neseděl mi na kotouči.Za jízdy žádné vibrace žádný bouchání do brzd.pedálu,vůbec nic jsem necítil ani ve volantu.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Jestli to chápu tak jak si chtěl abych to chápal, tak nechápu jak ta závada vznikla :roll:
Radouš


Offline Pepe

V případě volného kotouče nejsou dotažené matice kol anebo ráfek má vyšlehané díry .  A to proto , že někdo nedotáhl matky . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001