GalantWeb

Oprava spojky - rachot a ztuhlý pedál

Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Nevím jak ve žraloku, ale u kulatýho byla před řidičem vedle nádržky na brzdovku a vedle hlavního brzdovýho válce na motorový stěně.
Do posilovače nalej normální olej pro automatický převodovky atf dextron III.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
zavzdušněná spojka ti neztuhne  :mellow:  ale bude se ti při sešlápnutí propadat padál až k podlaze a nebude moc vystavovat.
Osobně bych vyměnil kapalinu (normální brzdovka DOT3) a zkouknul prasátko


Offline Pepe

hups, díky za upřesnění. Takže hydraulika, nepotkal jsem nikde v prostoru motoru vyrovnávací nádržku. Kde mám hledat? Když vezmu pocit jakej ta spojka vyvolává v noze, tak se zdá, že v určitým okamžiku tlačím někde v oběhu bublinu.

Kapalina je nestlačitelná - vzduch je stlačitelný .  Fyzika - a jak píše Begy , zavzdušněná spojka špatně nebo vůbec nevystavuje . Stáhni si uživatelský manuál  a zjistíš kde se nacházejí uváděné nádržky . Obě obsahují brzdovou kapalinu - specifikace DOT 3 nebo DOT 4 .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Ghost Buster

Když sešlápneš pedál, jde poměrně ztuha, ale v poslední třetině se jakoby propadne, to je ten pocit bubliny (blbě jsem se vyjádřil). Ale včera se mi stalo, že posledních cca 10 km spojka ztuhla v celým rozsahu pedálu a byla to mrtě posilovna, cestou z práce už zase "normální" stav.

Ok, stáhnu manuál a pustím se do toho, myslím, že výměna všech provozních tekutin by nebyla od věci, zvlášťě pak před zimou...

Když budu chtít do posilovače a brzd kapalinu jenom dolejt: DOT3 nebo DOT4 když nevím co v tom je? Je nějakej problém při smísení?

Tak díky za rady...  :mellow:


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
DOT ti udává do jakých teplot je kapalina určena.  Každopádně bych jí vyměil komplet, nevíš co tam kdo kdy lil.... kdesi jsem četl na foru že tam jeden umělec lil olej do serva  :(

tý kapaliny tam moc není, bohatě ti stačí jedna pixla


Offline Ghost Buster

Ok dík, ale výměnu těch tekutin bych nechal až po zimě. Teď bych je rád jenom dolil. Předchozí majitel na autě sám nic nedělal, tzn. nechával všechno dělat v servisu, takže podle mě mu tam nalily vždycky to nejdražší co mohli (nebo mu to jenom naúčtovali). -_-

Takže otázka zní:

Zkazím něco když koupím pixlu DOT3 nebo DOT4 a doleju brzdy a spojku?

Na jaře bych to vyměnil komplet.



Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
pokud to na jaře vyměníš (ostatně mělo by se to dělat cca každý dva roky) tak nic nezkazíš


Offline Drak

nezkazíš nic. tekutiny jsou vzájemně mísitelné
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Ghost Buster

Super, díky moc za rady !!!  Dám vědět, zda se to zlepšilo..


Offline ada4

Pokud jde spojka ztuha, bál bych se, jestli není v háji spojkový válec, nebo jinak zatuhlý hydraulický okruh (např. jestli nemáš sežvejklou gumičku pístu). Buď něco někde dře, nebo je něco ohnutý...
1995 Galant 2.0 V6-24


Offline Ghost Buster

Noo, tak jsem na to koukal a náplň spojky je plná, ale určitě by chtěla vyměnit, ptže je taková moc průhledná a řídká  -_-  tak kdo ví co tam kdo nalil, čekám, až se dostanu o víkendu domů a dám se do toho...


Offline Pepe

Noo, tak jsem na to koukal a náplň spojky je plná, ale určitě by chtěla vyměnit, ptže je taková moc průhledná a řídká  -_-  tak kdo ví co tam kdo nalil, čekám, až se dostanu o víkendu domů a dám se do toho...
Tak to tam bude asi Sheron DOT3, ta je přesně dle popisu .   :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Slick7

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 8
  Právě dnes jsem měnil spojkovou kapalinu, nedoporučuji dělat v domacích podmínkách bez vývěvy!!!!  Docela jsme se na tom nadřeli, pač hlavní spojkový válec špatně doplňoval kapalinu, zustal nám vyset pedál a opravdu to pak bylo martýrijum to dát do původního stavu  :anz:
  Museli jsme nakonec celou pumpu rozebrat, vyčistit a musím říct, že je to znát, škoda, že se nedají koupit ty těsníci gumičky, co tam jsou, ušetřilo by to pak tisice za nákup nové.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Slick7

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 8

  Jo, to jsem tady cetl a pak hledal, ale nepises kolik to stalo a zarazi me fakt, ze v te sade byla jen jedna gumicka tesneni na valec, kdyz jsou tam dve, jsou preci stejne?   :o notabene jsou tam dily, ktere jsou jaksi navic, treba ta prachova gumova krytka, tu jsem nemel vubec poskozenou, segrovku jsem taky mel gut, i kdyz ta s tema dirkama je co se montaze i demontaze tyka lepsi. Mam moznost sehnat jen ty tesnici krouzky a za cenu okolo 10,- za kus. Jen potrebuju od nekoho sehnat original, klidne pouzity, nema nekdo?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Ghost Buster

Tak jsem se do výměny kapaliny pustil taky doma a opravdu to byl docela boj.

Hlavní problém byl s odvzdušnením. Nakonec se to zdařilo (asi po třech hodinách), ale problémy se tím vůbec nevyřešili.

Aspoň si teď můžu být jistý, že chyba je v autoservisu co mi vyměňoval spojkovou sadu :-(

Zcela určitě se něco ve spojce zahřívá, po delší jízdě (cca po 30 km) jde pedál ztuha v posledních několika cm a při vyšších otáčkách jde pedál spojky ještě mnohem hůř.

Strčil jsem hlavu ke spojce a nechal si sešlápnout několikrát pedál a ozývá se kovový vrzavý zvuk přímo ze spojky  :worried:

Nedá se nějak nastavit kdy spojka zabírá? bojím se, že je stále mírně v záběru a tím dochází k tomu zahřívání...


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Nestresuj. Navrátil se do servisu na reklamaci.  :D
Radouš


Offline Ghost Buster

Nj, jenže servis = známého dílna, sice oficiální. Ale když nad tím strávil prvně dva dny práce a chtěl skoro dva litry za práci, tak jsem zvědav jak se na to bude tvářit :-) :D


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
jéééé prej známého a za 2000kč :D Za ty prachy ti to udělají v každý dílně. Já bych se nesral. Máš3 možnosti. Buď si to udělej sám, ale potom nevím proč jsi tam předtím jezdil, nebo to odvez jinam a znovu zaplať, nebo to vrať na reklamaci. Švagrová dala mazdu na brzdy nějakému známému do dílny protože já zrovna neměl čas. Dokurvený to bylo ze všech stran a na reklamaci sem jí k němu poslal dvakrát. Měnili trubky. (první reklamace) U brzdovýho válce kolem matky proplejval olej a trubky se brousily o kastli snad na všech možných místech. (druhá reklamace) Propadl se pedál brzdy. Vždycky u toho dělal hrozný xichty :D  Mimo to ten samej známej jí dával i nové gumy a ona dvakrát týdně dofoukávala
Radouš