GalantWeb

výměna budíků

Offline Sir Dag

P, R, N, D by mělo fungovat (ovsem ruku do ohne za to nedam, jelikoz jsem to takto nemenil). Vychazim z vlastnich zkusenosti prohazovani budiku atd. Budou ti fungovat cele budiky krom ukazatelu 3,2,L. Vse ostatni mimk ukazatelu bude slapat. To jest rychlomer, otackomer, teplota, blinkry, ukazatel tazneho, dalek, mlh, kontrolka motoru, oleje atd..proste vse maka. Jen to ukazovani konkretnich stupnu jaksi nebude uplne makat. Ovsem, uz tu bylo, ze klucina swapnul jednotku a naopak mu pri zarazenem D na palubce jests svitili konkretni rychlostni stupne prevodovky co ma zarazino. Jako neni ceho se bat, normalne je muzes vymenit, ale i s tim svazkem pod palubkou jinak nemakaji spravne.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Hm, celkom by ma zaujímalo, jak na ten swap...

Zháňam budíky cez allegro.pl, dajú sa celkom dobre zohnať, ale nikto nemá aj so zväzkom. Neviete kde zohnať zväzok na SK alebo CZ ? Na vrakoviskach človek nepochodí  ](-: však to znáte...  :mellow:


Offline Pepe

 problém je v tom , že svazek je součástí palubní desky - ne budíků  :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Po prečítaní skoro celého galantwebu som dospel k záveru, že prehodenie optitronov z 2.5V6 na 2.5V6 je možné a bude fungovať na starej kabeláži bez problémov, ibaže podsvietenie nebude po otočení kľúča funkčné a bude to stále tmavé. Keďže je priam asi nemožné získať kabeláž z palubnej dosky, nič iné mi neostáva, len si to podsvietenie dorobiť. Ak som to správne pochopil z poľských stránok a cez google prekladač, úplne stačí na funkčné podsvietenie spraviť nasledovné: 5pin na hladinu oleja prehodiť na 11pin, a 4 a 5pin premostiť na 12V. Tak by malo byť podsvietenie funkčné a všetko ostatné by malo fachčiť. Chápem to správne?

Čo sa týka prevodových stupňov na automate, dočítal som sa, že PRND má určite fungovať bez problémov. Avšak, jeden písal, že jemu funguje aj 3 2 L s tým, že 4. stupeň mu proste preskočí a pokračuje 3 2 1, bez problémov a bez zásahu. No druhý zase písal, že ak by bol problém, stačí nájsť pin na 4. stupeň, odpojiť ho a zoradiť to postupne 3 2 L na 3 2 1. Bude to ešte zábava.  :'( :roll:

Trápi ma ešte jedna vec, či bude starý regulátor podsvietenia palubky fungovať spolu s optitron budíkmi? Bude ho stmievať?


Offline Sir Dag

Hned ti odpovim na vše.

Variantu bez svazku jsem ti nechtěl říkat. Každopádně to jde i bez něj, ale má to svá úzkalí. V prvé řadě si budeš hrát s piny, aby ti fungovala regulace i na starém regulátoru, protože pro optitrony je jiný regulátor. Co se týče tvých pinů, tak to asi nepujde moc dobře, protože píšeš o pinu 4 přehodit na napětí 12V a o chvilku později píšeš, že pin 4 se zapojí někam kvůli ukazateli stupňů...
Poradím ti jednoduše. Dva drátky se mezi sebou prohodí a jeden se napojí jinam. Které to jsou ti poradí Werewolf. Ten to už párkrát dělal. Co se týče tvých rychlostních stupňů tak vzhleden k tomu, že tam máš starou jednotku, ale budou nové budíky. Mělo by to dělat následující a to, že ti bude ukazovat co má konkrétně převodovka zařazeno za rychlost i při zařazeném D. Proste ti to bude samo přeskakovat a ukazovat co tam má zrovna převodovka za kvalt. To znamená, že při L by ti měla svítit 1. Při 2 ti bude svitit 2 atd...4 se rozsviti jen při D a to až když pojedeš rychleji a převodovka si ji zařadí. Proč jsem to neřekl před tím? Protože záleží na jednotce automatu. V určité roky jsou s trochu jinym softem a toto nedělají. Ovšem většinou se to chová takto. Ale je to těžké říct. Mám tu 4 novější automaty a jen jeden mi ukazuje rychlosti i při D. Nikde jsem to u galiku po roce 2001 neviděl a nechapu to. Ovšem mě to tu dělá. Otázkou je zda to zase nebylo jinou jednotkou, protože auto je z výroby 2002. Ovšem
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Z konektora 5pin pojde do 11pinu, kde nie je nič (je to vidno aj na ceste na budikoch, že 11pin smeruje k ničomu) a na budikoch sa skratuje cesta pinov 4 a 5. Konektor je to z pohladu sofera ten uplne napravo. Takto som sa to dočítal na poľských aj ruskych stránkach  :roll:

Nepochopil si ma, 4pin s ukazatelmi prevodu nemá nič spoločné.  Hovoril som o 4. prevodovom stupni na budikoch (a to neviem ktorý pin ho ovláda) ... Každopádne uvidím jak budu behať ukazatele prevodu až keď to tam bude ..  :mellow: ... No aj tak moc diky za vysvetlenie, nevedel som, že to takto je   :mellow:
« Poslední změna: 02.01.2020 - 08:19:52 od Kubo34 »


Offline Pepe

 Nechci vám do komunikace skákat , ale jedno foto udělá  zázraky při určování čehokoli. :mellow: :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
 z ruskej stránky


Offline Japan_Werewolf

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
kubo34, prerabal som to aj ja tie budiky resp len to podsvietenie z klasickeho na optitron, funguje to ked to urobis podla toho navodu na ruskej stranke, presne to som urobil ja. akurat nebude zapinat postupne ale naraz optitron rucicky aj budiky, aby to spinalo ako ma su len 2 moznosti , bud sa s tym zmierit alebo odpojit regulator a prepojit piny natvrdo na maximum jas ako som to urobil ja a potom to funguje ako ma. co sa tyka automatu ukazovatela ti neporadim.


Offline Sir Dag

Rozhodně nedoporučuji propojovat vodící cesty na té folii co je na budíkách. Pájka velmi snadno protaví fólii. Raději bych to propojil na drátech u konektoru.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
No mal som už raz optitrony a dosť mi to v noci vypalovalo oči, takže sa zrejme zmierim  :D .... Zachvilu mi prídu, tak potom poskytnem ďalšie info.

Sir Dag, potreboval by som ďalší pin, lebo ten ktorý je skratovany (5pin) ide na 11pin. Preto to skratoval na budikoch. Pokiaľ sa použije plynová mikropajka a cit, mohlo by to vyjsť.  :undecided: .. keď ne, tak druhé budiky  :laugh:


Offline danmickaa

Vypalovalo oči? Vždyť se tam dá nastavit jas, že skoro nejsou vidět :D
« Poslední změna: 07.01.2020 - 22:18:36 od danmickaa »


Offline Kocour

Ale utekla ti informace,že chce vyměnit budíky analog za optitron... :undecided:


Offline Japan_Werewolf

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Rozhodně nedoporučuji propojovat vodící cesty na té folii co je na budíkách. Pájka velmi snadno protaví fólii. Raději bych to propojil na drátech u konektoru.
no to súhlasim, tiez som nespajkoval tie drahy na folii ale radsej pajkou prepojit kable pred konektorom.


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
Neviem ako ste to robili vy, ale mne tam proste chybal jeden pin na zapojenie... Tak som to spravil jemne tak ako je na obrázku, premostil som na budikoch a 5pin v kostce presunul na voľnú 11tku.. a fachčí, dokonca mi idú aj rychlosti PRND... 4 preskočí, a pokračuje na 321... Nefunguje Hold a cruise main, no ten mi svieti dole pod budikmi a cruise sa zobrazí pri spustení... Ďalej mi funguje komplet regulácia podsvietenia, tak ako má... a pri potoceni klucikom sa rozviestia najprv ručičky a potom zvyšok.. takže spokojnosť.  :D Díky za pomoc!!!   ^_^
« Poslední změna: 11.01.2020 - 21:06:06 od Kubo34 »


Offline Kubo34

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 59
A teď ješte pár fotek


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206

Offline Sir Dag

Zajimava by tam byla rukojet samuraje. Ovsem neco podobneho udelala jedna  firma a predela komplet lancera prave s motivy japonska. Takze podobne veco jako mec atd se jako povina vybava nasly :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue