GalantWeb

Řazení přes zuby / kvalita oleje

Offline Venda_K

Problém s převodovkou numero 3 a už mě to těžce nebaví.   ](-:   chod k druhému kvaltu začal být takový gumový. Po další chvilce jízdy se mi ji podařilo zařadit až na několikátý pokus a to jenom přes neutrál. Teď rezignuje uplně a v řadící pace mám kromě gumového chodu i pocit, jako bych to ozubené kolečko odtláčel, tím pádem nezařadil. Nicméně s vypnutým motorem je vše OK. Můžou být na vině táhla, nebo třeba unavený mechanismus kulička-pružinka?
Btw, jestli nekdo sdělí, že se převodovka poroučí do věčných lovišť, daruju auto za odvoz. Potřetí za jeden rok se už sundavat nebude. Agregát najeto 272k.
No hele, já mám 2,0L a u 2,5 V6 bude určitě vše odlišné, ale pokusím se pomoci. Takže píšeš že jsi měl několikrát převodovku venku. Co držák ve kterém drží táhla, která ovládají řadící mechanismus na převodovce? Není ohnutý? V jednom případě tomu tak bylo. Dále, když mačkáš spojku, nemáš kapičku na tom pístku? Když se podíváš u spojkového pedálu, tak tam bude plech nebo koberec potřísněný kapalinou, a nebo pouze dřík pístku na sobě bude mít kapku nebo uslyšíš jen písknutí při sešlápnutí. Vyndat, rozebrat koupit opravnou sadu nebo jen nové ,,O" kroužky. Dále lze vyzkoušet rozebrat píst, který vypíná převodovku. V něm je péro, které může být unaveno. Stačí vypodložit největší matkou, která se do něj na dno vejde. Pokud máš problémy s odvzdušněním hydrauliky, která vypíná spojku. Tak ve většině případů je to pístek u spojkového pedálu nebo pístek na převodovce u té páky. Ještě počkej na reakci někoho, kdo má 2,5L V6.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Kouba96

Dostal jse, odpověď od Daga. Pravděpodobně vypadlý lanovod, protože mi blbnou jenom spodní kvalty - 2,4,R. Spolu jsme se na to po telefonu dívali a vypadlé táhlo u řadičky neni. Na převodovce jsou táhla připojené a zajištené sponkou. Zkoušel jsem s tím mechanismem zahýbat a na obě strany se pohyboval bez toho "zařazení". To ale nevím, jestli je špatně, nebo vlastnost.
Mno, na 3x jem zařadil zpátečku, rozjel a řadil radši jenom vršky, protože když už jsem zařadil 2 nebo 4 a nezařadilo se, tak se páka strašně tězko vracela do své neutrálové polohy  ](-: takže Gráfíku, jestli si tohle čteš ... nemusím ti nic vysvětlovat, že ne  :D jenom mi někdo vysvětlete, proč se mi se*e vše okolo převodovky. Asi když to auto v Tokiu montovali, tak nějakého dělníka asi zabilo a stihlho proklít  :D  ](-:


Offline Venda_K

Dostal jse, odpověď od Daga. Pravděpodobně vypadlý lanovod, protože mi blbnou jenom spodní kvalty - 2,4,R. Spolu jsme se na to po telefonu dívali a vypadlé táhlo u řadičky neni. Na převodovce jsou táhla připojené a zajištené sponkou. Zkoušel jsem s tím mechanismem zahýbat a na obě strany se pohyboval bez toho "zařazení". To ale nevím, jestli je špatně, nebo vlastnost.
Mno, na 3x jem zařadil zpátečku, rozjel a řadil radši jenom vršky, protože když už jsem zařadil 2 nebo 4 a nezařadilo se, tak se páka strašně tězko vracela do své neutrálové polohy  ](-: takže Gráfíku, jestli si tohle čteš ... nemusím ti nic vysvětlovat, že ne  :D jenom mi někdo vysvětlete, proč se mi se*e vše okolo převodovky. Asi když to auto v Tokiu montovali, tak nějakého dělníka asi zabilo a stihlho proklít  :D  ](-:
A ten držák, ve kterém drží táhla na převodovce je v pořádku? Nebo je nějak zdeformovaný? Kdyžtak si vyžádejte foto toho držáku u někoho kdo má 2,5 v6 a řadí jim to v pohodě. To že lanka drží v držáku a jsou zajištěna neznamená že držák není zdeformovaný a je potřeba srovnat.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Zadej do vyhledávače nahoře vpravo OPRAVA PŘEVODOVKY a přečti si předposlední komentář.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

Někde jsem to popisoval a dal i foto držáku lanovodu - utržené gumové  silentbloky.  Oprava vyvrtáním dírek a vložení zaaretlvání šroubkama 5 mm
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kouba96

Venda K, že by se to ohlo jen tak, zničeho nic?
Pepe, viděl jsem
« Poslední změna: 13.05.2018 - 20:44:48 od Kouba96 »


Offline Venda_K

Venda K, že by se to ohlo jem tan, zničeho nic?
Pepe, viděl jsem
Měl jsi ji 3x venku. Tak se mohlo stát, že jsi ho ohnul při vyndavání převodovky, aniž by jsi o tom věděl  :D
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031



Offline Pepe

Tak dlouho se řadí s násilím , až se lepený spoj utrhne . To jsem zvědav co tam najdeš . Podívej se na úchyty bovdenů a dej vědět .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

To ohnutí není blbej nápad..mě se to stalo na dvoulitr převodovky...pravdou je, že jsem si toho všiml už při nasazování jak jsem to ohnul a srovnal jsem to...

Nicméně..napadá mě ještě jedna možnost..zkus zařadit dvojku ,čtyřku a zpátečku přímo na převodovce..zda to bude taky blbnout..říkáš, že když máš nastartovaný motor a chceš řadičkou řadit zadní kvalty tak to blbne...

ok..tak zkus nastartovat motor a sešlápnout spojku a někdo ti zařadí na převodovce zadní kvalt 2, 4, R. A pokud to blbnout nebude..tak je chyba na přístupu..(lanovod či ohnuté ovládání..), pokud to blbnout bude..chyba na převodovce...to je jediný způsob který mě napadá jak vyloučit či potvrdit chybu na převodovce..
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Kouba96

Zachvíli jdu na to. Zajímavý, že od rána do teď nic řadilo v pohodě. Až už domu podřazení z 3 na 2 a začalo zase blbnout. Takže jít po uchycení táhel a držáku. Ok.


Offline Kouba96

Hodil jsem na to očko  :D našel jsem akorát povolenou tu plechovou pojistku, co drží táhlo v držáku. za jízdy ale opět nic. Držák mi nepříšel nějaký pohnutý ...  ](-: Narazil jsem na další poznatek - dvojku zařadím líp, když z jedničky přesunu řadičku na neutrál, doprostřed na své místo a pak dvojku... Ale jak psal Pepe o těch gumách v tom držáku, tak na tom, něco bude. Přijde mi to v tom nějaký volný. Ale to by dělalo problém pořád a ne "náhodně", nebo ne?


Offline Pepe

 Na těch gumách to musí být pevný , jakákoli vůle je pro řazení nevyhovující . Na těch gumách je vůle jen 0,5 mm .
 O řazení na převodovkách Galant se toho popsalo hodně , ale protože si nikdo nedá poradit  ( včetně mně, než jsem se dostal k této opravě) dopadne to nevalně .  Doporučení je takové , že řadíme 1-N-2  a ne 1-2 a silně zatlačit na řadičku, pak to dopadne ......jako Kouba96 , Pepe , FattalError a další  . :-D
« Poslední změna: 14.05.2018 - 17:43:26 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kouba96

Aha  :o tak to já s tím pohnul asi o 5mm ...  :o :o ](-: takže to sundat, provrtat z obou stran a namontovat?


Offline Pepe

 Ano , provrtat 5mm vrtákem a vložit 2x 4mm šroubky s maticí ven .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Kouba96

Takže k problému. Jak psal Pepe, viz odkaz níže, byl problém v silentblocích v držáku táhel. Dělala se v něm vůle, až postupně auto neřadilo vůbec - bowden z držáku upadl. Opraveno přišroubováním obou držáků /zámků/. Teď mi přijde, že řazení je přesnější, lepší. Hlavně že řadí. Je mi jasný, že je to jenom guma, co se nějakých 20 let vozí a má už něco za sebou. Ale nasere to solidně.
Radím tedy všem, preventivně opravit  :mellow: Pepemu a Dagovi děkuji za přítelování po telefonu.   :-D
http://www.galantweb.com/index.php/topic,3937.msg54865.html#msg54865


Offline elkappi

Měl jsem stejný problém třikrát 1) zpatečka šla blbě chyběla podložka pod čidlem zpatečky  na převodovce. 2) nešla jednička prasklej silon na přepákování převodovky 3) nepřesný řazení utržený lanovod. držák lanovodů utrhaný gumy. provrtal jsem 8 díru na gumy jsem dal pryskyřici (protože byla skladem) a dal jsem 6 šrouby a lehce dotáhl samojistné matky a už 3 roky to drží.
Galant navždy a FTO


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Už ani nevím jaký jsme tam dali?