GalantWeb

Na zasílání obrázků při chatování

Macko · 1101 · 285529

Offline Venda_K

A to jsem se chtěl zeptat na to, jak může ten šroubek vpravo nahoře ovlivňovat volnoběh? Viz. poslední dvě fotky. Jo a co se týče té lambdy. Tak dneska se mi při jízdě do práce s odpojenou lambda sondou rozsvítil check engine až ve městě. Tak po 12 minutách jízdy. Takže lambda asi začala fungovat po tom, co jsem z ní odstranil ten bordel. Protože před tím se mi check engine, se zapojenou lambdou, rozsvítil o dost brzy. Změřit napětí a odpor jde. Takže vyčistím váhu vzduchu a škrtící klapku, osadím vzduchový filtr a vyzkoušíme se projet. Když check engine zhasne, tak jsem asi vyřešil příčinu, ale moc tomu nedávám. Že by jsem se trefil hned na poprvé.
« Poslední změna: 18.09.2018 - 20:37:41 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031



Offline Venda_K

Mamka mi to říkala pořád. Úklid si, ať to tu trochu vypadá. No přeci jen mě trochu vycepovala...
Tělo klapky bez klapky a klapka v lázni lihu.
« Poslední změna: 19.09.2018 - 18:09:09 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Lépe to už neumím. A těch třech micro dírek jsem si všiml, až když se vnitřek lesk jak psí kulky. Byly kompletně neprůchozí a ta klapka  :evil:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Werewolf66

bych necekal ze se ta klapka bude takla zasirat...fuj
Dělali jsme tak mnoho, s tak málem, po tak dlouho, že nyní jsme schopni udělat ihnet cokoliv, bez ničeho!


Offline Venda_K

Třeba je u mého motoru něco špatně. Podpálené ventily, přidřené válce atd. No ještě s ním bude práce.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Suším  :laugh:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

bych necekal ze se ta klapka bude takla zasirat...fuj
Taky je odst možné, že jsem po 310 000km první, kdo ji vyndal a vyčistil.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

Jak se ti povedlo vyndat šrouby z hřídelky, když jsou konce po zašroubování rozlišování?  Jam tam budou držet při vibračních?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Jak se ti povedlo vyndat šrouby z hřídelky, když jsou konce po zašroubování rozlišování?  Jam tam budou držet při vibračních?
Asi chyba ve výrobě. No šly ven hůře, ale myslel jsem si že je tam pouze lepidlo na závity nebo tam jsou tím olejem nebo karbonem tak přilepeny že je musím prvně rozhýbat. Tak jsem zprvu zlehka rozhýbával a mazal WD-40 a ejhle byli venku. Samozřejmě ještě jsem se na ně díval zda jsem závity na šroubkách neponičil a nikde nic. Taky mě napadlo, že by mohly být rozlisovány, ale po vizuální kontrole, mi nepřišlo že by byli rozlisovány a vibrace? Co s nimi? Vždyť ten motor vůbec nevibruje a tlumiče jsou v naprostém pořádku 😂😂😂. Dobře, dobře zítra koupím nějaké lepidlo do závitu, aby se náhodou nepovolily. To víš Pepe, stačí mít pořádný šroubovák a jde všechno. 💪😎

P. S.: Tak mi to nezáviď. Že mi jde ven a tobě ne.  :D
« Poslední změna: 20.09.2018 - 17:28:52 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 :mellow:  Nezávidím , jen tě nechci poslouchat , až budeš placku dávat na místo a nastavovat kompletní klapku . Sundal a vyčistil jsi spodní obtok včetně sedla krokového motoru ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Jestli myslíš tohle Pepe viz. obrázek. Tak bohužel do toho jsem se nemohl za boha dostat díky těm šroubkům (v červeném kroužku, hold na to jsem neměl pořádný šroubovák  ](-: ). Takže jsem to jen zalil odmašťovadlem a nechal jej asi 15 až 20 minut působit a to 2x po sobě. Následně jsem kompresorem vyfoukal co šlo. Proto jsem celé tělo škrtící klapky nechal prohřát horkovzdušnou pistolí, aby se voda odpařila. Dalo se to ještě nějak rozebrat z boku, ale tam to zase bylo uchycené pod nějakým úhlem. Tak jsem na to radši nehrabal. Jen mě zajímá jak budu nastavovat senzor škrtící klapky (vím že je na to postup, jen mě zajímá zda se podle postupu trefím hned na poprvé). To bude ještě sranda :D Zítra mě čeká první test. Jinak na pozice (šroubky) 5 a 6 jsem vůbec nešahal. Ty úhly jsou dány výrobcem. Takže by to mělo být vše v původním stavu a tím pádem funkční. No a jestli je v tom zeleném kroužku krokový motorek a po sundání půlměsíce s pérkem je pod tím někde sedlo krokového motorku, tak to jsem bohužel nedělal. Měl bych? Když už mám celé tělo takhle v ruce?
« Poslední změna: 20.09.2018 - 20:56:22 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 Pos.5 je nastavení klapky pro volnoběh a 6 je šroub vzduchu -doladění volnoběhu . Teď doufej ,že s tou horkovzduškou nepodělal těsnění spodní komory   :undecided:  to tady nemaj skladem .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Nejsem blázen, abych ji měl zapnutou na plné otáčky a na nejvyšší teplotu. Jen pěkně zlehka na první stupeň. Tedy první stupeň u té mé je foukání studeného vzduchu. Druhý je foukání teplého vzduchu a třetím dokážeš rozehřát ložisko do převodovky tak, až jej nandáš na hřídel. Nejsem si jist kolik jsem tam měl za pomoci dotykového teploměru, ale asi kolem 300 až 450°C? Tehdy na tom ložisku za pomoci toho třetího stupně ohřevu. Doufám že ten druhý stupeň nic tedy neudělal s tím ,,O-kroužkem" v obtokové části. Přeci jen je to na sání u motoru a ta část je ještě vyhřívaná / chlazená kapalinou z motoru. Takže musí něco vydržet. Kolem těch 80 až 90°C určitě ne?
« Poslední změna: 20.09.2018 - 21:23:50 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 Do 120° to není problém a tyto šrouky lze povolit sikama   :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Do 120° to není problém a tyto šrouky lze povolit sikama   :-D
Není problém. Sika kleště máme. Takže se lze do obtokové komory podívat. Škrtící kapku mám stále v garáži na svářecím stole momentálně přikrytou čistým hadrem. Pokud šroubky povolím. Nebylo by lepší je nahradit šroubem s šestihranou hlavou? Pro lepší povolení v budoucnu? Nebo ty stávající jsou z nějaké vysokolegované oceli? Takže jejich náhrada se nedoporučuje? Aby pak ty nové nezalehly mnohem více než stávající šroubky, a pak jsem neukroutil jejich hlavu.
« Poslední změna: 20.09.2018 - 21:57:20 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 Šroubky jsou nerez , ale stejnou kvalitu koupíš s jinou hlavou . Být to normální černý šroub , tak jej z té slitiny -klapky- nikdo nedostane . Někdy stačí pár tahů pilkou na železo a máš drážku .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Pánové povedlo se 💪😎
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 :mellow: No vidíš , hned to vypadá perfekně když je čistý i obtok  :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

:mellow: No vidíš , hned to vypadá perfekně když je čistý i obtok  :-D
Tak už jsem to před chvilkou vše složil. V pohodě nastartoval a byl se projet 3x kolečko (asi 15km). Check engine nesvítí (měl jsem odpojenou baterii, takže se chyby ztratily) a znovu se po 15km nerozsvítil. No a ten teď jede parádně. Nový K&N vzduchový filtr, palivový filtr, vyčištěná váha vzduchu se škrtící klapkou. Jsem zvědav kolik teď bude papkat. Jediné co jsem řešil byly volnoběžné otáčky. Drželi se na cca 1250rpm po zahřátí. Jelikož jsem sundal čidlo polohy škrtící klapky. Tak jsem šteloval pouze polohu a hned otáčky padali dolů. Nejsem si jist, ale asi to čidlo ovládá ten elektromagnetický ventil, který otvírá / přivírá přítok vzduchu přes ten obtokový kanál (něco jako sytič u škodovky, jen řízený ECU-motoru). Takže čidlo bylo ve špatné poloze a drželo elektromagnetický ventil stále trochu pootevřený i na volnoběh => větší spotřeba atd. . Takže jsem vždy vypnul ohřátý motor, povolil dva šroubky a pootočil zpět. Až jsem se zase dostal na otáčky 750 +/- 50 rpm. Pro jistotu jsem si hodil 8-klíček do auta. Kdyby jsem měl problém se studenými starty, aby jsem snímač polohy škrtící klapky mohl zase trochu posunout. Takhle pořád dokola, dokud polohu snímače nevychytám tak jak má být. Držte mi palce že mi vše půjde tak jak si představuji :). Jinak už mi domu přišly nové lambda sondy. Jestli check engine nebude svítit, tak ji tam ještě na těch posledních 10 000km nechám, pak její doba expirace vyprší a vyměním je obě dvě naráz. Alespoň pak budu moct porovnat spotřebu starých lambda sond oproti novým. Zda se spotřeba o něco změní. Teď bych mohl konečně dodělat levou stranu auta (lem + práh). Zase udělám nějaká fota, aby jste mohly být stále se mnou a v obraze  :-D  :angel:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031