GalantWeb

baterka se vybíjí

Offline ART

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 60
Zdravím všechny zase s nějakým problémem..
Nechal jsem si udělat výfuk, ten je ok, ale od té doby co si mi myšák vrátil, tak je něco s elektroinstalací či baterkou. Pán co na tom dělal říkal že baterku před pracemi vždycky odpojuje a když zkončí tak jí pak zapojí. Já mu zatím věřím, může to být jen náhoda, že zrovna od té doby to dělá.
A teď problém: Když auto chvilku stojí (od cca půl hodiny výše), tak se baterka vyšťaví že už nenastaruju, kontrolky i v interiéru světlo svítí, ale startér si jen trošku cvakne a pak už ani to ne. Když baterku nabiju tak to nastaruje parádně na brnknutí, ale jen na tu první jízdu. Při jízdě se to chová co se týče elektro v pořádku. Ať jedu pak v kuse 10 km nebo 100km, takže alternátor dobíjí (aspoň pro potřeby jízdy, světla svítí, blinkry ok, nechcípá, jen na volnoběch trochu cuká hn hn hn hn hn hn...). Pak ale na chvilku zastavím třeba pro benzín na 5-10 minut a autu už se pak tolik startovat nechce, ale ještě to jde. Pak zastavím někde na trochu delší chvíli a pak už nic, zas jen síla na to aby se otevřel/ zavřel centrál a svítílo světlo v interiéru a kontrolky, pro start nic. Když nás někdo nastartoval přes kabely, tak to samé, jízda v pohodě až do zastavení.
Baterka je stará, ale i v zimě v těch mrazech start vždycky na brk, trošku se za čas objeví kyselina nebo co je to za projev chyby (takový ten zelenomodrý prach - co pak zežloutne až zbělá) ale ne zas že by to nějak teklo.
Je možný že by baterka odešla takhle ze dne na den? Že má hned po jízdě nebo po nabytí, ještě sílu nastartovat auto ale pak už ne?
A nebo tam někde může být zkrat co má nějaký odběr a po té delší chvilce to tu baterku vysílí? Ať už při práci u podvozku kolem výfuku, nebo nešetrným odpojením a zapojením baterie (ale to by si snad ten výfukář všiml). A navíc by jí to vždycky vyšťavilo snad úplně (že by pak nesvítili kontrolky či interiér) nebo ne?
Napadá někoho, či ví, co by to mohlo být?, po tom docela rozsáhlém popisu? Abych nekoupil novou baterku a za noc se stejně neodešla.
Zrovna v nevhodnou chvíli kdy je víkend a pak hned svátky.. A děkují za případné rady, i  za přečtení, není toho málo..
dříve <PEUGEOT 605> - uspokojivých 190 hp
nyní <MITSUBISHI GALANT 2000GTI> - líných 144 hp
příště <nějaký rychlý osobní vůz>


Offline Drak

jako první bych proměříl baterku. Při bežícím motoru bys měl na svorkách baterky naměřit cca 14V. Při vypnutém zapalovíní bude napětí postupně klesat až k cca 11V.  Jestli ti něco odebírá proud i při zavřeném a vypnutém autě zjistíš změřením odebíraného proudu. Maximalně bys měl naměřit neco kolem 50mA.
Pokud měřením nenajdeš nic podezželého, tak si od někoho pujč baterku a zjistiš jestli i s jinou baterkou bude situace stejná.
Jinak baterka může odejít prakticky v jednom okamžiku. Stačí aby se z desek v batece odloupl malej kousek a maš jeden článek nefunkční a baterka je jen jako zátěž.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline koty

pokud je stará ta baterkaa nedrží kapacitu koupil bych novou pokud teda nemá hodnoty jak píše drak
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline ART

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 60
zatím jsem proměřil napětí a ač nešlo nastartovat, měla 12V (jak jinak než ve vypnutém stavu)... koupil jsem novou, ta měla taky 12,5V, ale startuje normálně... No uvidím co se stane přes noc. Ještě musím zkusit proměřit ten odběr proudu při vypnutém stavu...jen kde to zjistím, kde se to měří? Když to dám na baterii tak předpokládám že mi to ukáže těch cca 500A nebo ne? (nejsem elektrikář tak se omlouvám předem za lama dotaz..) Multimetr mám ten nejnižší verze, takže myslím že měří jen do výše cca 10 jednotek A.. A díky vám za odpovědi..
dříve <PEUGEOT 605> - uspokojivých 190 hp
nyní <MITSUBISHI GALANT 2000GTI> - líných 144 hp
příště <nějaký rychlý osobní vůz>


Offline Drak

oděr na prazdno změříž tak, že při vypnutýc všech spotřebičích odpojíš od baterky jeden kabel (třeba + ) . Měřák přepneš na měření stejnosměrného proudu a jedn kabel z měžaku přiložíš na + pol na baterce a druhý kebel z měřáku na odpojený kabel.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline koty

těch 12 V může mít ,ale zas může mít třeba jen 20 A nebo tak a neudělá to nic se starterem proto se rychle vymlátí už do sebe nic nebere ,když jí altík nabijí jedno duše se to taky dá skusit změřit zátěžovým zdrojem ale ten zas nemá každej.
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline ART

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 60
Děkuji moc za návod, naměřený klidový odběr je lehce přes 40mA, takže snad to byla jen baterka. S novou baterkou již startuje bez potíží, snad na dlouhou dobu...
dříve <PEUGEOT 605> - uspokojivých 190 hp
nyní <MITSUBISHI GALANT 2000GTI> - líných 144 hp
příště <nějaký rychlý osobní vůz>


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 77
Zdravim, zas ja a zas problemy 😄 Ráno som na aute urobil tri krátke trasy - cca 700 metrov (obchod a pod.).. za každým štartom sa rozsvietila kontrolka motora, ktorá po nejakych 5-10 sekundach zhasla.. auto horšie štartovalo ako by malo vybitu baterku..

Potom som prešiel asi 2 km a auto na križovatke zhaslo.. baterka mrtvá nič nešlo ani vystražne...
Dotiahol som to domov a na moje prekvapenia sa baterka oživila - naštartoval som, ale vybíjala sa..
Vymenil som alternátor z druhého auta a zatial to ide v poho, po naštartovaní CHECK ENGINE nerozsvieti a zatial aj dobíja - nameral som 14.25V na volnobehu....

Moja otázka je čo by mohlo spôsobiť že altik odišiel zo dňa na deň... deň predtým som na tom v pohode jazdil.. je pravda že som dával druhé rádio, ale to bolo tak týždeň dozadu... kde by mohol byť problém ?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5199

Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 77
Ale žeby tak odrazu ? pritom je tam už týždeň a jazdil som s nim na pohodu zatial.. zapojené podla schémy, ale samozrejme môžem skúsiť odpojiť čo to povie


Offline Sir Dag

mohlo klesnout napětí na baterii pod 12,5 V a tím došlo k ohybání vntřních olověných desek. Je to nenávratné poškození baterie. Po nabití se sama rychle vybíjí. Nové rádio může být zapojeno tak, že pořád bere energii z baterky. Někdo si takto připojuje rádio na memory kabel což je špatně. Prostě + se bere ze spínaného. Jinak pokud byla baterka starší, tak opravdu hlubší vybití, ji mohlo takto usmrtit "ze dne na den". Vsadím se, že když ji plně nabiješ, bude chvíli makat a zas to po  čase umře.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 77
Dobre takže baterka môže byť poškodená aj keď je kupovaná pred mesiacom beriem.. ale keď beriem do uvahy fakt že starý alternátor nedobíjal, ale druhý ano - musim hladať chybu v ňom alebo v tom, čo mohlo spôsobiť jeho znefunkčnenie... napadá ma jedine žeby tiekol olej zo servočerpadla (čo je možné lebo začalo hučať.. zatial som nemal čas to skúmať), ktoré je nad alternátorom a tým by sa tam mohol nachytať sajrajt a znefunkčniť ho do takej miery ?


Offline Drak

Většinou odejde dioda v regulátoru napětí přímo v altenátoru a nemá na to vliv ani radio ani tekouci olej. Stane se to většinou po nějakém sváření na autě, kdy se mohou diody poškodit a časem pak přestanou fungovat úplně.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 77
Tak alternator som dal známemu na repas, uvidíme čo povie, že bola príčina poruchy.. Ešte sa chcem opýtať - mohlo vypnutie motora za jazdy a úplné vybitie baterky spôsobiť reset ECU, s tým že následne si nenačítala správne hodnoty ? Motor sa odvtedy chová divne, po zahriati padnú otáčky na 500-700 ot/min a chod je kolísavý... toto auto nemám dlho, nie je to galant ale eclipse tak sa s ním zatial zoznamujem 😁


Offline Drak

Ano, úplné vybití mohlo a na 99% způsobylo reset jednotky.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 77
Takže je nutné urobiť reset znova, tento krát správne podla manuálu ano ?


Offline Drak

pro jistotu resett znovu a  po ujetí cca 100km by si měla jednotka načíst hodnoty z čidel a nastavit volnoběh. Pokud to bude stale blbnout, je potřeba vyčistit klapku. Tedy za předpokladu, že nikdo nesahal na nastavení klapky.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline GalantPD89

  • Full Member
  • ***
    • Příspěvků: 77
Dobre skusim, diky za tvoj čas a odpovede