GalantWeb

Pro ostatní: OPRAVA PŘEVODOVKY

Offline Venda_K

Umyto  :mellow:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 Cena výborná a olej se dá vyměnit . Ony ty synchrony jsou povrchově pro Gl4 , Gl5 nemusí řadit ale uvidíš , třeba ses trefil .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Cena výborná a olej se dá vyměnit . Ony ty synchrony jsou povrchově pro Gl4 , Gl5 nemusí řadit ale uvidíš , třeba ses trefil .

Pepe, musím ti dát za pravdu. Nevím proč, ale měl jsem v hlavě zakořeněno, že lze použít API - GL4 nebo vyšší. No nedalo mi to a podíval jsem se znovu do manuálu a tam je Hypoidní převodový olej 75W-90 nebo 75W-85W pocházející z API GL-4. Nevím proč jsem si myslel že se tam může použít i vyšší třída a to API - GL-5, ale mám za to, že někde v návodu jsem se taky dočetl tomu API-GL4 nebo vyšší. Pokud na to narazím dám vědět, aby v tom bylo jasno.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Cena výborná a olej se dá vyměnit . Ony ty synchrony jsou povrchově pro Gl4 , Gl5 nemusí řadit ale uvidíš , třeba ses trefil .

Aaa už vím. Mám totiž dva návody. V jednom je, co přijde do manuální převodovky za olej a druhý návod je určen k repasování převodovky (ložiska, synchrony, hřídele atd.) a tam píšou že můžeš použít k namazání dílců, které sesazuješ zpět do sebe, olej typu Hypoidní převodový olej SAE 75W-90 nebo 75W-85W pocházející z API GL-4 nebo vyšší. Tak proto jsem si to spletl. No nic, nebudu nic riskovat a olej radši pošlu zpět a objednám si u nich jiný. Chybovat je lidské.

01 - Obrázek z pracovního manuálu z roku 1997 (ten pěkný klikací manuál).
02 - Obrázek z manuálu pouze k převodovce z roku 2002
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Díky za radu. Jelikož je mezi náhradu (NSK B25-139 C3) a originálem (NSK B25-157A) rozdíl cca 230 Kč tak půjdu do origo za 660,- i s DPH. Pokud se na autě něco posere tak budu z něj moci prodat převodovku, která je v celkem dobrém stavu a synchronizace vypadá dobře. Jen mě štve že už někdo origo olej asi vypustil a dal tam náhradu. Když jsem ho vypouštěl bylo ho tam 2,5L místo 2,2L (pochybuji že v automobilce dávají 3dcl převodového oleje navíc). Poznal jsem to tak, že v zimě, když jsem naskočil do studeného auta a rozjel se na jedničku, která tam jde lehce. Tak po vyřazení už nešla, při rychlosti cca 20km/h, zařadit dvojka. Musel jsem zpomalit a jet na volnoběh krokem, aby tam dvojka zapadla a potom se přes spojku rozjíždět a problém s trojkou za studena je taky. Kord když chci zařadit rychleji tak lehce přepočítám zoubky. Po ohřátí vše OK. Ten olej co jsem vypustil jsem si schoval a hodlám testovat jiný. Přečetl jsem toho o tom oleji DiaQueen Multi Gear oil SAE 75W-85W GL-4 dost a ten je v nedohlednu. Prostudoval jsem toho dost (manuály a fóra jak na tomto, tak i konkurenčním webu mitsubishiclub.cz). EvoMan psal: ,,Hlavně ne plnou syntetiku 75W-90. Časem zalepí synchronizaci a už bez přepočítání nezařadíš." Pak jsem si přečetl ještě jeden katalog v PDF o převodových olejích. Že se dělí na monográdové (pouze do zimy nebo pouze do léta) a multigrádové (celoroční), ale že výrobci manuálních převodovek preferují oleje monográdové. Podle manuálu k převodovce jsem se dočetl že tam přijde 75W-85W (monográdový a ty dvě W nejsou chyba, přiložím foto). No a ještě mě zajímalo jaký typ oleje je originál jestli minerální, polosyntetický nebo syntetický nebo-li plná syntetika. Podle tohoto odkazu jsem se dočetl že se jedná o minerální olej.
http://jaytec-lubricants.com/index.php?main_page=product_info&cPath=165_42&products_id=240

Takže můj verdikt je, že si schovám vypuštěný olej a vyzkouším tento
Kroon oil Gearlube RPC 75W/80W 1L balení × 3ks = 3L i s poštovným za cca 900,-
http://www.kroon-oil.cz/products/121-gearlube-rpc-75w80w-1l-baleni.aspx
vím že jsem pořídil 75W/80W měl by být o něco tekutější při -26°C než je 75W/85W

Potom dám vědět poznatky zda jsem dával zpátky starý olej nebo jsem zůstal na tomto kupovaném.


Nedalo mi to a našel jsem starý obal od toho oleje co mám teď vypuštěný. Na olej si stěžovat nemohu. Fungoval na výbornou, ale zarazilo mě, že na zadní straně má napsáno:
API GL-5 | MIL-L-2105 | Citroën.

Ale zase na officiálních stránkách mají napsáno API GL-4+ . Podle specifikací vypuštěného oleje jsem vybíral ten nový a doufám že jsem se celkem trefil. Nic vyzkouším ho a popřípadě budeme vědět o dalším oleji který lze použít. Co se týče oleje, který jsem vypouštěl tak neměl barvu šedivou, ale spíš černou. Žádné šponky jsem při vypouštění neviděl. Tak mi držte palce, čekám už jen na spojkovou sadu. ;)
« Poslední změna: 18.04.2019 - 15:46:16 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Pepe

 O.K. já dával Redline MT85 a řadilo to luxusně , teď jsem v automatu , tak to neřeším . Uvidíš sám , co to bude dělat . Zatím palec nahoru . :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 354
Podle mých zkušeností je originální olej do převodovky sice fajn, ale ty samý problémy přetrvaly i po odjetí stovek km na origo olej. Sice to nebylo tolik markantní, zlepšilo se to, ale není to samospásné a převodovku to neopraví.

Myslím, že to bude dělat více věcí. Olej bude jen jedním z vícero důvodů. Upřímně, kdyby se dala sehnat nová převodovka třeba za 35tis, tak bych jí klidně koupil. Těch peněz, toho času, nervů, telefonů, mailů co jsem v tom utopil... Kdybych byl znovu postavený před tento problém, tak si jednoznačně vyberu dražší variantu. (ale z pozice, že si sám doma nerozeberu nic, není prostor, není nářadí).


Offline Venda_K

Už jsem si konečně od babičky vyzvedl ten olej viz. foto :)
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Kouba96

O.K. já dával Redline MT85 a řadilo to luxusně , teď jsem v automatu , tak to neřeším . Uvidíš sám , co to bude dělat . Zatím palec nahoru . :D

Pepe, mám v převodovce Total 75w90 GL4 a řadí v pohodě. Když pominu načatý synchron na třetím kvaltu...  :undecided:
Colt CJ 1.3 12v - první z prvních ( Prodáno 5.5 2017)
Galant 2.5 V6 - velkej brácha R.I.P


Offline Pepe

 Proto bylo založeno téma na převodové oleje s použitím na našich vozech . Zkušenost s vyzkoušením jednotlivých olejů lze zdělit ostatním , aby nedocházelo k dalším zkušebním nákupům . :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5202
Kdysi jsem zkusil Valvoline i Selenii a nebylo to ono,zlepšení jen malinko.
« Poslední změna: 23.04.2019 - 15:56:07 od Rob »


Offline Venda_K

Už jsem si konečně od babičky vyzvedl ten olej viz. foto :)


Nic jsem radši neriskoval a domluvil jsem se na vrácení oleje. Pán byl vstřícný. Objednal jsem si místo něj tento viz. odkaz.

http://www.ellmara.cz/products/208-syngear-75w-90-1l-baleni.aspx

Dokonce jsem našel doporučení produktů přesně na moji motorizaci. Lze jej najít i na vaše motorizace viz. odkaz:

https://www.kroon-oil.com/en/

Je to ta samá firma, ale bohužel v EN. Do pole napište Galant, a pak už je to jen klikačka. Po vyhledání doporučených maziv pro vaši motorizaci si je pak můžete uložit ve formátu PDF jako to mám já v přiloženém souboru a třeba je pak porovnat s vašimi mazivy, které právě používáte a zjistit v čem jsou lepší či horší.
« Poslední změna: 23.04.2019 - 18:00:43 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Fabregas

A zkoušel někdo Millers oils nanodrive? Já ho dával do čtyřkolky a fungoval skvěle i přes to že tam mam zkrácené řazení... Ale je fakt že mám převodovku v poho.Ale co do žraloka?

https://www.millersoils.cz/ee-transmission-75w90?c=383


Offline Pepe

Převodovky ve vozech jako tvá čtyřkolka mají citlivější synchrony než ty naše vozy , takže pro tento olej palec nahoru . Mínus je jen jeho cena , ale redline mě vyšel na 620 za 0,9 litru .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

Tak jsem zpět. Dnes mi dorazila lamela, přítlačný talíř i ložisko. Celá sada za necelých
3 100Kč i s dopravou. Všechny rozměry byli porovnány a souhlasí. Díly osazeny na svých místech, pohyblivé části zlehka namazány, kromě kluzné plochy lamely samozřejmě :D. Už jen osadit převodovku na motor. Začnu zítra a nějaké to foto. V opravné sadě bylo vypínací ložisko NTN. Předchozí vysypané bylo Valeo !!! Asi si zajdu popovídat s bráškou, který dělá ve Valeu vyšší funkci, aby si své podřízené lépe hlídal  :big grin: :big grin: :big grin: :D :D
« Poslední změna: 24.04.2019 - 21:37:24 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Sir Dag

po zkušenostech s manuálama..jedině automat a mám svatý klid... :D
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline BlackJack

Teď nevím, jaký je závěr a doporučení oleje pro manuální převodovku. Nechat starý originální nebo dát jiný, v diskuzi zmíněný ?
Pár let zpátky se tady debatovalo o oleji a výsledek byl takový, že s ničím jinačím než s originálním olejem to "neřadilo". Nyní je tu v diskuzi zmíněno, že některé oleje řadí "luxusně". To je prosím jak - v porovnání s originálním olejem ? Lépe než originální olej z prvovýroby nebo lépe než laciné oleje (avšak hůře něž originál) ?
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline Severín

Já teď objednal Redline MT85, jak psal Pepe, na různých diskuzích, třeba i u opla psali, že je výbornej hlavně do mitsu evo, protože ty převodovky jsou prostě zhýčkaný a nic jinýho jim nechutná a taky to psali v obchodě, kde jsem ho bral, že do mitsu se hodí hodně... Do spousty aut je hodně alternativ do mistu moc ne. Až ho vyměním dám vědět, jak funguje u mě. Hledal jsem i origo, ale je jen na ebayi, cena podobná s redline, ale cena za dopravu dvojnásobná...


Offline Venda_K

Teď nevím, jaký je závěr a doporučení oleje pro manuální převodovku. Nechat starý originální nebo dát jiný, v diskuzi zmíněný ?
Pár let zpátky se tady debatovalo o oleji a výsledek byl takový, že s ničím jinačím než s originálním olejem to "neřadilo". Nyní je tu v diskuzi zmíněno, že některé oleje řadí "luxusně". To je prosím jak - v porovnání s originálním olejem ? Lépe než originální olej z prvovýroby nebo lépe než laciné oleje (avšak hůře něž originál) ?

Ahoj, bohužel nemohu posoudit s originálním olejem, ale pouze s tím, který jsem vylil z převodovky a zaměnil za Gearlube RPC 75W/80W GL-4+ (podle officiálních stránek) ve finále je na obalu GL-5. Za mě se řazení zlepšilo. S předešlým olejem byl problém při -5°C přeřadit z jedničky na dvojku hned po nastartování. S tímto novým (Gearlube RPC 75W/80W) jsem po dobu 5-ti let neměl problém za studena řadit. Jelikož mi před necelými 14 dny odešlo vypínací ložisko spojky, tak šel ven a budu dávat a zároveň zkoušet další olej Syngear 75W-90. Jsem zvědavý, zítra už hodlám sjet z rampy a vyzkoušet se projet :) Hned dám vědět :)
« Poslední změna: 28.04.2019 - 11:43:15 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Venda_K

Ahoj, bohužel nemohu posoudit s originálním olejem, ale pouze s tím, který jsem vylil z převodovky a zaměnil za Gearlube RPC 75W/80W GL-4+ (podle officiálních stránek) ve finále je na obalu GL-5. Za mě se řazení zlepšilo. S předešlým olejem byl problém při -5°C přeřadit z jedničky na dvojku hned po nastartování. S tímto novým (Gearlube RPC 75W/80W) jsem po dobu 5-ti let neměl problém za studena řadit. Jelikož mi před necelými 14 dny odešlo vypínací ložisko spojky, tak šel ven a budu dávat a zároveň zkoušet další olej Syngear 75W-90. Jsem zvědavý, zítra už hodlám sjet z rampy a vyzkoušet se projet :) Hned dám vědět :)

První poznatky jsou ty, že to řadí. Rozdíl? No zatím ho moc nepozoruji mezi Gearlube RPC 75W/80W a Syngear 75W-90. Jediné co jsem u Gearlube RPC 75W/80W spozoroval, bylo to, že při těch vedrech, které zasáhlo ČR v posledních letech, se při delší jízdě řazení zhoršilo (Pelhřimov => České Budějovice a zpět), ale ne na tolik, aby s tím řadit nešlo. Možná je to tím že se jedná o monogradový olej. Ten nový Syngear 75W-90 už je multigrade. Napíši zase příště, až s novým olejem budu mít větší zkušenosti. Teď už mě čeká jediné. Buď to se to trošku zlepší, a nebo se to zhorší a budu ho dávat ven a vracet předchozí Gearlube RPC 75W/80W. Dotaz: Podřazení z dvojky na jedničku Vám ostatním jde jak? Musíte zpomalovat na tolik, aby jste jeli krokem, aby tam šla? Já ano, jinak ji tam nedostanu, ale to mi dělalo i s Gearlube RPC 75W/80W.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031