GalantWeb

Kola R17

Offline elkappi

A kdyz si koupím nové japan racing s tip listem můžou mi je zapsat
Galant navždy a FTO


Nobody

  • Host
A kdyz si koupím nové japan racing s tip listem můžou mi je zapsat
Když budeš mít kola s typovým listem na tvoje auto, tak zajedeš na STK, tam ti to potvrdí, zajedeš to nahlásit na úřad a oni ti je zapíšou do TP. izi ;)
Tak jsem to dělal já a v poho..


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 354
Denzel měl schválení od TUV. To je to ABE povolení co tu je.

Áhááá tak teď už to dává smysl :)


Offline Sir Dag

Takže mam origo 17tky hliníky na galanta. Nechávám za 2 000 Kč. Kliďo mi napiště během dne. Zítra je totiž jinak asi zahodim..fakt toho mam už moc.
777 753 249
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Filda223

 ](-: ... že bych se předzásobil
I´m way to exhausted.


Offline Sir Dag

heleď..mam je u sebe..jak chceš..nebo někdo jiný?
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Filda223

heleď fakt, to než abys je vyhodil, tak to mi je chvilku podrž (aspoň do středy, prosím pěkně) kola jsem schopnej aspoň schovat ve sklepě, než budou dořešený neratovice a klecany, cislo mam tak se ozvu :-)
I´m way to exhausted.


Online Venda_K

Čau lidičky, tak jsem řešil typový list na mého Galanta a sehnal jsem ho. Jen tomu trošku obětovat svého volného času. Nebudu se zbytečně rozepisovat a půjdu rovnou k věci. Takže, jak jsem to dokázal? No po tom všem co jsem zde četl, tak od oficiálního dovozce Mitsubishi ho nedostanete. Asi proto, že se jedná o prémiová kola na ten či onen model vozu. Takže si zapamatujte že se nesmíte ptát oficiálního dealera vozů Mitsubishi v ČR, ale výrobce kol. Proč? Protože výrobce kol musí mít certifikaci TUV pro prodejce vozů Mitsubishi vždy udělanou. Bez toho by to neprodal. Na druhou stranu i výrobce kol, bude rád, když jeho výrobek bude více vidět že? Přeci nepůjde sám proti sobě. Takže jsem šel na oficiální stránky výrobce kol (v našem případě www.borbed.de) kde jsem našel a vypsal kontaktní formulář za pomoci Google překladače (přidám screeny). No a světe div se, odepsala mi paní Simonne a do přílohy mi poslala TUV certifikaci (vím, tu TUV certifikaci tu máte od Draka, ale na druhou stranu máte v ruce oficiální komunikaci s výrobcem kol v EN jazyce). Tímto krokem už jsme v půli cesty ke zdárnému vystavení typového listu. Jelikož žijeme v Českém kocourkově a jinde v Evropě stačí pouze k zapsání atypického rozměru ráfků do velkého TP TUV certifikace, tak u nás v ČR certifikace TUV bohužel nestačí. Po delším googlení a čtení jsem se dozvěděl že typový list na kola, musí odpovídat vzoru na stránkách MDČR a být potvrzen dovozcem a prodejcem. Takže jsem šel na stránky MDČR https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni-doprava/Schvalovani-vozidel/Postup-zapisu-rafku-a-pneumatik-do-technickeho-pru?returl=/Dokumenty/Silnicni-doprava/Schvalovani-vozidel , kde jsem si našel české zastoupení dovozců borbet. Všechny jsem je oslovil. Všichni se zdráhali ...  ](-:  ](-:  ](-: . Nakonec jsem se rozhodl jednat a po prvním e-mailu s panem Dufkem ( https://www.carspneu.cz/ ) jsem se na něj obrátil podruhé a to s tím, že jsem psal do Německa do firmy Borbet přes jejich oficiální stránky (borbet.de), kde mi odepsala paní Simonne a do přílohy mi poslala TUV certifikaci, kterou mu přeposílám a zároveň mu přepošlu i komunikaci mezi mnou a paní Simonne, aby mi to věřil. Světe div se, pan Dufek odepsal zpět, že paní Simonne je kolegyně a že na základě tohoto TUV lze typový list vystavit, ale že je divné že na oficiálním servru TUV certifikaci nemají a pokud s tím souhlasím, tak že mi v tomto případě vystaví typový list za 900,- i s poštovným, ale že normálně vystavují typové listy za 1 050,- . Takže v pondělí přijede DPD kurýr s typovým listem pro 17'' kola na mého Galanta. Už jen sehnat nové pneu, ty co tam jsou jsou sjeté a zajet se prvně zeptat, zda na základě těchto dokumentů, mi kola zapíšou a pokud ne, tak co mi ještě schází k tomu, abych mohl kola oficiálně zapsat? Jediné co by se mi mohlo ještě stát, tak je to, že budou chtít papíry TUV s českým ověřeným překladem, ale to už je asi to nejmenší. Držte mi palce.
« Poslední změna: 11.07.2020 - 15:24:33 od Venda_K »
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Online Venda_K

Takže jsem dneska byl na STK, a pak přímo na úřad nechat kola zapsat do velkého TP. Na kolik mě to vyšlo? No časově to vyšlo tak na těch 8h (lítání po webech a jejich čtení + oslovení výrobce v německu a následné oslovení českých zástupců Borbet pro vystavení typového listu). Finančně mě to vyšlo na 1 210Kč (900Kč typový list, 260Kč STK, 50Kč úřad). Vše officiálně ve velkém technickém průkazu, kde mám 215/45 R17 87W; 7J × 17 ET40. Jen mě zaráží rychlostní index W - 270km/h, když auto má maximální rychlost 210km/h které jsem, i když jsem to zkoušel, nedosáhl. Takže by stačil rychlostní index H - 210km/h a nebo pouze jednoduché ,, V " 240km/h, ale i tak jsem spokojený že kola jsou zanesena ve velkém technickém průkazu. Jen se bojím, aby pláště na ráfky nebyli díky tomu rychlostnímu indexu zbytečně dražší, ale co, když už chcete bestii, tak ji musíte mít čím živit :D  :mellow:  :mellow: Jinak ten rychlostní index bral technik typu ,,K" z plášťů, které jsem měl právě na ráfcích, takže kdyby jste to někdo někdy dělal, tak se sním zrovna v tuto chvíli pokuste domluvit na jiném rychlostním indexu. Indexy najdete třeba zde: https://kupuj-pneu.cz/technicke-informace . Já jsem svou šanci promarnil  ](-: Argumentovat by jste mohli maximální rychlostí vozu, která je uvedena ve velkém TP. Všem zdar, ale hlavně šťastnou cestu  :mellow:
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline Sir Dag

Musis mit rezervu. To znamena, ze nemuzes mit pneu s indexem stejnym ci skoro stejnym jako ma auto maximalku. V nasem pripade musi byt nejmensi V. Coz je 240. Na zimu mame povoleny, ted si nepamatuji pismenko, ale jsou na 180. Osvem kdo by v zime lital vic jak 180...Jde totiz o to, ze z kopce rychlost prekrocis. Proto ta rezerva. Tehdy byly jeste zima a bylo nemyslitelne, aby nekdo takto v zime letel. Proto je na zimu povolen mensi index ovsem je take napsano u dodatku v tp, ze se smi jet jen do urcite rychlosti.
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue