GalantWeb

Na zasílání obrázků při chatování

Macko · 1064 · 154523

Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 354
Já o tom vím, co to znamená. Stále se vyrábějí vozy, co ty limity neplní ani ve snu. Ty mi ale nerozumíš co jsem napsal.  ](-:

Lhaní a podvádění je vždy v těchto případech neomluvitelné. Za avízovanej čas do platnosti normy EURO a za vyplacený bonusy papalášům od automobilky, v tom samém čase (mnoho let), tady mohlo být modrý z nebe. Jen je většina lidí zblbá mediálním masírováním, že si někam někde stoupne ťulpas a začne plácat nesmysly o tom, jak něco nejde a že je to moc obtížný. (ano, práce je obtížná)

V jakýmkoli jiným oboru výzku a progres jde, ale tady ne... S tím ať se jdou vycpat.

Srovnání mého běhu za pokutu je dost nesmyslnej příklad.
« Poslední změna: 25.10.2018 - 22:42:05 od FattalError »


Offline Sir Dag

Priklad je to velmi dobry..protoze s nasemi technologiemi jsme dosahli temer maxima...pro zmenu vykonu tedy spotreby paliva = emise, je zapotrebi novych technologii...

Jinak absolutne jsi nepobral jednoduchy nazor..priklad cislo dve: Mas firmu..a mas dve moznosti na vyber...Bud nepujdes narizenim naproti (dle tveho nazoru lhani, podle meho nelzou, protoze vse vede k onomu snizeni spotreby..ovsem v testu..ale to je pravda...takze za me nelzou, jen vyrabi nesmysly..ale to je fuk). Takze bud teda budes poctivej a reknes si, budu dal vyrabet auta jak se slusi a patri a zbankrotujes..tvoje firma zkonci...a nebo hold pujdes predpisum naproti jako vsici a tvoje firma bude zit...Tak a vyber si....
Takhle to je....
Ps: ti papalasi si sice daj odmeny...ale to si rozdaj za to, ze splnili plan prodeju, povedlo se udelat novy  rekord v dane lokalite atd....
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

 Dagu nepřeháněj . O jaké nové technologie ti jde ? Vodíkový motor , Wankel ........ pokud budeš spalovat fosilní paliva a budeš přemýšlet jako dnes 99,9% inženýrů , lidstvo si bude pořád hrát na vychcánky a blbé .  Proč automobilky přistupují na výrobu elektrovozů ?  Protože jeden elektromobil srazí průměr exhalací na danou automobilku a ta může vyrobit i pár kusů dobrých aut . Píšeš že to sleduješ , tak to sleduj pořádně . :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

Prave Pepe...neni to o vyrobe aut..ale uz davno je to o politice...proto to je tak jak to je... Jinak elektromobil je co se tyce emisi na tom hure nez benzinovy motor ;) To mezi nami..jde totiz o celkovy dopad..a to od vyroby vozu, samotny provoz a pak naslednou recyklaci..Nejhorsi jsou naftove..lepe si vedou elektromobily..ale mnohem cistci jsou benzinove motory...a uplne nejcistci je vuz spalujici LPG/CNG....to, ze se jde do elektromobilu je zase, a ted to kouzelne slovicko, politika... Protoze se proste meri aktualne vydane emise vozidlem pri testu..Vlady narizujici limity atd nezajima celkovy dopad...Takze Pepe..ano, sleduji peclive...
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 354
Pokud myslíš, že to co předvádějí automobilky teď v čele s VW, podvádění a lhaní není, tak asi mluvíme oba (všichni okolo) svým vlastním jazykem. To, že zakomponuješ do řídící jednotky kód, který upraví na měření emisí projev motoru tak, abys prošel jako superman... je jen chození štěstíčku naproti?

Jsem rád, žeš dal jiný příklad s firmou.

Já dám ten samý. Máš firmu, vyrábíš zahradní trpaslíky. Onen zahradní trpaslík vypouští do okolí toxický emise, lidi se dusí, mají zdravotní potíže, umírají. Přijde EU úředník a nařídí firmě, aby upravila trpaslíka tak, aby se tyhle emise snížili. Co udělá tvoje firma? Nainstaluje na trpaslíka henten-oný a blikátko, který pozná, když jde někdo kolem a přestane vypoustět svinstvo. Později to vypustí všechno zadržený svinstvo do okolí. A ty se ve firmě zaklínáš, jak je trpaslík ekologickej. Ovšem tam, kde trpaslíka postavíš tráva neroste a v okolí se rodí dvouhlavý psi.

Já říkám, že pokud je tvoje/moje výroba toxická a aby to okamžitě nezabilo člověka co to bude na emisích měřit budu podvádět, zavřu/dám pokutu svojí/tvojí továrně na trpaslíky bez diskuze. A tvrdím, že je to na 100% v pořádku.

O dieselgate máš asi dost krátké informace Dagu. Jinak bys takhle nemluvil.


Nepobral jsem názor... Pobral, ale říkám, že to je názor dle předlohy. Přemýšlíš tak, jak je žádoucí abys přemýšlel. PR automobilky je daleko propracovanejší než PR EU úředníka.

Znovu říkám: Proč jde ve všech ostatních odvětvích přicházet s novýma a lepšíma věcma, ale v automobolivém průmyslu ne?

Že jsme s našema technologiema na maximu...  ](-: (trochu divný přemýšlení ne? Podívej se o dva řádky výš) Kdyby si tohle řekli lidi před průmyslovýma reformama a že všechno už tu bylo, tak doteď svítíš petrolejkou a umíráš na zápal plic.

Tak jo, zavřeme elektrárny a továrny, zakopeme všechno dva metry pod zem a vezmem klacek do ruky.



PS: Elektromobil.
      Nikdo zatím nespočítal, jak moc se zatíží životní prostředí pravidelnou výměnou olejových náplní. Že jsou elektromobily špatné, komentovat nebudu. Že hybridy jsou taky špatné, taky ne.
« Poslední změna: 27.10.2018 - 12:45:35 od FattalError »


Offline Sir Dag

Promiň Fattale, ale ty pořád mluvíš a uvádíš onen a jeden samí příklad...a to s naftovým motorem od VW..ale já se bavím globálně..a to nejen o naftových motorech..ale i o benzínových a i o jiných značkách..tento problém je totiž globální..neboli v celém průmyslu nikoli jen v jedné fabrice....

Takže tvůj příklad poupravím dle skutečnosti....
vyrábíš trpaslíka a ten vyprodukovává škodlivé emise..to je jasná..je rok 2003 a musí nastat změna..úředníci si řeknou...s tím musíme něco dělat...a tak ti dají kudlu ke krku a řeknou..dělej s tím něco nebo tvoje firma zkončí..A tak s tím něco děláš...a děláš to tak, aby při testech tvůj trpaslík obstál..ať už je to absurdním start stopem, inteligentním dobíjením, vůlí mezi pístem a blokem, snížením obejmu válců atd..to vše jen, aby jsi obstál v testech..úředník je spokojený a tak vyrábíš dál...bohužel je rok 2017..tedy o 14 let později a pravda vychází najevo, že tvůj trpaslík, který byl vyráběn v letech 2001 až 2003 vyprodukovává v reálném zatížení (světě) méně emisí než tvůj nový stávající model trpaslíka..Ovšem dle testů byl dvojnásobně horší...ale to je ono..to jsou testy a né reálný provoz...Takže dneska jsme ve stádiu, kdy nově vyrobení trpaslíci mají mírně nižší..někdy stejné..ale v dosti případě dokonce horší emise v reálném zatížení...A nikdo neví jak a kudy ven..protože nařízení jsou taková...úředníci svojí vinu nepřiznají a naopak ještě více šlapou po výrobcích trpaslíků ať s tím něco dělají..Samozřejmě si chtějí udělat čárku jak jsou dobří a pro lid udělali zemi čistčí a tak podporují nesmyslně elektromobilitu atd..a výrobcům trpaslíků nezbývá jiná cesta než investovat do vývoje plně elektrifikovaného trpaslíka..což už, ale víme..ten je méně ekologičtější než trpaslík spalující benzín...

Takže kruh se uzavírá.....Protože jsou nařízení co v autě musí od určitého roku být. A pokud to neuděláš, nemůžeš daný vůz vyrábět (pustit do sériové výroby). Bohužel některé komponenty z auta dělají neauto...Ovšem, ty to tam namontovat musíš....pokud chceš tedy vyrábet..a nebo můžeš být třeba pekař...pokud chceš...

Jde o to, že tohle je už dávno politika...už dávno to není o výrobě aut...to se začlo lámat v roce 2005-2007...do té doby měli automobilky ještě docela dobré vůle a mohli vyrábět ve svých nejlepších úmyslech. Byly ještě dost silné na to, aby ustáli tlak států a spolků..jenže jak šel čas..tak přeci jen se z nich stala ta menšina co hold skáče jak jiní pískají..A že se vyrábet musí a prodávat též..to víme..protože automobilový průmysl je nedílnou součástí příjmu každého státu...to přeci víme...to si umíme spočítat kolik dostane stát za to, že se auťák jen vyrobí a pak za jeho samostatný provoz..jsou to neskutečně velká čísla...a o to nemůže přijít...

Je dobře, že se začně testovat vozidlo i v reálném provozu..to je super...konečně se dozvíme adekvátní spotřebu vozu..ovšem pro euro normu..zůstává dál test ve zkušebně...

Jinak já neříkám, že vývoj nejde..on jde..ale vývoj je pomalejší než to co chce úředník...o to tu jde..proto jdou automobilky naproti..
Mnoho lidí považuje turbo za zlo...dokud jsem nevěděl jak pořádně pracuje atd..tak jsem ho měl taky za zlé..to víš...všichni okolo to říkají, tak to asi tak bude..a ejhle..stačilo pořádně študovat a už víme proč je v autě....Turbo tam není kvůli zvýšení výkonu...dávají ho tam kvůli emisím..turbo totiž sníží emise...To, že se lidi neumí k němu chovat a pak umře, je věc druhá.

A na závěr bych ti jen rád dodal...studije na ekologický dopad elektromobilu od samotné výroby šroubku, po provoz a následnou ekologickou rozborku vozu (zlikvidování baterií atd). Už je dávno hotová...a není jedna..a schodují se v jednom..benzínový motor je čistčí...Studie vznikli v amerie, protože po jaderné katastrofě, jedou více na tuhá paliva při výrobě elektriny...takže tak...U nás může někdo zase říci..máme soláry..ale tam je účinost též 30% a když vezmu naše podmínky kdy je účinnost poloviční oproti jiné poloze na planětě (máme málo slunka)..je u nás solar prostě stejně neekologickým jako ty elektrárny v americe. Recyklace solaru je totiž velmi náročná..Jde o to, že aby člověk pochopil daný problém musí skládat mnoho střípků z různých odvětví..ale opravdu z mnoha..nemůžem se dívat jen na to, že jedna automobilka podvádí při testech..to není ukázka celého problému....takže nevím kdo by si měl více nastudovat....

Více už se k dané věci vyjadřovat nebudu, protože by to nebralo konce...Můj názor je jasnej...to jsi doufám pochopil...
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Pepe

" Protože jsou nařízení co v autě musí od určitého roku být. A pokud to neuděláš, nemůžeš daný vůz vyrábět (pustit do sériové výroby). Bohužel některé komponenty z auta dělají neauto...Ovšem, ty to tam namontovat musíš....pokud chceš tedy vyrábet..a nebo můžeš být třeba pekař...pokud chceš..."  tady je tvůj zakopaný pes . Normalizační úřad nestanovuje nástroj pro snížení emisí , ale pouze udává hodnotu na kterou ty se musíš dostat . A je mu jedno , jak a čím to provedeš . Nikdo ti nenařizuje abys použil katalyzátor se 2. gramy platiny nebo palladia , ale je na tobě čím to docílíš . A to se týká všech oborů .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 354
Problém je v tom, že čteš text, kterej uvádí ale něco jínýho

*

uvádíš onen a jeden samí příklad...a to s naftovým motorem od VW..ale já se bavím globálně

Napsal jsem
... to co předvádějí automobilky teď v čele s VW....
Ať se na to dívám, jak chci, je tam množný číslo a celá věta vyznívá globálně. Nebavím se tedy v té věte jen o VW. Až dál uvádím dieselgate, ale v jiném směru.

*

...a tak ti dají kudlu ke krku a řeknou..dělej s tím něco nebo tvoje firma zkončí.
Tohle není pravda. Můžeš vyrábět co chceš, ale budeš za to pokutován, pokud to nesplním normu. Tzn. uděláš homologaci, může to být kdekoli v EU na silnici, může se to prodávat, ale zaplatíš peníze navíc.

*

...A nikdo neví jak a kudy ven..protože nařízení jsou taková...

Nikdo neví kudy ven. Evidentně se na celou věc pohlíží úplně jinak, než by se slušelo. Místo toho aby od roku 2003 (jak sám píšeš), započali vývoj nového motoru, tak vymýšlí hovínka, co připlácnou na stávající nevyhovující motor. Od začátku se vědělo, že normy budou stále přísnější. Od roku 2003 všichni ví, že v roce 2018 bude taková a taková norma. Čas byl. Peníze byly. Ale rozhodnutí pro vývoj nového motoru by bylo nákladné, byly by menší odměny, ... řeklo se ne.

*

podporují nesmyslně elektromobilitu atd.
Ale notak....

...ten je méně ekologičtější než trpaslík spalující benzín...

To je dost přitažený za vlasy. Zřejmě nevíš moc o procesu spalování např. uhlí (spalování v elektrárně, ne doma v kolti). Vysvětlím.

Dokonalé spálení vyžaduje vysokou teplotu, tu lze docílit např. vyšším tlakem. V kotli tepelné elektrárny je mnohem vyšší teplota hoření, celkově jsou podmínky pro hoření lépe uzpůsobené, tedy méně emisí. Dále se daleko lépe odstíňují emise např. odsiřujícím filtrem. V moderních filtrech je filtrace na takové úrovni, že z komína jde téměř čistá pára (byl jsem na komíně, dělal jsem turbo elektrárny, vím o procesu dost na to, abych to bezpečně mohl tvrdit). Nehledě na to, že takový komín produkuje minimální emise (ve srovnání s tím, co leze z výfuku) a je to za městem, nikoli tedy přímo pod nosem chodců. (o to ale jde především, abys nedýchal svinstvo přímo. Spálení čehokoli je primitivní způsob získávání energie, ale nic lepšího zatím není).

Připočti k tomu ekologický katastrofy např. tanker Exxon Valdez (viz. zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez). Pak musíš ropu upravit - další emise. Dovézt - kolik se toho vylije na zem? Při jakékoli havárii automobilu, vytéká PHM, další eko problém.

Takže zavrhneš spálení uhlí (v porovnání se spalovacím motorem násobně čistěji) a výrobu elektřiny, přivedení el. kabelem k nabíjecí stanici. Později se potřebuješ zbavit JEN baterek. Během živnotnosti nespotřebuješ v elektromobilu tisíce litrů motorového oleje, brzdových destiček, kotoučů atd. jako v obyčejném automobilu.

*

vývoj je pomalejší než to co chce úředník...
Opravdu chceš tvrdit, že 15let (od roku 2003), resp.
...to se začlo lámat v roce 2005-2007...
tedy 11-13let, od doby kdy se to začalo lámat... se nedokáže vyvinout nový, lepší, jiný motor? To je špatnej vtip! (podívej na spaceX, vyvíjet jde cokoli. Byla to taková pecka, která sníží cenu cesty do vesmíru 20x (dle různých zdrojů) ).

*

...Turbo tam není kvůli zvýšení výkonu...
Turbo vzniklo na popud zvyšování výkonů. Ale! :  protože vyšší tlakem máš vyšší teplotu....., viz jsem psal výše :)

*

studije na ekologický dopad elektromobilu od samotné výroby šroubku, po provoz a následnou ekologickou rozborku vozu (zlikvidování baterií atd). Už je dávno hotová...
Já jsem psal o přesně opačném problému.

Nikdo zatím nespočítal, jak moc se zatíží životní prostředí pravidelnou výměnou olejových náplní.
Je pravda, že jsem to napsal nešťastně, moje chyba. Ale upřímně, v čistě elektrickém autě není olejová náplň. Elektromotor není ve vaně s olejem. Tedy mi šlo o to, že nikdo nespočítal jak velká je ekologická zátěž při pravidelné výměně oleje v autě se spalovacím motorem za životnost např. 20let. O to mi šlo.

*

...U nás může někdo zase říci..máme soláry...
Soláry sem plést nebudeme.

*

Jde o to, že aby člověk pochopil daný problém musí skládat mnoho střípků z různých odvětví..ale opravdu z mnoha..nemůžem se dívat jen na to, že jedna automobilka podvádí při testech..to není ukázka celého problému....takže nevím kdo by si měl více nastudovat....
Tady taky nemáš úplně pravdu. Střípky z různých odvětví to nejsou.

Motor nesplňuje emise - proč je nesplňuje? Protože koncept je starý (teď se budeme bavit jen o nyný používaném konceptu 4-taktu)

"První čtyřdobý spalovací motor, který využíval benzín, sestrojil v roce 1876" (zdroj https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cty%C5%99dob%C3%BD_spalovac%C3%AD_motor )

Tady je snad jasné kam mířím... Bez větších úprav je tento koncept používán 142let.

Porovnání... Antibiotika (penicilin) tu je od r.1928.



Už končím.
Nevyjadřuj se. Neshodneme se.

Nechť si kdokoli udělá názor jaký chce.


PS: Pro úplnost, zapomněl jsem na údaj o vznětovým motoru. Mr. Diesel si nechal pantentoval tento motor roku 1892. (zdroj https://cs.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel)
« Poslední změna: 27.10.2018 - 20:32:15 od FattalError »



Offline Bayern

celý vrch mi vyskočil  :o  :'(  :'(
prorezlá miska, co jiného ? kde to mám jako sehnat ?
« Poslední změna: 28.10.2018 - 15:11:53 od Bayern »


Offline Pepe

 MR103157   INSULATOR,RR SHOCK ABSORBER
 Horní uložení tlumiče zadní .     Vrakoviště , opravit vyvařením , koupit nový díl - :undecided: ale kde .
  https://eshop.intercars.cz/produkty/618154-lozisko-tlumice-magnum-technology-a75003mt-mr103157
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern

MR103157   INSULATOR,RR SHOCK ABSORBER
 Horní uložení tlumiče zadní .     Vrakoviště , opravit vyvařením , koupit nový díl - :undecided: ale kde .

přesně jak píšeš  :D tohle koupit nové až asi nejde... budu to muset svarit  :o

aha tys to sehnal  :D:D :mellow:


Offline Pepe

 Máš tam odkaz - nový díl
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern


Offline Pepe

Levné to není, ale bez toho ti auto bude plavat - nehledě na to , jak je to tvarované a jak to drží pružinu vůči tlumiči .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern

Levné to není, ale bez toho ti auto bude plavat - nehledě na to , jak je to tvarované a jak to drží pružinu vůči tlumiči .

to je pravda , no... mám to zkusit ještě zachránit svařením ? nebo se mám na to vybodnout   :-D


Offline Pepe

 Kup nové a nebudeš hlídat co , kde a jak to udělat . Vyměníš a jedeš . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Bayern

tak jsem to dneska rozebral a samá rez, naštěstí druhá miska je zdravá, jen pro zajímavost jsem to nafotil  -_-


Offline Kouba96

Takže už mi neřekneš, jak ty SRka jezdí  :laugh:  :angel:
Colt CJ 1.3 12v - první z prvních ( Prodáno 5.5 2017)
Galant 2.5 V6 - velkej brácha R.I.P


Offline Bayern

Takže už mi neřekneš, jak ty SRka jezdí  :laugh:  :angel:

koubo jezdí parádně, mám je asi půl roku a super :mellow: zitra auto dávám zase dohromady  :angel: ve předu mám japanparts a taky dobrý, ve předu mám ale slabší pružiny tak se nějaký větší hrbolek dost ozve, zvlášť na 17¨, ale kyb ultra sr jsou hodně dobrý  :mellow: