GalantWeb

Kontrolka motoru

Offline BrutálníBobr

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Koukni na kable ke svíčkam tam bejva občas problém.


Offline danmickaa

A daj se nějak zkontrolovat bez toho, aniž by se muselo sundávat celý sání?


Offline Pepe

 Nedají se zkontrolovat bez demontáže sání . Hlavně to ukazuje na BANK 1 , což jsou válce 1,3,5 - které jsou kryté sáním . Fuel trim malfuncion je porucha dodávky paliva , ne porucha zapalování . Problém může být ve vstřiku benzínu . 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Ale pořád je mi divný, že se auto chvěje jak na benzín, tak na LPG... Třeba bude problém jak v těch káblech od svíček, tak i v těch vstřikách...


Offline Pepe

 Jestliže se závada (vynechávání zapalování) objevuje při lpg i benzínu , vyndal bych svíce - podíval se , která je černá od sazí a vyměnil ji - je . Kabeláž od rozdělovače ke svícím ......... výměna . Co tam je za kabely ?   Modré NGK ? 
 podobně se chovalo auto , které tady bylo na výměnu rozvodů - nakonec jsem vyměnil svíčky na Bank 2 - tedy přední válce  ( platinky místo iridiových )   a auto maká .
« Poslední změna: 25.06.2019 - 22:00:40 od Pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Svíčky mám tyhle: https://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-pfr7g
Kabely jsou snad původní - černý

K tý kontrolce motoru při startování - teď jsem na jiným fóru našel tohle: „Podcházel mi plyn pod jedním vstřikem, tedy proto, když bylo auto studené, plyn se rozprostřel ve válci a blbě to startovalo, protože byla příliš bohatá směs. Když jsem nastartoval, vypnul, znovu nastartoval, tak to bylo v pořádku protože se nestačil plyn ze vstřiku vypařit.”

Takže se co nejdřív zastavím v LPG servisu, ať se mi na to podívají..


Offline Pepe

 Máš tam nové vstřiky , tak předpokládám , že nepodchází - ale kontrola je kontrola . U mne je to nastaveno start jen na benzín , takže v pohodě . 
Svíčky jsou O.K.   jen ty kabely by to chtělo jiné - nové .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Já mám taky start pouze na benzín, ale když jezdím jenom na benzín, tak se kontrolka neukáže, takže si myslím, že je to tím LPG.

A ještě jsem postřehnul jednu věc - Když auto nastartuju, tak běží pořád na benzín, dokud nešlápnu na plyn - samo se to na LPG nepřepne.. To je u LPG normální?
« Poslední změna: 26.06.2019 - 10:24:36 od danmickaa »


Offline Sir Dag

to je v poradku..plynovym pedalem (zvysenim otacek) das impuls k tomu, ze se to prepne...tak to mam tez, 2.0 taky...Pepe taky atd...
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline Sir Dag

samo se ti to prepne snad jen v zime..a to jen v prippade, ze bude motor zahraty a jeste budes mit zvysene otacky z duvodu "sytice". Ovsem to by jsi musel mit nastavenou teplotu nizko, aby ti to udelal...treba jako ja. Uz jsem to nechal predelat, takze mi to nedela ani v zime ;)
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline danmickaa

Tak to je dobře, aspoň něco je v pořádku :D


Offline danmickaa

Nemá se náhodou EGR hejbat, když přidám plyn? :D


Offline Pepe

EGR je řízen ECU,  najčastěji pracuje při studeném motoru, když přepouští  spaliny na ochlazení - zshřátí nasávané směsy.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Teď jsem byl u motoru a EGR se ani nepohne... Navíc slyším z pod sání, jakoby něco přifoukávalo (nebo odfoukávalo, není to poznat)


Offline Pepe

Že by těsnění pod sáním mělo vůli?  Že by se někdo hrál a neutěsnil sání? 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Jo, to je možný, páč při výměně svíček v servisu servisak nesehnal těsnění, tak to zadělal silikonem


Offline danmickaa

Tak jsme vyčistili EGR a samostatně funguje dobře, membrána není natrhlá. Každopádně v autě se ani nepohne... Kde mám teda hledat problém? Nějaká hadička, nebo tak něco?


Offline Pepe

 Kolem EGR bych závadu nehledal a během provozu teplého motoru stejně není funkční . Maká jen pár km při studeném motoru . Kdo ti měřil tlaky a jak ?
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline danmickaa

Nevím přesně čím to měřil, ale první zdvih pístu natlakoval cca na 6 barů, druhej cca na 9 a třetí kolem 10.5...

A kde by teda mohl být problém u toho EGRu? Furt mi svítí kontrolka a pořád ta samá chyba P0403


Offline Pepe

Problém P0403 není mechanická záležitost , protože to diagnostika neumí . Podle dřívějších popisů opravy této závady je nefunkční spojení konektorů a selenoidů kolem tohoto zařízení . Takže bych doporučil zaměřit se na podtlakové hadičky vedoucí od a k EGR ventilu a taktéž konektory kolem toho - rozpojit a spojit , poté resetovat ECU .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001