Dolití oleje do převodovky - GalantWeb
GalantWeb

Dolití oleje do převodovky

Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Docela akut i situace mám asi půl roku vyměněný motor, převodovka je původní a náhle utíká olej ve spojí motoru a převodovky. Asi nejrychlejší řešení dolít hladinu a zjistit kolik zbývá. Fotku ještě pošlu. Co jsem četl šroub je někde z boku tak stačí na zvedáku či musí převodovka dolů?


Offline Pepe

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 6088
    • Karma: +117/-2
  • VU 2503/2 PRAHA 1971 - 1973
 Prvně zjisti který olej to je a nech opravit - vyměnit gufera , buďto to na klice nebo na předlohové hřídeli převodovky , jinak máš problém . Později to může ovlivnit spojku (u manuálu) nebo problém s stk .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Foto ze spodu https://ibb.co/1YcZcht ale asi to bude jen důsledek jiné závady už nějákou dobu mi chrastí převodovka. V poslední době se chrastění zesílilo a nejvíce jde slyšet při zařazení 1. Jestli to bude ložisko či něco jiného díky za tipy. A zda se s tím dá jezdit? A videa: https://youtu.be/nkMbGJjE3Uc a https://youtu.be/tIPC1rPHkmg


Offline Pepe

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 6088
    • Karma: +117/-2
  • VU 2503/2 PRAHA 1971 - 1973
Problém vidět na první pohled - poloosa není nasazena do převodovky až k zámku, proto i to chrastění. Demontuj příčné rameno a doraž poloosou do převodovky.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
No s poloosou to byl můj první nápad, teď jde o to proč vypadla. Asi poškozený kroužek


Offline Pepe

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 6088
    • Karma: +117/-2
  • VU 2503/2 PRAHA 1971 - 1973
 Lze to nasadit i bez demontáže ramena , ale hrozí roztržení prachovky .  Poškozený kroužek je problém pro střeva převodovky , raději to zkontrolujte . :-D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Dnes by to mechanik měl dělat, počítám s tím ložiskem spojky + nějáké tu gufero. Co jsem pročetl jen se děsím ložisek převodovky. Maximálně můžu prohodit z druhé převodovky, ale té šly zase špatně řadit kvalty. Ten olej mi dolil mechanik Total 75w-80. A předpokládám, že tam byl origo 75w85. Dle rad na foru co jsem pročetl, je třeba zkusit řazení. Akorát mix těch olejů nebude ideální, tak vybírám co nalít misto toho mixu. Specifikaci bych viděl 75w85 jen značku. díky za tipy


Offline Pepe

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 6088
    • Karma: +117/-2
  • VU 2503/2 PRAHA 1971 - 1973
 Je jedno jakou značku tam lejete , chce to klasifikaci GL4 a to je hlavní ukazatel pro tyto převodovky .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Tak po opravě převodovky mám olej 75w85 značku zatím nevím ale je to GL4 a  při nižších teplotách nejde řadit. Takže je moc hustý olej. Jakou alternativu nebo jen jinou značku stejné specifikace dle zkušeností doporučujete ?


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5191
    • Karma: +23/-0

Offline FattalError

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 349
    • Karma: +13/-1
Když jsem měl stejný problém s mým Galošem a objednával jsem originál Diaqeen, tak i tehdy to za mrazů nebyl žádný šlágr. Ale doporučil bych ti kup si ten kanystr a zbytek rozprodáš po ostatních členech fóra. Ve finále to finančně vyšlo ještě docela dobře.


Offline Pepe

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 6088
    • Karma: +117/-2
  • VU 2503/2 PRAHA 1971 - 1973
 Zažil jsem tady i ATF kapalinu v manuální převodovce .... majitel si chrochtal .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Sir Dag

  • Oranžový
  • *****
    • Příspěvků: 1565
    • Karma: +94/-0
já zažil manuální převodovku bez oleje.... Galant si to dával dál :D Sice rachtal, ale dával  :evil:
Byl jsi můj první a v mém srdci zůstaneš navždy. 2.0 100kw 1997 MetalicBlue


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Pak mě napadlo ještě něco se spojkou. Mám ji novou a je úplně měkká. Ten olej omrknu Miller bude kvalita


Offline Pepe

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 6088
    • Karma: +117/-2
  • VU 2503/2 PRAHA 1971 - 1973
Odvzdušnit spojku
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Venda_K

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 347
    • Karma: +11/-0
Co se mě týče oleje do převodovky, tak jsem spokojen s Holandským olejem Syngear 75W-90. Při 1°C si řadím jak král. Z parkoviště odjíždím ihned po nastartování a řazení jde hladce. Nestěžuji si.
Mitsubishi Galant sedan 2,0L 100kW rv. 99 (GLS)     Motor 4G63 SOHC MPI     VIN: JMBSNEA2AXZ001031


Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Odvzdušnit spojku
No jestli to nebude spíš tím bo jako kdyby prokluzuje, když ji dám na doraz auto se stejně rozjede. Spíš nějak nesedím souvislost s teplotou


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5191
    • Karma: +23/-0
To se mi před lety stalo taky.Špatná gumička ve spojkovým válečku naproti pedálu.Opravná sada Frenchit to vyřešila(100kč).


Offline BrutálníBobr

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
    • Karma: +2/-0

Offline freematch

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 224
    • Karma: +2/-0
Je tam Ravenol 75w85. A co jsem četl recenze na ten Miller tak taky žádná sláva. Pak ještě co tady píše kolega. Syngear 75W-90. Bo origo diaqeen není k sehnání kdyby někdo měl určitě koupím


 

reklama
automatejcek