já bych si dovolil na téma oleju taky přispět. To jak jsou zavedený mýty o minerálních-polo-či plných syntetikách to už dnes dávno neplatí, pač všechny oleje jsou vyrábeny ze základových olejů a potom jsou do nich přidávány aditiva přesně v takových recepturách jakej má být výslednej olej. Výrobci(mísitelé) kolikrát ani neznají přesný složení oleje pak od refinerky koupí základovej olej a od jinýho výrobce koupí aditiva a jak sem říkal podle recetu to akorát namíchají, nalijou do flašky a nalepí si na to nálepku, tudíž věř že pokud máš olej např. 10W-40 API SL, ACEA A3-B3, tak je fuk jestli je na flašce naspáno minerální-či syntetický a už je uplně jedno jestli je naspáno Castrol, shell, texaco či jinej "mísitel"....důležitá je viskozní třída a výkonnost oleje.......americká norma je API - pro nás evropu ne zrovna odpovídající.....evropsk á norma je ACEA......pokud vybíráš olej tak vybírej dle normy ACEA min A2 (benzináky) B2 (naftaky), ještě lepší výkonnost je norma A3/B3......pokud koupíš tento olej tak je stejně kvalitní at je tam napsáno minerál či syntetika.......pouze vybírej viskozní třídu bud 5W-40 nebo 10W40....jsou to uplně stejný oleje akorát 5W se hodí více pro extra studený starty, avšak tím že se do nich přidávají další aditiva právě kvůli viskozitě tak jsou dražší....jinak dnes se 90%základových oleju vyrábí na minerální bázi, pač dle současných techniologií jsou stejně dokonalý jako syntetická výroba, ale výrobci na krabici napíšou syntetika, protože se na to lépe slyší a líp prodává akorát to se syntetikou nemá nic společnýho.....a přitom kvalita je uplně stejná........minerál už neváže žádnej karbon.......