V nádrži může dojít ke dvěma stávům. A to je přetlak a podtlak.
Přetlak je odvětráván přes aktivní uhlí pomocí selenojdů do spalovacího prostoru, Kde nashromážděné benzínové výpary shoří. Tento proces ovládá řídící jednotka a probíhá jen při nastartovaném motoru. Pokud vznikne přetlak třeba vlivem rozdílů venkovní teploty, je tento přetlak uchován do té doby, dokud se nenastartuje a výpary neshoří a nebo se bezdůvodně neotevře víčko nádrže a nevypustí se výpary do ovzduší.
Podtlak vzniká prakticky jen za jízdy, kdy se palivo spotřebovává a v nádrži vzniká podtlak. Pokud během jizdy není (nebo těsně po ni) je otevřeno hrdlo nádrže, slyšíte zasyčení vlivem vyrovnání tlaku v nádrži a tlaku okolí.
Na vznik podlaku a přetlaku v nádrži májí vliv: množství paliva v nádrži, těsnost víčka nádrže, těsnost zpětného ventilu mezi aktivním uhlím a nádrží a další případné netěsnosti v palivovém systému.