GalantWeb

Tuhnoucí řízení

Offline manowar

Ahoj, potřebuji poradit. Můj ( 1991, 1997 ccm, 4G63, E33A, liftback ) Galant byl zprvopočátku úplně super auto. Motor vrněl jak koťátko, dokázal zabrat, že jsme společně dali na pr*del spoustě místních tunerů, spotřeba zhruba kolem 7 - 8 l/100 a hlavně jsem jej ovládal, s mírnou nadsázkou, velmi citlivými pohyby levého ukazováčku - tedy servo šlapalo údernickým tempem a to zhruba do té doby, než mi jeden místní (Jeseník) "automechanik" čistil škrtící klapku a poku*rvil mi tím zákrokem otáčky. Díky Vašemu návodu jsem toto vyladil, ale..... začaly být velmi často a čím dál tím déle slyšet hydropístky, auto začlo žrát nehezkým způsobem asi 13 l/100 a ztratilo mnou milovaný výkon a velmi nepravidelně a o to zákeřněji začal tuhnout volant. A úplně nejlíp, když řídí má křehká polovička a jede do nějaké prudší zatáčky ( bývá dosti mrzutá, auto nesnáší, ale já k němu mám citový vztah ). Ale toto se děje klidně při jízdě na rovině. Prostě cítíte, jak v tom lehce trhne a pak je to v pr... Musím podotknout, že tady na severu naší vlasti !!! není !!! žádný servis, který by byl schopen říct, zjistit a už vůbec né opravit. PROSÍM VÁS O RADU . Předem Vám moc děkuji.     Martin


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
vysokou spotřebu bych nepřisuzoval škrtící klapce. tady se muselo stát něco jiného.
co třeba podtlaky? lambda?
čím tu klapku čistil? pokud použil nějaký fultajbly mohl klidně lambdu oddělat


Offline manowar

No držel nějaký sprej ( tvrdil že je to bezva čistič)  a drhnul to hadrem...na závěr vše velmi kvalitně vyfoukal kompresorem. taky mi tvrdil že je to možná těma 15" kolama ( mimochodem jsou teda úplně stejný jak na tom tvojem bílým akorát ty tvoje jsou velmi pěkné ) a myslím že teda tahle příčina tuhnutí je blbost


Offline Drak

Příčina tuhnutí je bud ve špatném komresoru, nebo zavzdušněným řízení a nebo v samotném řízení...občas to může být i totalně zatuhlý kloub...klapka stím nemá nic společného
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline manowar

no já tu klapku uvedl jen kvůli tomu, že hned po tomto zákroku to začlo tuhnout...jsem teprv začátečník takže každá rada pro mě neocenitelná-děkuji za tip zkusím s tím něco udělat


Offline Drak

zkus toáčet volantem do krajních poloh a chvilku tam volant podrž. a zkontroluj si jakou tekutinu máš v posilovači
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline manowar

jo v posilovači je něco co já teda určitě nepoznám...jestli můžu popíšu...jantarová barva bez výraznějšího zápachu, je tam i něco jako měrka ale podle ní by tam bylo té "kapaliny" hodně. Ale s tím nikdo nic nedělal to je tam už velmi dlouho. Jinak to otáčení volantem až zítra


Offline Drak

barva by seděla :-)
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline manowar

jo.... :mellow: to jsem rád ale je to vážně divný a to mi ještě před nějakým čtvrt rokem měnil někdo levý čep řízení protože to hooodně mlátilo...


well

  • Host
vysokou spotřebu bych nepřisuzoval škrtící klapce. tady se muselo stát něco jiného.
co třeba podtlaky? lambda?
čím tu klapku čistil? pokud použil nějaký fultajbly mohl klidně lambdu oddělat

begy ja sem taky lama, lambda muze ovplivnit spotrebu jo?sem fakt lama :D tak to zebych cim driv menil  :o


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
no jasně že lambda může ovlivnit spotřebu.
Lambda kontroluje složení směsi, pokud je špatná bude špatné složení - vysoká spotřeba.


well

  • Host