GalantWeb

Repasování ramen

Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Pokoušel se někdo repasovat čepy spodních ramen? Dnes jsem našel staré a rozebral je. Po mírné úpravě by to šlo. Nejtěžší bude najít náhradu. Průměr náhrady by byl 35, hloubka 25. Obě míry mají relativně velkou toleranci. Neví někdo o něčem?

Pro rejpaly: Mám auto v pořádku a nové ramena nepotřebuji. Jen zabíjím nudu něčím užitečným  :mellow:
Radouš


Offline johny11

Pokoušel se někdo repasovat čepy spodních ramen? Dnes jsem našel staré a rozebral je. Po mírné úpravě by to šlo. Nejtěžší bude najít náhradu. Průměr náhrady by byl 35, hloubka 25. Obě míry mají relativně velkou toleranci. Neví někdo o něčem?

Pro rejpaly: Mám auto v pořádku a nové ramena nepotřebuji. Jen zabíjím nudu něčím užitečným  :mellow:
Nóóó :mellow:´zdarec,hoď sem foto těch  rozebraných čepů jestly můžeš,taky už jsem nad tím přemýšlel.Jsou tam jen vymačkaný misky?A jak jsi to rozebral,celkem dost mě to zajímá.Mám tu rozebraný spodní čepy z nějakejch aut,co občas měním,tak bych se mrknul :mellow:


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
to zahnutý rameno by se možná dalo repasovat jen upravením lůžka. Už jsem to vyskoušel. Odbrousíš spodní víčko který je jen zalisovaný. Spátky ho brnknu COčkem až mi ho brácha vrátí.  Lůžko čepu jsem obrousil šmirglem abych vymezil vůli. Máznul sem tam vazelinu a složil. Pod víčko sem dal slabší podložku abych vymezil vzniklou vůli po ubroušení lůžka. Čep se chová jako novej. Jak dlouho vydrží to netuším.
Radouš


Offline johny11

to zahnutý rameno by se možná dalo repasovat jen upravením lůžka. Už jsem to vyskoušel. Odbrousíš spodní víčko který je jen zalisovaný. Spátky ho brnknu COčkem až mi ho brácha vrátí.  Lůžko čepu jsem obrousil šmirglem abych vymezil vůli. Máznul sem tam vazelinu a složil. Pod víčko sem dal slabší podložku abych vymezil vzniklou vůli po ubroušení lůžka. Čep se chová jako novej. Jak dlouho vydrží to netuším.
Předpokládám,že lůžko čepu je ze silonu mám tu totiž jeden rozebraný úplně stejným způsobem,je z Octavie.Problém by byl se svařováním,myslím,že to ůžko by asi nevydrželo :( Jediný co mě napadlo,udělat ho bronzový,s maznicí ve spodním víčku na občasný přimáznutí.Pak by byl skoro nesmrtelný. :mellow:
Skočil jsem do dílny a nafotil čep,který jsem rozebral. :mellow:


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Toto je to zahnutý
Radouš


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
a toto rovný
Radouš


Offline johny11

 :mellow: Good!!! Není co řešit,je to naprosto stejný princip.Musím ty ramena vyndat!Jen budu jezdit do práce Kadettem,ale snad to přežiju :mellow:
Až dokončím dílo,hodím sem fotky.Ty ramena totiž nějaká firma repasuje.Myslím si,že je to naprosto stejný způsobem.Jen je potřeba,aby ty čepy nebyly vyrezlý a měly na sobě chrom,protože jinak se ty lůžka vydřou.


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
To je právě to. Rez je sviňa. To je to co ničí ložiska a čepy. Nebýt vody, je to nesmrtelný. Chce to zálisovej čep 35 průměr a 25 hloubka. Jinak ta maznice už mě taky napadla. Mýval sem Dodge z roku 87 a měl origoš čepy až do jeho zvrakování. Taky na nich byly maznice. Jednou za čas se přimáznou a je po prdeli  :D Konec konců odjely si přez 700 000km a stále bez vůle. Kdyby neodešel motor což byl velkej problém, jezdily by ty čepy dodnes. Auto bylo dovezený z kanady a od roku 95 jezdilo tady. Jinak fakt luxusní svezení. Nejpohodlnější auto ve kterým sem se svezl. A že nejsem žádnej žabař v tomto směru :D
« Poslední změna: 06.04.2010 - 21:39:14 od Radous »
Radouš


Offline johny11

To je právě to. Rez je sviňa. To je to co ničí ložiska a čepy. Nebýt vody, je to nesmrtelný. Chce to zálisovej čep 35 průměr a 25 hloubka. Jinak ta maznice už mě taky napadla. Mýval sem Dodge z roku 87 a měl origoš čepy až do jeho zvrakování. Taky na nich byly maznice. Jednou za čas se přimáznou a je po prdeli  :D Konec konců odjely si přez 700 000km a stále bez vůle. Kdyby neodešel motor což byl velkej problém, jezdily by ty čepy dodnes. Auto bylo dovezený z kanady a od roku 95 jezdilo tady. Jinak fakt luxusní svezení. Nejpohodlnější auto ve kterým sem se svezl. A že nejsem žádnej žabař v tomto směru :D
JJ.Ta maznice udělá svý,moc to nestojí,času to moc taky nezabere a hlavně,pokud tam bude mazací tuk,tak ta svině voda tam jen tak nevleze :DJeště oměřím nějaký čepy co tu mám zítra v práci,snad to budou ty rozměry až vyndám ty svoje,tak poměřím i kužel.Příští týden mám odpolední,tak bych mohl zmáknout alespoň jedno rameno,uvidíme :mellow:


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Rover a Honda by mohly mít vhodné čepy
« Poslední změna: 07.04.2010 - 09:00:48 od Radous »
Radouš


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)

Offline johny11

Zdarec,vydrž,pracuji na tom.V neděli bych měl vědět víc.Jsem domluvenej se soustružníkem,udělá mi ty bronzový lůžka během příštího týdne.Musím ještě rozebrat ty svoje ramena abych mu to mohl dát na změření.


Offline Pepe

Zdarec,vydrž,pracuji na tom.V neděli bych měl vědět víc.Jsem domluvenej se soustružníkem,udělá mi ty bronzový lůžka během příštího týdne.Musím ještě rozebrat ty svoje ramena abych mu to mohl dát na změření.
Myslím že to nebude tak jednoduché, vložit bronz pouzdro místo silonu. Horní  sedlo ramena je konické aby se silon zavřel na horní polokouly kulového čepu . Před montáží pak musíš navařit prstenec , který pouzdro zamkne v zálisu . Hledal bych možnost vsadit čep kompletní .Co vy na to ? :mad:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Myslím že to nebude tak jednoduché, vložit bronz pouzdro místo silonu. Horní  sedlo ramena je konické aby se silon zavřel na horní polokouly kulového čepu . Před montáží pak musíš navařit prstenec , který pouzdro zamkne v zálisu . Hledal bych možnost vsadit čep kompletní .Co vy na to ? :mad:

Máš i nemáš pravdu. U obou ramen jsou odlišné čepy.  Na zahnutém rameni to nepůjde protože tam je čep uzavřen jak píšeš. U rovného ramene tato možnost ale je. Má uložení ze dvou dílů.  Taky jsem pro možnost vsazení  kompletního čepu. Nicméně pokud se Johnymu11 zadaří, bude ten čep věčný. Tedy pokud do něj přidá maznici
Radouš


Offline Pepe

Máš i nemáš pravdu. U obou ramen jsou odlišné čepy.  Na zahnutém rameni to nepůjde protože tam je čep uzavřen jak píšeš. U rovného ramene tato možnost ale je. Má uložení ze dvou dílů.  Taky jsem pro možnost vsazení  kompletního čepu. Nicméně pokud se Johnymu11 zadaří, bude ten čep věčný. Tedy pokud do něj přidá maznici
Jo, s maznicí to beru, ale pak musíš udělat rameno L a R , Left +Right. -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Radous

  • Hero Member
  • *****
  • Nejlepší tuning je, když máš vše v pořádku :-)
Jo, s maznicí to beru, ale pak musíš udělat rameno L a R , Left +Right. -_-

Maznici bych dal do spod čepu jestli to myslíš takto. Nechce se někomu zajít třeba do kelly a zjistit které auto má čepy s rozměry 35 průměr a 25 hloubka?
« Poslední změna: 10.04.2010 - 12:31:46 od Radous »
Radouš


Offline johny11

Teda tady se to celkem rozjelo a to mě moc těší :mellow:
pepe:máš pravdu,samozřejmě bude lepší vsadit čep kompletní,jen chci z bronzu uělat tu spodní misku,protože to je většinou hlavní příčina toho,že se to vyklepe a při zavaření víčka by to silon asi nevydržel.Maznice jedině do spodní části aby tuk pronikl skrz bronz až ke kouli.


Offline Pepe

Maznici bych dal do spod čepu jestli to myslíš takto. Nechce se někomu zajít třeba do kelly a zjistit které auto má čepy s rozměry 35 průměr a 25 hloubka?
Jde hlavně o upínací kužel a závit . Na maznici ze spodu máš místa dost ale musíš mít v pouzdru drážku na vedení tuku . :mellow:  Ještě lze nové rameno upravit : navrtat spodní víčko- navrtat silon pro tuk, nařezat závit a nalepit ! maznici a máš vystaráno . Ale bavíme se o repasi a ne o úpravách . :laugh:
« Poslední změna: 10.04.2010 - 15:00:54 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline johny11

Tak dnes jsem rozebral jedno rameno,to zahnuté nebude problém udělat z uzavřeného čepu,čep otevřený stejně jako je tomu u druhého ramene.Na fotografiích které jsem sem vložil je nafocený čep z octavie výrobce trw,dnes jsem rozebral i ten druhý a ten je celý uzavřený a výrobce jsem nenašel.
Horní čep řízení,který na svém autě mám,má už maznici(přikládám foto) do lůžka které nechám vyrobit,se udělají vodící  drážky pro tuk a lůžko se provrtá přesně tak jak říká pepe.Originál pouzdra jsou již vrtaná od výrobce.Až budu mít hotovo,tak sem hodím foto i s popisem pro výrobu.V pondělí zajdu do servisu,kde objednávám díly a zeptám se na ty podobné čepy. :mellow:


Offline johny11

Dnes jsem byl v tom autoservisu,hledaly jsme shodný čep,nejvíce shodný je z Citroën C5,závit m14x1,5 tak jsem ho pro zkoušku objednal,zítra by měl dorazit cena je 375 kč.
Přkládám foto  :mellow: