GalantWeb

Topení

Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Mel jsem opravovanou hlavu motoru a zaroven jsem si nechal vymenit chladici kapalinu u meho vozitka. Od te doby se mi zda, ze auto ponekud mene topi. Opravdu horky vzduch z topeni jde az kdyz motor tocim alespon kratkodobe na 4 tis. otackach. Zaroven mam pocit, ze slysim pri rozjezdu se studenym motorem neco jako bublani vody z topeni. Chladici kapalina se neztraci ani kapka. Nevite nekdo nejaky postup jak odvzdusnit radiator topeni. Slysel jsem , ze nektera auta maji pod pristrojovkou na radiatoru odvzdusneni. Jak je to u Galanta? Jestli ma nejaky kohout tak jak se k nemu dostat a zaroven nerozebrat pulku auta? Mam totiz podezreni na vzduchovou bublinu v radiatoru a diky pomalejsimu vzrustu tlaku v chladicim systemu se auto subjektivne i trochu pomaleji ohriva. Dekuji.
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline svavra

  • Pisatel
  • *****
    • Příspěvků: 565
    • http://www.sweb.cz/svavra/
U tohodle problému by mě zajímalo jak to dopadlo. Tak jak?
Galant 4WD 4WS 93 a Galant 4WD 4WS 95
 
Standa - Praha, Cheb, Kozomín - a taky Lancer EVO VII by China


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Citovat
U tohodle problému by mě zajímalo jak to dopadlo. Tak jak?
Me by to taky zajimalo, jak ze to vlastne dopadne. Zatim jsem zadnou informaci neporidil a situace je stejna. Kazdopadne planuji na jaro vypusteni kapaliny, vyplach cistou vodou celeho systemu a pokud se z toho nepovali bordel a humus tak i ocistu rozvodu kyselinou citronovou ( funguje na vodni kamen v pracce, tak snad bude i na kotelni kamen v aute). Jen mam strach, aby pripadny kotelni kamen nedrzel chladic a radiator topeni v provozuschopnem stavu a pohromade. ;)
 Pro zajimavost: Jel jsem Plzen - Hojsova Straz a odpledne zpatky a pri rychlosti 90- 110 km/h v aute kraaaasne teplicko. Topilo to jako o zivot.
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline ATOL

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 47
    • http://
Moje přítelkyně má sice Lancera ale to není už takovej rozdíl. Minulou zimu jí to topilo normálně, potom přes léto topení nepouštěla a na podzim jí fouklo těsnění pod hlavou. Tak se to opravilo ale od té doby jí to nechtělo topit. Maximálně trochu vlažný. Jinak ještě při té opravě se asi 4x proplachoval chladič a motor, protože tam bylo děsný rezavisko. Vůbec jsme nechápali, kde se to tam mohlo vzít. No ale abych se vrátil zpět. Takže s autem se vůbec v zimě nedalo jezdit. Muselo jít na dílnu ke známýmu a vytáhnout radiátor. Ještě že to byl známej. Jinej by mě s tím asi vyhnal. To znamená rozebrat půl auta. Radiátor tedy vytáhnul a napojil ho na horkou vodu a začel proplachovat. Lítali z toho uplný žmolky. Hrál si s tím samotným proplachováním celej den. Občas do toho nalil nějakej sajrajt a zase proplachoval, dokud se na radiátoru nedala udržet ruka. Potom to zase celej den kompletoval dohromady. Teď to teda topí jako blázen.


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Citovat
Moje přítelkyně má sice Lancera ale to není už takovej rozdíl. Minulou zimu jí to topilo normálně, potom přes léto topení nepouštěla a na podzim jí fouklo těsnění pod hlavou. Tak se to opravilo ale od té doby jí to nechtělo topit. Maximálně trochu vlažný. Jinak ještě při té opravě se asi 4x proplachoval chladič a motor, protože tam bylo děsný rezavisko. Vůbec jsme nechápali, kde se to tam mohlo vzít. No ale abych se vrátil zpět. Takže s autem se vůbec v zimě nedalo jezdit. Muselo jít na dílnu ke známýmu a vytáhnout radiátor. Ještě že to byl známej. Jinej by mě s tím asi vyhnal. To znamená rozebrat půl auta. Radiátor tedy vytáhnul a napojil ho na horkou vodu a začel proplachovat. Lítali z toho uplný žmolky. Hrál si s tím samotným proplachováním celej den. Občas do toho nalil nějakej sajrajt a zase proplachoval, dokud se na radiátoru nedala udržet ruka. Potom to zase celej den kompletoval dohromady. Teď to teda topí jako blázen.
Prosim muzes trochu priblizit stari toho Lancera? Jen abych byl trochu v obraze. Na galantu je moznost napojit radiator topeni ( po vypusteni chladici kapaliny)primo  na hadici a proplachovat. Pak bych rad udelal to same s motorem. Jen mam trochu strach z chemii, aby to neteklo. Diky za reakci. Pavel
Galant 1,8 GLS, 88ď


Offline Roman

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 7
Citovat
Mel jsem opravovanou hlavu motoru a zaroven jsem si nechal vymenit chladici kapalinu u meho vozitka. Od te doby se mi zda, ze auto ponekud mene topi. Opravdu horky vzduch z topeni jde az kdyz motor tocim alespon kratkodobe na 4 tis. otackach. Zaroven mam pocit, ze slysim pri rozjezdu se studenym motorem neco jako bublani vody z topeni. Chladici kapalina se neztraci ani kapka. Nevite nekdo nejaky postup jak odvzdusnit radiator topeni. Slysel jsem , ze nektera auta maji pod pristrojovkou na radiatoru odvzdusneni. Jak je to u Galanta? Jestli ma nejaky kohout tak jak se k nemu dostat a zaroven nerozebrat pulku auta? Mam totiz podezreni na vzduchovou bublinu v radiatoru a diky pomalejsimu vzrustu tlaku v chladicim systemu se auto subjektivne i trochu pomaleji ohriva. Dekuji.
Topení jsem měl venku (Galant 1,8i 91)-na podlaze u spolujezdce jsem měl bazén! což vážně není nic příjemnýho (všecny spodní plasty palubky+střední díl, je schovaný ještě v "mechanismu" klapek,no přístup jak ...abych posléze zjistil, že to teče kolem hadic který jdou z motoru přímo do radiátoru, a po něm hezky na podlahu. )Topení je celoměděný a žádnej odvzdušnovák nemá.Chce to dolít vodu do chladiče a do nádobky,pak jsem vyšrouboval imbus (asi 6 nebo 8)co je v přírubě nad termostatem, ohřát motor aby se otevřel termostat a pak popřípadě dolít vodu přímo nad termostat.Při dostatku vody by se to mělo zřejme odvzdušnit samo, ale ten imbus mi pomohl.Tak to třeba zkus...Jinak jsem už vyměnil i chladič (byl totálně zrezlej a zanešenej), sehnal jsem chladič ze staršího modelu >88, je sice menší musí se upravit držáky nahoře a pak je trochu problém s vypouštěním-kohout je na druhé straně než je normálně, a tak tam není moc místa,já jěště předělával saharu,jinak hadice pasujou, ale hlavní výhoda je v tom, že je měděnej, takže doufám, že už ho nebudu muset řešit.Termostat je standartně myslím na 88


Offline Pavel

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 109
Dneska jsem zkusil ten imbus podle tvého návodu. Vyběhla nějaká bublina. Garážník jej jisto jistě nepovoloval. Hned zítra ráno uvidím, jak se to projevilo. Dík za rady. Pavel
Galant 1,8 GLS, 88ď