GalantWeb

Čidlo venkovní a vnitřní teploty žralok combi td

Offline fiabant

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Zdravím,
pořídili jsme si domů k carismě 1,6 lpg, se kterou jsme mimochodem absolutně spokojeni, dalšího myšáka - galant combi 2,0 td 1998. Má toho už hodně zasebou, ale ještě né tolik aby se nedal dát do pořádku.
Kromě jiných závad je zde problém s topením/klimou.
Venkovní teploměr ukazuje stále 20C a od toho se zřejmě odvíjí ostatní problémy - klima chladí a topení topí, ale nelze regulovat - např. dnes je kolem 17C a topení topí až když nastavim 29C naopak když nastavim méně než cca 25 C tak se v automatickém modu spustí klima a žene to tám ještě míň než venkovních 17.

Prosím poradte,může to dělat odpojené, vadné čidlo venkovní teploty? Kde se nachází čidlo venkovní teploty a zda vnitřní je integrováno v panelu topení.
Předem díky za cokoliv k tématu

Jirka


Offline koty

to venkovní bude někde v přdním nárazníku v těch místech je to divná malá  bambule a do toho zapojený konektor s dvěma dráty to skus pročistit a uvidíš
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Drak

vnitřní je v panelu vedle ovladacího kolečka za mřížkama, venkovní je za narazníkem zhruba v místech pod vnitřní rohem levého světlometu a je to takova hněda tyčka.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
Třeba máš jen vypadlý ted černý husí krk, co ti vede do panelu ovládání klimatizace,jak tu 1 psal Drak.
« Poslední změna: 17.08.2010 - 22:02:21 od robb »


Offline Pepe

Jestli je afto po čelní BUM-BUM , nemusí být vnější čidlo na místě anebo rozpojené . :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline fiabant

  • Newbie
  • *
    • Příspěvků: 6
Díky za info k nalezení čidla vnější teploty. Už měří jak má - byl tam vyškublý kablík z konektoru.  ^_^
Nicméně problémy s regulací přetrvávají - začíná topit až od nastavené teploty 28C , pod tuto nastavenou teplotu to bere pouze vzduch z venku. A další věc - pokud aktivuji automatický mod, okamžitě se rozjede kompresor klimatizace. Ten by měl sepnout přeci až v okamžiku kdy nastavená teplota je nižší než tepl. vnější, nebo se mýlím? Čím to může být? Zkusím panel rozebrat.
Jirka


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Teda u mě se při automat. modu taky ihned sepne kompresor, je to proto, že se automat snaží kabinu ochladit co nejrychleji a k tomu vzduch zvenku nestačí, okamžitě se nesepne jen když je venku tak pod 15°C a auto je vychlazený třeba ze stínu... Jinak teď v létě mi začíná topit taky až na skoro maximální nastavený teplotě...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Ghost Buster

Souhlasím s Benytrans, taky se mi ihned sepne kompresor, ale ta regulace funguje. Mrknul bych teda jedině na čidlo vnitřní teploty. Jinak co jsem vypozoroval, tak topení se spíná od nastavených 25°C. Pokud se nepletu tak to ale topí jen když je teplota v kabině menší, takže ta regulace snad funguje i při vypnutý klimatizaci...


Offline m4rt4s

Taky přihodím něco do diskuze: dneska jsem jel delší trasu (50km), no a na začátku nastaveno 26 a šlo teplo, a postupem cesty se vzduch ochlazoval , až byl uplně studený - šel z venku a musel jsem dát max. nastavení na 32, aby začala topit, potvora.  :undecided:  A stejně topí jenom lehce, jak kdyby nebyla naplno otevřená klapka topení. Jsou tam taky nějaký ty ozubený kolečka?
« Poslední změna: 30.09.2010 - 19:09:31 od m4rt4s »
2.0 Wagon Sportedition



Offline m4rt4s

Robb: taky si během cesty musíš hrát s kolečkem (přidávat), abys měl stejně teplo?
2.0 Wagon Sportedition



Offline m4rt4s

Prvně sem si říkal, že "teoreticky" když zapneš AUTO, tak by se to mělo regulovat samo... Aaale pokud je AUTO vypnuté, tak by ta nastavená hodnota (teplota vzduchu z topení) měla být pořád stejná. Jedině že AUTO funguje, i když je vypnuté...
2.0 Wagon Sportedition



Offline koty

to co nastvíš na dispeji jako že 30 tak  ti čidlo hlidá teplotu vnitřní a pak by mělo zmenšit otáčky větráku a popřípadě lehce dochlazovat pokud ti to neděla budeš mít taky asi zanesený čidlo nebo v tý trubičce bordel asi je ti nezbyde než to pročistit ,jen ještě otázka stále nechápu že galoš při topení  si zapne klimu když to mám na auto .Jen se ptám pač už topím a je zima tak jestli je to tak i u všech?
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline m4rt4s

Jenom otázečka: kde tu trubičku najdu a jak pročistím čidlo? :)
2.0 Wagon Sportedition


Offline koty

robb tu dával fotku tak to profouknout a to čidlo jestli chodí dobře poznáš  když to proměříš v manuálu je  určitě  hodnata co to má ukazovat
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline koty

a ještě když zmačkneš out temp tak ukazuje ti to pravdivý stupně + - 1 stupeň ?
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Pepe

Jenom otázečka: kde tu trubičku najdu a jak pročistím čidlo? :)
Vnitřní čidlo je na tišťáku klimy pod knoflem nastavení , zároveň k tomu vede i husí krkod klimy . Buďto vyndáš panel klimy anebo rádio sby ses dostal na to . Vyčistil bych to stlačeným vzduchem  :mellow:
« Poslední změna: 01.10.2010 - 17:56:57 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001