GalantWeb

Zhodnoťe fundovaně stav mého vozu.

Offline Banung

Dnes jsem se pořádně podíval ze spodu na auto a trochu jsem z toho dostal depresi.
Auto má 161 tkm, kterým věřím. Poslední záznam v servisce 110 tkm 2009. Nepoškrábaný interiér.
Zvenku i zevnitř dělá auto vělmi pěkný dojem, taktéž při jízdě. Podvozek je ale katastrofa.



Podvozek je docela shnilý, zejména v zadní části. Viz přiložené fotky. Vypadá to že byl ošetřovaný, ale asi už pozdě, nebo na rez aby se to zakrylo. Fotky s bleskem vypadají úplně hrozivě - jako by to byla jenom rez :))

Zadní náprava je KO



Plech u výfuku se dá loupat


Pravý práh je promáčklý od heveru. Plastové prahy byly asi dodány později, kdo ví jak to vypadá pod nima.


Přední náprava je na tom líp



Nosné části jsou byly sice nastříkány, ale jsou chycené také


Motor - je víceméně v pohodě


Počínající koroze hrnců


Podběhy - klasika



Otázka zní, má smysl tohle ještě nějak zachraňovat? Dá se vůbec koupit auto v lepším stavu?
Dávat LPG, do tohohle auta asi nemá smysl.
Nešetřete mě. Co s tím  :'(

Chtěl bych galanta v pěkném stavu, moc se mi líbí. Nejsem typ,co touží po nové octavii nebo passatu. Já chci galanta!







Offline Majk MG

Tak za 1. otázka jestli máš peníze na galanta v TOP stavu .... doporučuji dotáhnou galanta z Německa protože v česku ho neseženeš a když jo tak je to stejně paskvil .... podívej se na Mobile.de ... dívej se na galanty od roku 99 a na obsah 2,5 120/118 kw protože žerou stejně jako 2.0 100 kw a jezdí se s něma lépe .... počítej 22 tisí za dovoz z Německa ( je v tom vše ... objednáš si u dovoze auto a on ti ho doveze provede tehnickou evidenčku přihlásí to a takové další věci ) . No a za 2. je možnost kompletně rozebrat podvozek a začít repasovat a vyvařovat ale to je finančně náročné , to už tě výjde líp prodat stávajícího a koupit si mazla z Německa ... a z fotek jde vidět že se o to evidentně nikdo nestaral ale soused měl prorezlou kastli skrz na skrz zejména vzadu na nosníkách a ve předu na hrncích ...ten tvůj je relativně v pohodě :D http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/mitsubishi/model/galant/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:mitsubishi,mdl:galant,frn:1999-01,pwn:110/pg:vipcar/186353187.html


Offline grafik

Zbrousit na kov nastříkat základovkou a pak gumoasfalt, je to v pohodě nikde nejsou díry je to víceméně povrchové, nikdo se o to nestaral správně by se mělo každý rok vystříkat dutiny a celý spodek gumoafaltem


Offline Jindřišák

Co blbneš? Myslíš, že auto, který jezdí 10 let v solenejch sračkách bude mít podvozek jako novej? Je to v klídku. Nápravy bych neřešil vůbec, to jsou takový tlouštky kovu, že to jen tak neprohnije. Máš tam jen povrchovku na některejch nosnejch částech, viz např. ty misky, sem tam nějakej nosník. Prostě zbrousit, základ, gumoasfalt.. Misky vzít možná emailem. Jen ty lemy jsou KO, tam tě bude čekat výměna. Podle foto se ti oddělil vnítřní lem od vnějšího, aspon bych to ted zadělal karosářskym tmelem a pokud chceš, aby to dobře vypadalo, tak šetři na výměnu.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

U foto "přední náprava " máš spodek motoru - olejovou vanu a spodní víko převodovky . Nápravnice je až za motorem . Jak píše grafik , chce to údržbu na kov. Lemy se dají opravit - jestli je k čemu je přivařit - nadkolí vypadá slušně . Dej tam plyn , škoda každé koruny, kterou projedeš navíc.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Banung

S tím dovozem z německa je hlavně problém s časem. Je to daleko, a chce jich to objet víc najednou. Dělat mazlíka z tohohle auta asi nemá smysl. Budu s ním zatím jezdit a vyhlížet v německu nějakou voňavku.
Co se týče vyvařování, tak toho se trochu bojím. Podle mě, jakmile se do toho jednou řízne, tak už to pak hnije dvakrát rychleji.
Auta jsem bral jako spotřební záležitost a moc se o ně nestaral. Moc tedy nevím jak se o podvozek starat.

Jaký je tedy správný (ten nejsprávnější) postup ochrany podvozku před korozí? Obrousit, natřít nějakým antikorozním základem (jakým konkrétně) , a na to ten gumoasfalt, nebo něco podobného.
Hlavně aby to moc nesmrdělo. Mé druhé auto je ošetřené docela dobře, ale ve vedrech to strašně smrdí...



Offline Jindřišák

Obrousit, nebo ještě lepší by bylo opískovat. Základ (já dávám body) a navrch gumoasfalt (za mě tlumex). V tomhle případě myslím, že štětec je lepší než něco stříkat. Hlavně nezastříkat korozi. Jinak ten tlumex mi nesmrděl, jen asi první týden to bylo horší, pak už klid.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Banung

Né že bych byl boháč. Ale raději si asi připlatím za lepšího. Jak píše Majk, vyjde to i finančně líp. Zas nemam tolik času abych to komplet rozebral, repasoval a složil.

Nicméně mám celkém dobré vybavení dílny, ale na pro auta. Mam kompresor, brusky všeho druhu atd.

Co s tím promáčklým prahem?


Offline Banung

Jak opískovat? Čím? Dá se to zvládnout samo domo?
Které dutiny vystříkat? Čím? I z interiéru? To bych musel servat koberce.
Jak odstranit ten původní gumoasfalt?

V údržbě aut moc odborník nejsem, no  :roll:
« Poslední změna: 10.11.2013 - 17:15:49 od Banung »


Offline Jindřišák

Pískovací pistolí, akorát je potřeba mít nějakých ochranný pomucky. Dutiny vystříkáš voskem třeba od Body, dostaneš sprej s hadičkou. Já stříkám hlavně prahy a lemy, ale můžeš vzít třeba i nosníky pod kufrem a v motorovym prostoru. Pokud je teplo, tak ti to vyvzlíná až navrch.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Banung

Zeptám se ještě jinak. Kolik roků má tohle auto ještě před sebou, kdyby se to nějak normálně ošetřilo? Tzn. žádný investice v řádu násobků ceny auta.


Offline grafik

Pravidelná udržba = 10 let a více, pokud by se to nechalo takto tak max 2 roky a budou tam díry


Offline Jindřišák

Na to je těžký odpovědět. Záleží kde parkuješ, kolik toho najedeš v zimě.. A i tak nikdo nemá rovnici, která ti řekne, kolik let to má před sebou. Já měl galanta v podobným stavu, jako máš ted ty. Měl jsem horší misku (tu sem nechal povařit), ale zas zdravy lemy. Udělal jsem komplet nátěr podvozku a co vím, tak už je to 4 roky (auto sem před 2 roky prodal), a furt to nikde nemá díry, jen blatníky trochu shnily, ale ty už sem lepil já, protože stál jeden přes 3k. Já s tím najel 40k, novej majitel to honí víc.. Vůbec to neřeš. Sedni na to, ošetři podvozek, cenově to není hrozný, spíš pracný a gumoasfalt budeš umývat z vlasů asi dlouho. :D Já to dělal poctivě asi tejden dycky odpoledne. A pak už je dobrý to jednou za rok projít a jen místa kde se něco odlupuje vybrousit a znovu ošetřit, celý bych to znovu už nedělal, je to hrozná práce.. Vraz tam LPG a máš klid -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Banung

Zatím googlím a sháním informace. Ale postup by byl zhruba takový:

1) nějakým způsobem auto zvednu nebo otočím - zatím nedořešeno jak a čím
2) pískováním odstraním korozi. Odstraním tím i původní gumoasfalt?
3) nastříkám antikorozním nátěrem - http://www.multihulls.cz/antikorozni-nater/
Mohu podvozek pískovat i stříkat celkově najednou? jako nosníky, ramena atd? řekněme že by se ochránily gumové díly. Nebo se to musí celé rozebrat? Což je práce na týden, podle toho jak je to zarezlé...
4) natřu gumoasfaltem
5) vystříkám dutiny

Je tento postup správný?

Mám 100l kompresor a celkem velkou dílnu v Praze - Uhříněvsi.  (v které je ale nyní loď) Ochranné pomůcky mám taktéž. V případě zájmu mohu poskytnout prostor výměnou za zkušenosti a pomoc  :mellow:
« Poslední změna: 10.11.2013 - 18:19:27 od Banung »


Offline Banung

Jak se dostáváte pod auto? Nepředpokládám, že máte všichni doma dílenský autohever.
Dělat to v leže pod autem, je asi docela masakr.
Galanta v kolíbce jsem také ještě neviděl.

tak nevím.... nějaké extra vysoké nájezdy + náklon?


Offline Pepe

Nemám dílnu , jen v garáži 40 cm nájezdy, takže vše vleže . -_-
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Dobsonie

  • Alone in the darkness
  • GalantWeb Woman
  • *****
    • Příspěvků: 457
  • Hyghway Patrol Police Queensland
No... zase až taková katastrofa to není, jen ti to sežere hodně času a asi i nervů vrátit tomu původní lesk a krásu...

Jinak bych ještě hodila pro jistotu oko do kufru k rezervě a do bočních kapes zda tam není vlhko nebo rovnou voda, to samé pod koberec u řidiče a spolujezdce ....  Vlastní zkušennost : teklo mě do kufru nenápasně pod zadními světly , a ve předu prorezlím tunelem od vzduchotechniky pod předním sklem... celkem sranda hlavně po dešti, mohla jsem tam pěstovat rybičky :-D
« Poslední změna: 10.11.2013 - 18:59:14 od Dobsonie »
Dobso...


Offline Jindřišák

Já začal třeba podběhama. Tam se to dá bez demontáže, ale dost by prospělo, kdybys vytáhl tlumič a vzal misku z vnitřní strany. V zadu je to na 10 minut, ale ve předu je to horší. Normálně obalit hadrou zavěšení, brzdy.. obrousit/opískovat natřít základ a můžeš jít na další, mezi tím ti schne základ a tak chodíš okolo. Já měl auto zvedle na stojnách. Měl jsem možnost ještě pevné rampy, ale z toho po chvíli bolí dost záda, lepší je asi ležet, jen to máš pak ve vlasech...
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Rob

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 5206
No,žádná paráda to teda není,to auto snad stihlo povodně,buď sežeň firmu, co to udělá nebo se koukni po jiným kuse,práce na tom bude dost a třeba se časem objeví i něco dalšího. :(


Offline Pepe

Dal za to 35 táců, prodá za 15-20 ....  tak řeší co s tím .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001