Toto je menší příběh o tom jak si za šest tisíc nechat opravit aneb zničit auto Tak pánové, abych vše uvedl na pravou míru jak se věci mají.
Auto si koupila Niksa, já jsem ho jí jen pomohl dát do stavu pojízdného jak jsem slíbil.
Takže rozpis prací co se dělalo (co si pomatuji), výměna spojkové sady, výměna převodovky, všech kotoučů, desek, brz. pístků, odstranění koroze a nabarvení třmenů, koupě dvou sad al. disků a jejich čištění, dálě koupě a následné vyměnění kopleního interiéru za béžovou kůži (palubka, sedačky, stropnice, plasty atd), výměna kabinového filtru a čištění průduchů pro foukání ventilace vzduchu v kabině, následoval i vducháč k motoru, také se měnily čepy s ramenem na předních obou kolech (ty příčné), výměna masky a mnoho dalších prkotin...
Tak a co bylo koupeno a mělo se ještě vyměnit..rozvodová sada, palivový filtr, olejový filtr, olej, silenblok na spodním "nosníku" (tam co je tažné oko) k převodovce, silenblok na zadní těhlici, zapalovací svíce, dva čepy do horních ramen k předímu kolu, dva čepy řízení (dál už si nepomatuji)
Tak a mnou byla dodaná náhradní zadní těhlice (použitá) a zadní pakny na ručku + příslušenství (též použité)
No a tohle se mělo udělat. Žádal jsem ať poprosí někoho tady z webu, třeba Pepého nebo Draka na ty rozvody, Těhlici bychom taky nějak udělali, čepy též. Pak by se udělala geometrie a bylo by to v pohodě. Co se týče výměny oleje o tom ani nemluvím, Pro Pepeho sranda...
Nu místo toho její zbrklý otec dal auto nějakému svému kamarádovi..Říkám, ser na to udělají to kluci z webu když je požádáš a nějakou kačku dáš. Máš jí dát nějakému piďarovi a nebo klukům kteří tomu rozumí, důkaz je to, že jim ty auta jezdí a sama víš jak vypadají.
No auto se převezlo teda do dílny kamaráda jejího otce.
Rovnou podotýkám, že auto bylo..a teď ano..BYLO plně pojízdné a vlastně zrekonstruované. Mělo nalítáno 240t km a pro sychr se měly vyměnit rozvody. Byl nakoupen materiál za 20 tisíc. Což je strašně moc. prostě celé auto postavené nově.
Tak a teď co se stalo s autem po výjezdu z dílny. Bohužel škoda, že jsem nebyl u předání, protože bych řekl ať to nepřebírá a rovnou hodí na stůl 30 tisíc.. No za provedené práce si řekl něco málo přes 6 000 Kč. Je to jen za práci. Vše měl dodáno. Pro zopakování, měl udělat rozvody motoru, vyměnit dva filtry, olej, vyměnit zadní těhlici a na ní silenblok, seřídit pakny a vyměnit silenblok u převodovky.
Dopadlo to tak, že po nastartování se prej ozvala rána jak kráva a pak už byl slyšet jen zvuk jako když dáte něco do pelchovky a třesete s ní. Pozvolna to ústávalo. S autem dojela domů a tam ho nechala. Volala mi, že v autě stále mlátí co s tím. Povídám, že tam nemá co mlátit, že čepy vyměnil..nemá tím pádem co. Říká mi, že jí ten mechanik řekl, že to mlátí z důvodu, že je špatnej nějakej jinej silenblok než ten co se měnil u té převodovky. Povídám, že je to píčovina, že i kdyby byl nějakej v prdeli tak to mlátit nebude. (seděl jsem v autě co mělo v prdeli tři silenbloky a nic...) No a pak mi poví, že jí chrastí motor. Říkám tak to nestartuj v žádném případě a počkáme na Pepého. S tím souhlasila. Ovšem její otec chránil svého kamaráda fachmana a nutil jí ať to nastartuje. ta to odmítla, že je to její vůz, její peníze a, že na to sahat nebude a startovat také ne. Otec proměřil baterku a povídá, baterka je špatná, slabá. Musíme koupit novou. Podotýkám, že ta baterka je z mého vozítka a jezdil jsem na ní celé léto a nikde mě něnechala. Prostě pohoda a moc dobře to ví. Takže jsem řekl, že je to kravina ať se zamyslí. Startování baterku vybíjí a musí auto nějakou dobu běžet než se dobije ten pouhý start. Navíc auto stálo 3 mesíce, teď ke všemu zima. Je jasné, že je trochu vybitá a potřebuje dobít. Ovšem nic jí není. Niksa mi povídá, že jí otec tvrdí, že startování nevybijí baterku. Hovořím k ní, tak ji vyndej a zkus nastartovat, no a schválně....Jak vůbec tohle může někdo říct..kurva to jsou dneska lidi...Dá mi za pravdu. Domluvím se sní, že po práci zajedu k ní a na auto se podívám. Ovšem mezitím její otec auto nastartoval a hrál si stím a psal či volal (teď nevím), že auto je v pohodě a, že startuje tak co blbne. Každopádně jsem po práci přijel a podíval se na auto.
No pánové..teď přijde ta prdel. První co jsem udělal bylo, že jsem se šel podívat do kufru na díly co vyměnil. Heleďte..začal jsem se před ní probírat těmi věcmi takže vyděla, že nekecám..Palivový filtr byl v krabičce od olejového (samozřejmě stále ten nový) takže nevyměněn. Olejový filtr byl v další jiné krabičce od něčeho (zase úplně ten novej co se kupoval) takže nevyměněn, otevřu krabičku kde byly věci na pakny, povídám máš tady pružinky atd. Jak jsou ty pakny přidelané? izolačkou? (na autě nebylo totiž nic, ani pružinky a stavítka, dodával jsem je). Otevírám rozvodovou sadu, dvě ze tří ložisek vyměněny, na jedno se prostě vysral. Oba řemeny, neměněny. Taktéž je nechal ladem. Ta nasraná co si ten chlap o sobě myslí..pokračuji dále. Sednu do auta a první co vydím je v přihrádce u loketní opěrky gumu ke světlometům. Povídám proč je tady. Neví, prej jí seřizoval světla. Říkám to ti udělaj na technické za 200 kč. Proč ti to dělá nějakej piďar. Nu nic, otevřu si kapotu a jdu se dívat dál.
Pánové, prdel pokračuje. Vidíme vysačku na sání:
výměna oleje+fitrů+rozvody. Toto mě vysoce pobavilo
Jak úsměvné. Samozřejmě Niksa nasraná a začala tam řvát co to je za kreténa. Koukáme dál a najednou vidím, že chybí šroubky od držáků kabelů a nějakých plechu k motoru. Ukazuji, to ti jako neumí vrátit šroubek kam patří bo co. No jdeme dál, nacházím kolem motoru rozlámaný konektor nevím na co. Pak se kouknu na světlomet a vidím, že tam není ona prachovka. A elhle, při seřizování pán vyndaval celé světlo, byly odcvakány konektory co jsou připevněné u blinkru ze spoda. Sám dobře vím, že jdou dost blbě ven, ale žádný jsem nezničil. No chlapík zničil téměř všechny konektory do hlavních světel. Nechápu jak a hlavně proč. Možná ani chápat nechci. V tu chíli opět slyším: Co je to za čůráka, že ani neumí odpojit konektor. No každopádně rozlámaných konektorů je dost....Pak mi říká, nemá být támhle kapalina? No kapalina pro chladič motoru prázdná. V tu chvíli si všimnu, že je odpojená hadice pro servo. takže kapalina v prdeli a vzduch v servu. Takže bylo otázkou jen pár zatáček kdy už se s autem nezatočí a nezabrzdí. Říkám už vidím jak jedeš 80 a před tebou zatáčka. Nezatočíš, nezabrzdíš, ručka v prdeli. Ten chlap tě normálně chtěl zabít.... Samozřejmě slyším jak je Niksa nasraná a huláká tam přes celou ulici jaký kterén a čůrák to je a, že by ji normálně zabil.
No, z plně pojízdného a zrekonstruovaného auta (až na pár drobností které by jí udělali při geometrii a na stk) udělal piďar naprostý vrak. No a samozřejmě svoji práci prý odvedl brylatně...Abych nezapoměl, ten palivák byl v tom autě když bylo -18 stupňů. Navlhnul...takže na vyhazov.
Tak pokud si přečce toto nějaký tatínek. A pokud to bude konkrétní na kterého je teď dle mě Niksa právem nasraná (jako, že už si tady něco párkrát četl). Tak se prosím zamyslete. Opravdu chcete dávat kvalitní japonské auto lidem kteří dělají škodovky a spol. Jsou to naprosto odlišná vozidla s jeným konsstručním řešením. Nu a pokud něco nevím, tak se zeptám a nesahám na to. Nejvíc mě pobavilo, když mi volali, že k těm druhým kolům nemají matice. Říkám, byly u těch kupovaných dílů v jedné krabici, to je ten mechoš takovej debil, že je nevidí???? No zkrátka. Drazí tatínkové a maminky. Vše co encháváme někde dělat potřebuje někoho kdo o tom něco ví, takže někoho kdo už to viděl a zná to a hlavně umí to. Takže si strčte doprdele ty svoje chytré řečičky, že galant půjde ke kámošovi kterej dělá oktávky a pasaty. Díky za přečení podobní debilní rodičové.
No a zbytku webu doufám, že jste se bavili