GalantWeb

Rozvody

Offline Pepe

■Kroutící moment
Krouticí moment, točivý moment nebo také kroutivý moment vyjadřuje působení síly na bod vzdálený od osy otáčení (hřídele). Obvykle se udává v jednotkách Nm (newtonmetr), krouticí moment 1 Nm znamená, že hřídel působí na bod vzdálený jeden metr od osy silou 1 newton. Přesnějším vyjádřením je (N.m.rad), čímž se jednotka rozměrově odliší od jednotky Joule.Krouticí moment u spalovacích motorů Krouticí moment je spolu s výkonem a maximálními ...
 1 Newton = 1kg    se domnívám, ale asi jo, páč pak by to byla podle tebe 35deka na metr .
« Poslední změna: 24.11.2011 - 17:33:38 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline LivArt

Vztah kroutícího momentu a hmotnosti na vzálenosti si teda už nepamatuju.
Ale učili nás, že těleso o hmotnosti 1kg je přitahováno k zemi silou 10 Newtonů.
« Poslední změna: 24.11.2011 - 18:04:48 od LivArt »


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
ee... 1kg = cca 10N
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline LivArt

jj, píšu kraviny..

Jinak tohle jsem tady vyhrabal v sešitě strojnictví:
Síla, kterou je nutno utáhnout jednotlivé šroubové spoje, je dána zásadně rozměry a použitým materiálem utahovaného šroubu. Potřebný utahovací moment je uváděn v N.m. Utahovacího momentu 1 N.m se dosáhne, působí-li se silou 1 N na páku o délce ramena 1 m. Takže to bude 3.5kg.
« Poslední změna: 24.11.2011 - 18:08:30 od LivArt »


Offline Jindřišák

M=Fx a F=mg. Takže 3,5 Nm je třeba 0,35kg na metr, nebo třeba 1,75kg na 20cm :-) Ale lepší je mít ten momenťák ^_^
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

M=Fx a F=mg. Takže 3,5 Nm je třeba 0,35kg na metr, nebo třeba 1,75kg na 20cm :-) Ale lepší je mít ten momenťák ^_^
:angry: :angry: :o
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline LivArt


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
Ještě nějaký názor? :D
A co tíhové zrychlení pro jednotky v kg...9,81


Offline Pepe

Jaký je kroutící moment vašeho motoru a kolik kil by ten krouťák zvedl ?? 213 Nm je 213 kg nebo 21,3kg na metru ?? :D
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Hoody

213 Nm je 21,3 kg (m*g)
jezdím za LPG ;)


Offline BlackJack

Na netu jsem našel i sadu pro výměnu rozvodů na motory Mitsubishi:
odkaz výrobce: http://www.asttools.co.uk/toolpages/mitsubishi/4G63.html
český prodej: http://www.univerua.com/detail.php?id=2388
manuál k sadě od výrobce: http://www.part-box.com/downloads/AST4657_Instructions.pdf

Dle mého názoru není zapotřebí k výměně rozvodů nic speciálního (oproti jiným značkám automobilů). Speciální je snad jen kostička k napnutí kladky. Stačilo by schémátko někde sehnat a hned si ji nechám udělat. Tahle se budu muset spokojit se zahnutými kleštěmi.
Mitsubishi Galant - 2.0 (100kW) - 4G63


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
oproti kterým značkám? na témeř žádný rozvody nepotřebuješ nic extra ..  -_-


Offline Pepe

Ze staré napínací kladky vyřízni část s dírama , vlož do nich kolíky 12mm dlouhé o průměru 3,2 mm a zajisti třeba cínem . Jinak stačí do podobné kostky vyvrtat dírky 3,5 mm s osovou vzdáleností 14 mm a zajisti . Toť vše o přípravku, jen jsem to navařil na starý vořech od gola sady na napnutí . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001