GalantWeb

Lambda sonda

Offline Jindřišák

Asi zbytečně štourám, ale nedá mi to. Mám neblahé tušení, že jezdím na příliš bohatou směs. Spotřeba z ničeho nic vyskočila z 6-7 na 10 sucho, 10,5 sníh. Je to teda počítané od plné do prázdné, ale ten rozdíl poznám. Určitě nemám těžkou nohu. Auto teda jezdí naprosto v pořádku. ŘJ mi vyhodila jen asi před měsícem chybu čidla klepání, tu jsem dnes smazal a je klid, asi bude chtít brzo vyměnit. Tak se chci zeptat, jestli jde nějak proměřit lambdu, jestli je špatná? Pak mě napadlo ještě čidlo teploty pro ŘJ, ale nemůžu ho najít, abych ho proměřil. Co by ještě mohlo způsobovat bohatou směs? Trošku načatej vlnovec? Jinak Motor 4G93 1.8 85kw, díky moc za každou radu ^_^
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
No lambdu přeměřit osciloskopem, a čidlo teploty není na domečku termostatu???
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Drak

jestli mas nacatej vlnovec a fouka to jim ven, tak to může být příčina větší spotřeby, protože ti k lamdě doputuje už "upravené" složení plynů.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Tam už jsou dvělambdy???
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Ne, jen jedna, u napojení svodů...Před katalyzátorem.
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Pak by neměl mít vlnovec na lambdu vliv ne??? jelikož je před vlnovcem...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Jsou tam 2, mezi napojením svodů předních a zadních paroží a pak hlavní před katem..
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Ale zde se jedná o 1.8l ...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Dragon-and-his-Mitsubishi

Aha, omluva, myslel sem, že jindřišák má 2.0v6...
Ale i tady je lambda až za vlnovcem, vlnovec je pod motorem, lambda je u pevný příruby před katem..
So yo have problem? That Don't Impress Me Much!!


Offline Drak

jde spiš o to, že se změni proudění plynu když ho čast unikne jinou dirou, než má. Jinak samozřejmě zkontrolovat lamdu aspon datalogem když nebude osciloscop. V nejhorším to jde i ručkovím multimetrem a měřit napětí
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jasný... Myslel jsem že je vepředu jak u starších... S tím prouděním taky pravda...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Jindřišák

Tak první poznatky. Vlnovce jsem kontroloval, jestli kolem něj nefouká teplý vzduch a nezdálo se. Po restartu ŘJ je auto ale o poznání lepší. Míň kouří, míň žere, líp jede, akorát na rozjezdy je potřeba víc přitlačit na plyn. Je možné, že kvůli uložené chybě čidla klepání to jelo v nouzovým režimu?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Tak jsem zkoušel svou spotřebu a nestačím se divit. Bral jsem 3x plnou nádrž a zkoušel měřit spotřebu. Poprvé jsem jezdil jen mimo město 15km tam, druhy den 15 zpátky z toho asi 3 km ve městě jinak okrska na stabilních 2000ot/min, vyšla spotřeba 6/100. Popravdě, takový dojezd jsem v životě neměl. Na druhou plnou jsem zkoušel jezdit jen po městě, žádné zácpy, jen pomalejší jízda, nic akčního a spotřeba vyšla přes 15/100. Co jsem sledoval rafičku, tak někdy šla dolu pomalu a někdy to mizelo dost rychle. Jak můžu mít takový rozdíl ve spotřebě? Minulej rok to vycházelo na 6 mimo a 7,5 město. A ještě jsem si všiml jedné zajímavosti. Zkoušel jsem přidávat prudce plyn na místě a mezi 2500-3000ot/min začne výfuk strašně rezonovat, jako bych měl dost silnej laďák, nebo snad auto z WRC :D V jinejch otáčkách je to klidný, pokud přidávam plyn pomalu, tak nerezonuje nikdy. Sem přesvědčenej, že tohle to nědělalo a dělat ani nemělo. Chyby žádné jednotka nehlásí...
« Poslední změna: 29.04.2010 - 14:11:02 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

No tak to by mě taky zajímalo,jsem na tom stejně s tou spotřebou,je pravdou,že výfuk měl díru,ale teť je od katal. až po zadní tlumič komplet nový,a spotřeba?Před výměnou 10/100,po výměně 9-10/100 jezdím kol.2000 ot./min žádný honění,15km.denně do práce přes město cca 3km.
Co kdo poradí?Docela to někdy nas... když se musí pořád tankovat  :mellow:


Offline Pepe

 to Jindřišák : rezonance výfuku  můžou způsobovat utržené silentbloky - závěsy -nebo vnitřní přepážky -urezlé .
to JOHNY11 & Jindřišák : zkuste reset jednotky , doštelovat volnoběh -zkouška .    Způsob jízdy Galantem na 1800 - 2000 ot./min.    nevím ,není to můj styl , na tyto otáčky při 5-tém stupni afto kašle , kope, - leda jízda dolů kopcem . Myslím že ideální točky těchto motorů jsou  mezi 2500-3000 ot/min . To na to já .  :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Koukal jsem na silenbloky od výfuku a všechny drží. Střední a koncový díl výfuku je nový rok a půl.. Ted jsem zkoušel zase přidávat plyn a když přidám prudce až do 6000ot/min tak vychrstne z výfuku nějaká kapalina až 5 metrů daleko a s volnoběžnýma otáčkama se udělá pod výfukem kaluž. Zároven to kouří bílou barvou. Ale co jsem koukal, olej ani voda se z auta neztrácí...  :( Možná se mi to zdálo, ale vonělo to benzínem, ostatně jako pokaždé, když se pohybuji kolem výfuku myho auta...
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Z výfuku ti lítá voda, zkapalněné výpary motoru - normál , až na to že ty moje nesmrdí benzinem . Nech udělat test katu !  Si myslim že je K.O. :undecided:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

To mi nepříjde normální, venku je 20°C, tohle to určitě předtím nedělalo. Ani ten bílej dým ve vyšších otáčkách. To mám zajet na technickou a nechat udělat emise? A může mít KAT takovej vliv na spotřebu?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

To mi nepříjde normální, venku je 20°C, tohle to určitě předtím nedělalo. Ani ten bílej dým ve vyšších otáčkách. To mám zajet na technickou a nechat udělat emise? A může mít KAT takovej vliv na spotřebu?
Když jak píšeš máš vevyšších otáčkách dýmovnici, nech změřit tlaky ve válcích . Je li kat K.O. lambda řídí motor dle výfuk. plynů , neboli  - špatný spaliny a jednotka dělá co chce .
Kdyby se mi strácela voda dle toho kolik jí vylítalo včera u garáže , tak mám motor suchý- bez chlazení . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline koty

a kolik má mít galant tlak asi tak 10-12 ? jako u jiných nebo má jiný ,jinak tím že ho změří nic nevyřeší ne jen zjistí jaký má tlaky ale nepozná co se furt děje .Ať jede na emise někam do servisu nebo tak a změří mu to pak pozná jestli je ten kat pytli a pokud tak pak hledat jestli má hlavu  v pořádku.Ale vypovídá to asi na kat sám nevím líp se soudí když se to vydí :D
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6