GalantWeb

Lambda sonda

Offline koty

ještě kde bereš benzín ?  :D
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Jindřišák

Já mam jen jednu Lamdu a je před KATem, takže by KAT neměl mít žádný vliv na lamdu. Nemůže to bíle kouřit kvůli bohaté směsi? Jinak benzín na Shell, OMW, Benzina, vyjimečně beru v Globusu.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

 Jj , beru zpět , lambda je na svodech . Tak ale je to jiné . Co myslíš výrazem bílý dým - je to spálený olej nebo pára ?
Když je to olej , máš v čudu kruhy a když je to pára tak sleduj úbytek kapaliny .Proto jsem psal o měření tlaků. Jestliže kapalina nemizí , jedná se o zplodiny. A ty ti zmizí až se výfuckové potrubí nahřeje a nebudou výpary kondenzovat ve studeném potrubí .Ale podle benzínového smradu je kat v háji . Tlaky pro válce 1,8   14,5bar  a min 11,05 bar , pro 2,0 l
 14 bar a min. 10,6 bar. :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline koty

po ujetí několika kilometrů bych sčíhnul chladičovku a olej a pak zjistil  si před a po pak bude jasná někde netěstnost.
V6 forever
Mitsubishi Galant '98 winter edition 2.5 V6


Offline Jindřišák

V autě byla měněná chladící kapalina i olej a od té doby najeto asi 4 tis. Olej ani kapalina od té doby neubyli. Asi to bude tak, že když je potrubí zahřáté, tak rezonuje a když studené, teče z něj dost vody. Nevím.. Auto jsem odstavil a jezdím ted jiným. asi to budu muset zkusit na zahřátém potrubí, jestli kouří. Zkoušel jsem to jen při zahřátym motoru. Nicméně splodiny jsou cítit benzínem. Nemůže to být ted lamdou, že dává bohatou směs a splody pak dokonale nezhoří?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Vadnou lambdu by hlásila diagnostika ale dá se měřit . Někde je návod její měření.  Zkus při zapnutém klíčku odpojit - pól baterie na 30 sekund a pak to připoj . Tohle je reset ECU .Uslyšíš jak se přenastaví krokový motor na klapce . Vypni klíček , zapni a nastartuj . Pak napiš co dělá volnoběh .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Návod by se hodil. Jednotku už sem parkrát restartoval, i seřizoval volnoběh, protože byvalej majitel ho zvyšoval dorazem SAS, momentálně mám čistou klapku včetně obtokových kanálků. Volnoběh je normální, drží se zvýšenej při dojezdu na křižovatku, jen se nezvyšuje při zvýšené zátěži motoru, například při rozsvícení světel. Toho se mi nikdy nepodařilo dosáhnout a je to druhej problém co chci vyřešit jak snížím tu spotřebu.. Pokud by bylo vadný ISC, tak by nehrkal při resetu a ráno při startování auta ne?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
Vadnou lambdu by hlásila diagnostika

máš a nemáš pravdu
dignostika zahlásí chybu jen pokud jsou hodnoty mimo povolený rozsah, nebo pokud chybí úplně. Pokud lambda bude posílat "ujeté" hodnoty jednotka je akceptuje jako platné a bude se podle nich řídit.


Offline Pepe

 Ahoj Begy, souhlasím , proto jsem psal o jejím změření . Mám ale dojem že Drak všecky návody nepřekopíroval . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Já mám servisní manuál od Galanta V, ale ať koukám, jak koukám, nemůžu tu nikde najít nic o lamdě, je tu pouze kde se nachází. Ostatní čidla jsou tu popsána podrobně a jsou tu i hodnoty, jaké by měly mít :(
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

Počtení o 02 sondě je v článcích
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Něco z APMtec : je li napětí nižší než 450 mV doporučují výměnu,
                      : je li napětí vyšší než 450 mV , zkontrolujte následné -viz tabulku 4
« Poslední změna: 02.05.2010 - 13:24:35 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Tak jsem to celé pročetl :undecided:. Chci se ještě zeptat na tohle: magnetický ventil studeného startu zůstává otevřený po zahřátí motoru. Prý by to mělo mít vliv na činost lamdy. Asi před 2 měsíci jsem jel s galantem, a na volnoběh sem slyšel cvakání z těch černých relátek co do nich vedou ty úzké hadičky z klapky. Jinak co se týče měření lamdy, pochopil jsem, že můžu použít digitální multimetr. Nerad bych narušoval dráty od lamdy, tak chci vědět, jestli nejde třeba multimetr připojit na konektor OBD2. To bych mohl měřit i za jízdy a věděl bych jak se to chová. Díky moc, snad už to ted někam povede -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Tak jsem to celé pročetl :undecided:. Chci se ještě zeptat na tohle: magnetický ventil studeného startu zůstává otevřený po zahřátí motoru. Prý by to mělo mít vliv na činost lamdy. Asi před 2 měsíci jsem jel s galantem, a na volnoběh sem slyšel cvakání z těch černých relátek co do nich vedou ty úzké hadičky z klapky. Jinak co se týče měření lamdy, pochopil jsem, že můžu použít digitální multimetr. Nerad bych narušoval dráty od lamdy, tak chci vědět, jestli nejde třeba multimetr připojit na konektor OBD2. To bych mohl měřit i za jízdy a věděl bych jak se to chová. Díky moc, snad už to ted někam povede -_-
Klapka obsahuje Hallův snímač , který řídí nastavení a uzavření krokového motorku bypassu - sytiče-. Pokud zůstane sytič otevřený, teplý motor by nedržel otáčky v normálu .  Ty černý relátka - selenoidy - jeden řídí odvod plynů do filru s uhlím, druhý řídí  AKF-regeneraci -EGR ventil.  Dráty od lambdy jsou dlouhé asi 0,5 m a konektor je u motoru, napíchni se na něj.
Přes OBDll nenaměříš digitálem nic co by se ti hodilo . Přes OBDll leda ledku mezi 1 a 4 . Anebo tyto 2 propoj a kontrolka check engine bude blikat chybové kódy . Pak jen EvoScan-diagnostiku .
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Pokud jsem to pochopil správně, tak by při měření měla být lamda připojena k jednotce. to mám do konektoru zamáčknout nějak dráty? nechci to nijak nastříhávat nebo tak. Škoda že to nejde pod palubkou, to by se měřilo pěkně za jízdy.. :( Ještě se chci zeptat, mezi kterými vodičemi mám to napětí měřit. Přikládám fotku konektoru, stačí mi třeba levej horní atd. Zítra si konečně sednu zase do galoše a jak se odpoledne vrátím domu, změřil bych to na zahřáté lambdě a potrubí. -_-
« Poslední změna: 02.05.2010 - 23:28:27 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

u jednotky je vyveden vždy konektor, kde je stejné napětí jako posílá lamda jednotce. je jen připáskovaný ke svazku
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Zkoušel jsem proměřovat lamdu, ale nevím jestli měření dopadlo dobře, protože ten kontakt nebyl nic moc. Celý je to divný. Mezi bílým a černým vedle sebe sem naměřil asi 14V a mezi modrým a černým vedle sebe 20-120mV. Co mě ale dorazilo, když jsem lamdu uplně odpojil, tak to jednotka ani nepoznala. Neblikl check a když sem zkoušel vyblikat chyby, tak udajně vše v pořádku. Mě už se zdá divný, že zmizela ta chyba knock sensoru, na podzim se občas objevila, tak jsem někdy zresetoval jednotku a zas to bylo v pohodě.
« Poslední změna: 04.05.2010 - 13:15:01 od Jindřišák »
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

černé jsou kostry a 14V je změřeno vyhřívání.
Napětí ze sondý má průběh sinusovky a standartně by se mělo pohybovat mezi 0 a 1V. V domácích podmínkách se to měří analogovým voltmetrem. případně i digitalním pokud ma na stupnici bargraf.

http://www.galantweb.com/index.php?topic=1245.15  na začatku a konci grafu je vidět jak sonda měři. Prostřední čast už jednotka pracuje s pevnou mapou a neřídí se podle hodnot ze sondy
« Poslední změna: 04.05.2010 - 14:42:56 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Tak to mám špatně změřený, protože multimetr ukazoval stabilně jednu hodnotu a občas vyskočil na těch 120mV. Proč ale motor nerozpoznal, že lamda není připojena, pokud se řídí podle hodnot lambdy? :undecided:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

to je zajímavá otázka proč jednotka hned nezjistila odpojenou lamdu a odpověd by prenes jedině online datalog s pozorováním hodnot, které jednotka dostává.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)