GalantWeb

Lambda sonda

Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
já na svým galošovi lambdu taky skusil odpojit a jednotka to poznala až po týdnu. Spíš mám tušení na to přišla náhodou  :D


Offline Pepe

 Jako v jiných diskusích se objevují kolem lambda sondy okruhy závad . Jednou to ukazuje váhu vzduchu, nebo žádná závada a kontrolka zhasne jakoby nic, knock senzor,snímač polohy klapky,.......ale nikdy napoprvé neukázala diagnostika
mezi piny 1 a 4  lambdu . Leda ve výjimečných případech . Takže jednotka mapuje kontrolní body a system a až po delším  blafování ukáže co s tím . ? .  :( :mad: :o  Nevýhoda Jindřišáka je, že je z Hané - Holomóca- tam só bochte srané, sérem makem sepané - a on by potřeboval dattaloger a noťas.   :mellow:
« Poslední změna: 04.05.2010 - 21:40:10 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Ještě je mi divný, že mám vyhřívání na bílým a černým a signal na červenym/modrym a černým. V jiným článku Drak postoval zapojení lambdy a origo bylo červeny-černý vyhřívání. Pokusím se sehnat analogovej voltmetr, zda ukáže něco jinýho. Jinak právě knock senzor to hlásilo jak zběsilý a pak to utichlo. S tím datalogerem je to problém, notas by problém nebyl... :(
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

Oni se barvy a někdy i pozice lišej podle modelu a roku výroby. Někdy i podle toho, pro jaký trh je vůz určen. Lepší je to vždy proměřit pro jistotu.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Jindřišák

Tak jsem měřil analogem a ručička měřáku lítala mezi 200-300mV, občas slezla pod nulu a jednou vyskočila až na 400mV. Dále jsem zjistil, že rezonance v motorovým prostoru způsobuje kryt svodů. Nevím jestli to bylo tak silné, že to bylo slyšet tak znatelně až u konce výfuku, nejspíš ho sundám. A poslední věc, koukal jsem na vlnovec, je teda silně proděravělej a je ze začtku jakoby opálenej až do půlky, žeby od splodin? :undecided:
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Drak

Děravej vlnovec je s největší pravděpodobností příčinou velké spotřeby jako jakakoliv netěsnost potrubí.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Souhlas s Drakem , oprav vlnovec- výměna - a pak znova lambda měření . To musí slušně rachotit ..... :o 
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Je děravý jen to opletení, jak je na tom samotná "harmonika" netuším, ale vyměním ho, vyměnit se stejně musí, páč i kdybych koupil novou lambdu, tak bude stejně problém vlnovec... Pak se zase ozvu jak to dopadlo -_-
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Neznáte náhodou rozměry vlnovce na galantu 1.8 94? Objednávám ho z kelly, univerzální díly -> výfukový systém -> pružné díly výfuku. Mám koupit jen z vnějším nebo vnitřním opletem?
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline johny11

No tak to by mě taky zajímalo,jsem na tom stejně s tou spotřebou,je pravdou,že výfuk měl díru,ale teť je od katal. až po zadní tlumič komplet nový,a spotřeba?Před výměnou 10/100,po výměně 9-10/100 jezdím kol.2000 ot./min žádný honění,15km.denně do práce přes město cca 3km.
Co kdo poradí?Docela to někdy nas... když se musí pořád tankovat  :mellow:

Tak tahle moje otázka už není po dnešku aktuální.Znovu jsem měřil spotřebu a vychází mi 7 až 7a půl na 100km.
Nemohl jsem tomu uvěřit a pořád dokola jsem to počítal.Vypadá to,že po výměně výfuku se hodnoty po určité době  nějakým způsobem srovnaly,výfuk měněn před cca 3mi týdny.
Co vy na to?Pepe co myslíš ty?


Offline Pepe

Jak je díra někde jinde než ta za vozem, tak to má chuť sežrat i tebe . Starej se o afto a budeš mít radost z každého km. :mellow:  
To proto udělali EGR system vracení spalin do motoru . Když je výfuck děravý  a nemá tlak , tak co pošle EGR do motoru? Leda prdíky . ^_^
Ještě jedna věc- Lambda je na svodech a chybu bude házet v případě ztráty tlaku spalin , bo měří zbytkový oxygen .
« Poslední změna: 07.05.2010 - 21:08:31 od pepe »
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Můžu mít prosbu na někoho? Potřeboval bych změřit rozměry vlnovce na galantu 93-96 1.8 85kW. Zkoušel jsem to u sebe, ale mám celý potrubí zakrytovaný. Průměr mi vycházel něco přes 6 (měřeno přímo na vlnovci) a délka pres 20. Díky moc.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Jindřišák

Ještě malej dotaz. Auto mi za studena cuká po puštění spojky. Už jsem si myslel, že spojka prokluzuje, ale když sem pak po ujetí 10 km zatáhl ručku a dal tam trojku a zkusil se rozjet, tak to chciplo. Může to dělat lamda? Kamošovi to děla to samé na dieslu, kde nemá ani lamdu. Pry pomůže jen pustit rychlej spojku. Zajímavy je, že to dělá vždycky až když vyjedu z vjezdu. Nikde jinde ne. Vždy ho vycouvám, nebo vyjedu po předu a v pohodě. Pak zavřu bránu a jak se zas rozjedu, tak to zacne cukat. Jakmile jedu už 30km/h tak to přestane.
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Nestačilo by trochu přidat plyn a pomalu pouštět spojku do záběru ?   Trubka asi 63mm . Pokud ti check engine nehlásí závadu není radno se hrabat u Lambdy . Nevede ti pod vjezdem kabel VN ???? Ono 20 000 V umí zázraky . :( :mad: :o :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Jindřišák

Tak jsem o víkendu vytáhl půlku potrubí a navařili jsme tam s kamošem vlnovce. Práce jak sviňa, hlavně na to pak nebylo vůbec vidět. Vlnovec vypadal ještě v pohodě, vněší oplet sice KO, ale trubka a vnitřní oplet ještě v pořádku, ale ve svárech byly trhliny, tak je možné, že to tama foukalo. Auto pak jelo velmi dobře, chtělo se mu líp do otáček. Bohužel, sváry co jsme vařili mimo jsou nádherny, ale jak jsme vařili ten druhej už na autě, tak se z vrchu kolem lamdy moc nepovedl, i kvůli tomu špatnému světlu a hlavně přistupu.. Asi se v něm udělala malá dirka, takže snad o víkendu vytáhneme i střední díl vyfuku a svaříme to. Mám hlavně strach z těch šroubů kolem katu, jestli se podaří povolit..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
dá se to zamáznout takovou pastou a drží to dobře.. je to nějaký sajrajt na dírky..  :mellow:


Offline Jindřišák

Tak jsme zavařili vlnovce, nakonec jsme sundali celý výfuk. I lamdu jsem nakonec vyměnil za UNI bosh a doufám, že i správně zapojil. Výsledek se zdá, že je vše při starém. Tak se ptám co dál? :D Jinak pořád je tu záhada, proč jednotka nezaregistruje odpojení lamdy. :(
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.


Offline Pepe

Buďto je lambda špatně zapojená , nebo je závada mimo lambdu ---- sání .......atd.
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline blazen

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 1301
zvláštní i při blbém zapojení musí registrovat odpojenou lambdu ,když ji odpojíš..co restart ECU? jinak třeba nissan má pro lambdu speciální mod,nevím zda mitsu taky..


Offline Jindřišák

právě, musí ji to registrovat i odpojenou.. jednotku jsem resetoval několikrát, už kvůli svaření jsem musel odpojit baterku, takže poté jsem ji restartoval. jinak jsem zapojil tak, že vyhřívání jsem si naměřil multimetrem 12 voltů, u boshky je jedno, jak se zapojí polarita, a signál jsem tipnul, na autě mám červenej a černej, tak sem dal na červenej + a na černej -. bohužel nezjistím jestli to chodí správně. ale podle mě je něco špatně. napadlo mě vyměnit kondíky v ECU, ale nevím zda by to mělo nějaký vliv..
Mitsubishi Galant 1994 1.8 GLSi 85kW - Prodáno :'(
Volkswagen Vento GLX 96 1.9TDi 66kW/chip/na podvozku VR6
Budeme spolu, dokud nás STK nerozdělí.