GalantWeb

2.0TD 4D68 SOHC

Offline Daneczek

no napadl me ten termostat, ale zkusim zejtra taky jeste kouknout na ten remen, jestli neni nejak volnej.jeste zkusim hodit auto cumakem na najezdy at je chladic tak nejak nejvyssi bod a dobre se tam doleje vsude voda i do topení, jiank po novym roce teda koupim termostat at mam jistotu že správně funguje a snad to bude dobrý no


Offline Daneczek

ještě mě napadlo, na termostatu je takovy ten cudlicek, v manualu psano "jiggle valve" a tím má být termostat vložen nahoru, nemohlo by to dělat třeba kdyby tam byl vložen spatně natočenej? to je asi blbost co ^_^


Offline Pepe

Ne , to není blbost, ](-: to je problém ---- musí být NAHOŘE - skrze dírku letí luft a tlak , spodem ne .   
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Daneczek

tak to možná bude ta chyba, nedávno jsem to měl rozebraný když byla děravá trubka na vodu, a nejsem si právě jistej jestli jsem tam ten termostat nedal tím ventilkem netocenej nejak jinak...  ](-: a mam tušení že jsem ho tam dal natočenej o 90° špatě ](-: tak zejtr na to juknu no. snad to bude tím  -_-


Offline Daneczek

já blb tam ten termostat měl fakt špatně danej  ](-:


Offline Pepe

já blb tam ten termostat měl fakt špatně danej  ](-:
Tohle přizná málokdo , ale tak se člověk naučí . Doufám že to teď bude makat jak má . :mellow:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline Daneczek

vypadá to že to už bude v pohodě, auto hezky topí pořád a teplota zatím v pohodě  -_- uvidím až s tím najedu trochu víc toho ale už snad v poho  -_-


Offline Daneczek

no tak asi ze uz zblaznim  :laugh: po ujeti 2x15km  vse v pohode a rikal jsem si ze uz to je vsechno dobry.. ale.. jel jsem ted vecer dalku 120 km... po prvnich cca 30 km zacala rucicka teploty stoupat nahoru, byla kousek pred cervenym polem a cestovala od pulky k cervenymu a n 3/4 cerveny pulka a tak nejak proste porad... rikal jsem si je to v pohode jak otvira a zavira termostat... ale pak jsem jel pres klatovy a teplota tesne pred cervenym a obcas i lizla cerveny pole a ja si rikal mozna se to naestaci uchladit jak je porad cerveny.. ale vyjedu ven z mesta a vzhelem  tomu ze jak je auto moc ohraty tak moc nechce to auto ani jet... pripada mi to jako kdyby to byla ochrana proti vetsimu prehrati, nevim nekdo to se v tom mozna vyzna... a kdyz jsem to rozjel na 100km/h tak teplota uz byla tak nejak od cervenyho k 4/5 teploty a po pulce ty vzdalenosti to uz zacalo varit.. teplota na zacatku cervenyho a uz nechtela ani  klesat ... :/ nakonec povylezla malinko vys a kontrolka motoru se rosvitila tak na prvni mozny zastavce jsem zastavil.. nechal to vychladit a dolil 3 litry!!!   :'( a jeste nebyl plnej chladic  :'( a jel dal... zbyvalo mi zbytek asi 30m a po diliti onech 3 litru to uz nevarilo teplota na polovine a uz to vydrzelo domu... nemohlo to byt tim ze by tam bylo jeste nejak malo vody z toho doliti.. ale nejde mi do hlavy proc by to bylo v pohode predtim a ted ne kdyby tam bylo malo vody... nebo neni mozny ze je v s prominutim v pi*e termostat a tim ze pretim neotviral a postupne te voda se odparila/ vystrikala prepadem... protoze mi pohasly svetla a piskal remen nebo uhliky v alternatoru... .. nevim... vase navrhx jsou? podle  me by mohl to bejt termostat kterej vvcas neotvira nasledkem ceho by se mohla kapalina moc vaparovat/ odpoustet do nadobky a odtamtud by strikala ven chvilema nasledkem cehoz by strikala ven  piskal remen nebo uhliky jak by navlhly.... nevim fakt.. nemuze to bejt tohle termostatem nebo vickem chladice? uz fakt  nevim tohle... nejaka rada nbo tip? dolejt poradne vodu, projet dolejt projet dolejt?  nebo  nevim fakt :( jestli to do jara nejak nevyresim tak to vidim na jare  na komplet generalku motoru... pokud n to bude coz ted neni jelikoz nemam praci  :'( :'(


Offline Drak

Tohle spíš vypadá na těsnění pod hlavou a nebo prasklou hlavu.

Odesláno pomocí Tapatalk 2

Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Pepe

Takže sundat hlavu a nechat zkontrolovat . Když bude jen prdlé těsnění , tak jsi vyhrál .  ](-:
三菱ギャラン  2,5l V6 24V  Hamilton Silver   reg.2001


Offline miraD

 Ahoj všichni a všechno nej do nového roku.
No pokud to vaří, mohlo by to být  i tím víčkem. Voda/ fridex má pod tlakem vyšší bod varu a pokud tam není tlak v systému dostatečný, může se začít vařit dřív než sepne ventilátor a vyhodí ji to ven.
Toť má zkušenost u Citroen saxo 1,4VTS.
 Auto mělo v chladiči emulzi vody s olejem a nejelo jak mělo... sundal jsem hlavu, nechal ji udělat, dal všechno nové (rozvody, těsnění, šrouby, termostat a jiné) a byl klid. Za týden mi paní volala, že se auto uvařilo a vytekla ji voda ven.
 Dělalo to jen když bylo teplejší počasí ...Dlouho jsem si s tím lámal hlavu než jsem přišel na to víčko... Proplachoval jsem chladič, dal jiný termostat, měnil čidla teploty (protože ten krám nemá ukazatel teploty, čili jsem teplotu neznal, má akorát kontrolku přehřátí a ta se nerožla) no a myslel jsem, že tu hlavu budu muset sundat a podívat se co je špatně.
Pak jsem čučel do expanzky (je součástí chladiče) a díval se, co dělá voda.... jestli tam jsou bubliny nebo tak něco... vše bylo O.K. a najednou to začalo vřít, voda se zvedla a byla venku.
Zajel jsem koupit víčko, dal fridex a byl klid.

Zkus nechat změřit kompres ve válcích než hodíš řepu dolů. Šikovný mechoš ti to udělá za pár kaček, přístup je tam krásný.
Pokud by bylo těsnění nebo hlava prasklá tak aby to odpovídalo tvým příznakům, měl by motor nižší kompres na některém válci a mělo by ti to i hůř jet.
A ventilátor ti funguje?
Vzpomínám, že jsi psal, že auto jezdí normálně...co třeba vodní pumpa?
To už jsem taky viděl, může být K.O. a ty lopatky se můžou třeba někdy protáčet a pak to nestíhá chladit.
Baví mě dělat z vraků auta =D


Offline Daneczek

zítra si na to udělm cas a pokusím se to tak nejak okounout vsechno..ale jestli rikas ze kdyby to byla hlava nebo tesneni ze by to hur jelo kvuli kompresi. tak moc si nemyslim ze by to byla hlava nebo tesneni. auto jede opravdu krasne a ma silu i do prudkyho kopce si to valí jako nic. jinak ventilator si nejsem moc jistej, obcas kdyz chcipnu auto tak slysim jak se jakoby dotaci, ale to opravdu jen obcas. je nejakej tip jak ho prezkouset?


Offline Drak

ventilátor nemá čidlo v chladiči ale má svou vlastní jednotku, která komunikuje s jednotkou motoru. Jinak prasklou hlavu a nebo těsnění nemusíš na vykonu vubec poznat. projeví se to třeba delší jízdou větší rychlostí, kdy najednou vyleze teplota vody a i to špatný topení tomu odpovídá.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Daneczek

no tak pořád z toho nemam radost pri pomyšlení na hlavu nebo těsnění... ale pořád se snažím najít jiný řešení a doufám že to hlava není  ^_^ ... můžete mi pomoct trochu uvažovat?  :D pořád mi leží v hlavě (v té mojí ne auta  :laugh: ) to víčko chladiče, kdyby bylo špatný a neudrželo co má, je možný že by prostě voda při ohřátí utíkala do nádobky a od tamtud pak vytekla ven? vzpomínám si že když mi auto začalo dělat to že se začínalo vařit, tak bylo jednou dokonce i seskočený víčko tý nadobky. dneska jsem to tak nejak byl okouknout a pod tou expanzkou mi to připadalo tak nějak zblitý, asi jak z ní vždycky ta voda vyteče, a dostane se i na řemen(nebo alternátor) a ten začne pískat chvili a chvili spatne dobiji(jak jsem driv psal ze mi pohasnou svetla) jinak když je motor zahřátý po jízdě a vypnu ho tak v chladící soustavě bublá. různě na internetu jsem hledal info o víčkách na chladičích a dočetl jsem se to že to pak v chladící soustavě bublá, expanzka je plná a může to z ní téct. vidím to na to víčko na chladiči docela, nestojí žádný velký peníze tak ho zkusím a uvidím.  -_- jinak, nemám odhat pro tlak, ale víčko co má držet 0,9bar by asi nemělo jít jen tak úplně lehce zmačknout mezi 2 prsty nebo jo?  -_- jinak když ho davam na chladic tak tam jde docela zlehka... pripada mi jako kdyby už ani moc těsnit nechtělo  :undecided:
« Poslední změna: 05.01.2013 - 13:15:49 od Daneczek »


Offline Drak

víčko je za pár korun a 0,9 je minimum a víc jak 1,1 bych nedával.. A prstama těsnící kroužek moc lehce nejde sevřít.
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Daneczek

jojo vícko je u nas v kelly za 140 kč tech par korun neresim  :D.. radsi zkusim vsechny levnejsi varianty nez se pustit do ty hlavy a zjistit ze je v poradku to by me asi teprve nas*alo  :laugh:, a ten krouzek prave jde docela zmacknout lehce, tak doufam ze problem bude vyřešenej tím víčkem  :D


Offline kenry

  • VIP Group
  • *****
    • Příspěvků: 2216
online katalog najdeš http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/index.php  u některých dílů jsou i informace s cenou na velkém ruském trhu s možností zaslání i do čech.  pak je ještě možnost si katalog nainstalovat do PC


 japan cars a v ruštině ... :angel: :angel: tos mě pobavil.... ještě že šprechtim ... ](-: ](-: ](-: ](-:
škoda octavia 2010 njn :-) viz FB
Pha 9 +420608968561
Když můžu, pomůžu....
parkovaní ale plato na odvoz nemám ...
přístup nonstop hlídaný...(Letňany - avia)


Offline miraD

Hoj všichni,
a co výfuk, jde z něj čistej smrad z nafty nebo smrdí jinak než normálně?  :D
Zkus sundat víčko na studeném motoru, nastartuj a pozoruj co ta voda dělá.
Podle mně, kdyby byla rochlá hlava nebo těsnění, určitě by to bylo znát na chodu motoru, třeba by se někdy zakodrcal na 3 válce nebo horší starty či něco podobného.
Baví mě dělat z vraků auta =D


Offline Daneczek

zdravím přátelé, dnes jsem konečně koupil nový víčko chladiče, a při porovnání starého a nového, jsem usoudil že problém budu mít už asi vyřešený  -_- :D ... teď už chápu proč mi šla voda pořád do nádobky  :mellow:
« Poslední změna: 10.01.2013 - 15:51:01 od Daneczek »


michal95

  • Host
Takže záhada vyřešena ? nebo si ještě nejel delší trasu ? Jinak nejlepší způsob jak zjístit závadu na hlavě je Tlaková zkouška válců, nebo-li SP TOOLS. Dá se tím zjístit netěsnost pístních kroužků, prasklá hlava, vadné těsnění, netěsnost sacího nebo výfukového ventilu.  -_-