Navod od xora:
Postupoval jsem vlastne podle navodu pro Mitsubishi 3000GT/Stealth 316 uvedeny zde
http://www.3si.org/forum/showthread.php?t=...52&page=2&pp=10. Naznak jsem postnul uz vcera sem
http://www.galantweb.com/forum/index.php?showtopic=622. Pokud jste nepohli s TPS (throttle position sensor = ten senzor na telese skrtici klapky, do kteryho vedou 4 draty), tak je nastaveni trivka.
1. Prvni krok je vycisteni skrtici klapky a okoli. Muze byt potreba vycistit i ISC (idle speed control valve), coz je prave servomotorek s ventilem, ktery automaticky ridi volnobeh (ale nejen ten, otvira se i pri plnym plynu, rychlym pusteni plynu atd.)
2. U me nasledovalo nastaveni SAS (sroub dorazu skrtici klapky). To jsem udelal podle spinace v TPS (neni tam jenom potenciometr, ale take spinac, ktery ma klicovou roli). Doraz ma byt nastaven tak, aby byl uzavren spinac, kterym se ECU dozvi o tom, ze nestojime na pedalu plynu = motor jede na volnobeh. Funkci overime ohmmetrem mezi konektorem 1-2 (pocitano od vstupu sani). V mym pripade je tam 20 ohmu (spinac asi bude pekne spinavej). Jakmile s klapkou jenom minimalne pohnem, obvod se musi rozpojit. Amici doporucuji vlozit mezi SAS a skrtici klapku merku 0,65mm, najit SASem pozici, kde se obvod rozpoji a tam sroub kontramatkou utahnout. Je to z toho duvodu, aby kontakt nebyl moc kratky. Obcas lze najit navody, kde doporucuji pul otacky sroubem nazpatek, vysledek asi bude dost podobny.
3. Protoze jsme zmenili zakladni pozici skrtici klapky, udelame reset (vytanout zaporny kabel od aku na asi 18s). To popisoval Mitsi uz driv.
4. Jeste pred tim nez zacneme nastavovat BISS (base idle set screw, coz je ten sroub v telese skrtici klapky shora, zakryty cernym plastovym spuntem), je potreba ECU rict, aby nekorigovala ISC volnobeh! U rocniku 93-96 to udelame tak, ze v konektoru OBD-II, ktery je umisteni pod pristrojovou deskou u praveho kolene ridice, spojime pin 1 a 4 (pokud bysme udelali jenom to, tak si muzeme vyblikat chybovy kody) - popis pinu je napr. zde
http://www.id2.cz/obd2_si9243.htm a dal pod kapotou u cernych relatek, do kterych vedou hadicky, najdeme zvazek 3 nezapojenym konektoru. Z hnedeho (ignition timing adjustment terminal) sundame cepicku a uzemnime. Tim jsme v modu nastaveni volnobeznych otacek. Pro zajimavost je tam dal modry konektor pry pro pripojeni otackomeru (az nekdo prijdete na to, jak s tim neco zmerit, dejte vedet) a cerny, pry kontrola palivoveho cerpadla.
5. Nastartujem (vsimnete si, ze otacky hned padnou dolu, protoze je ISC nekoriguje, stejne tak si zkuste zapnout spotrebic, klimu - ale to otacky padnou celkem dost - nebo pohnout volantem) a jdem stelovat BISS, az se dostaneme nekam na 800 otacek. Pokud vam motor chcipnul, tak mate BISS moc utahly a je potreba ho dost vysroubovat. U sebe jsem tenhle bod radeji delal 2x - vypnul jsem motor a po chvili to zkusil znovu. Kdyz jsme spokojeny, tak motor tipnem, odpojime uzemneni hnedyho konektoru a diagnostiky z OBD-II.
6. Nektery navody doporucuji zapnout zapalovani a proslapnout pedal plynu, pry si ECU nacte drahu potenciometru v TPS. Zbyva nastartovat a vzit Mysaka na projizdku, at si na nastaveni zvykne. Ja jsem mel takovou radost, ze sem zase vyjel spoustu benzinu
Velky diky patri Mitsimu, ktery me privedl na to, ze autak neni nastaveny spravne, ale hlavne na to, ze kazdy Mysak ma dusi.