GalantWeb

Otáčky Motoru Klesají Při Volnoběhu

Icik · 145 · 51106

Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Mě klesnou otáčky při otáčení volantem.Je to Úplně normální,protože motor je spojen s čerpadlem hydrauliky a ta jak tu bylo napsáno klade odpor motoru.Např.u Fábie,kde je hydroelektrický posilovač to kolísání je markantnější než u obyč.hydrauliky.Klesají tak o 100-200 ot. na dobu sekundy.Světla při zapnutí vezmou tolik amper,že alternátor musí zregulovat,krátko době přidat na výkonu.Pozná se to při vlasním zapnutí,že se spíše otáčky zvýší a pak lesnou pod Úroveň počtu otáček bez zapnutých světel.namená to,že když otáčky houpají při zátěži motoru výše uvedeným způsobem,tak je to vzhledem ke konstrukci auta naprosto normální.Nouzový režim jednotky diagnostika musí odhalit.Chyby jednotky se po resetu nasmažou.Pouze diagnostika je dokáže přečíst a smazat.Pokud by běhala v nouz.režimu,tak ti to technik řekne společně s chybou,která předchází přepnutí do nouz.režimu.
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
to je logický že při zátěži musí otáčky klesnout. Jenže řJ mitsubishi má prý dokázat tohle odstranit. Dokonce by měla při zátěži otáčky mírně zvednout, podobně jako třeba drží vyšší volnoběh při jízdě na neutrál. Právě z důvodu aby když jedeš mělo servo dostatek tlaku a nerumlovalo s motorem


Offline damiens

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 142
Při volnoběhu mi otáčky za jízdy stoupnou na 1100
Vlasta Pardubice+Aš

Galant 2.0 V6 24V 1995


Offline Monty

  • VIP Group
  • ****
    • Příspěvků: 119
Mě otáčky meomylně stoupnou na 1100, když: Otočím volantem, zapnu vyhřívání zad. skla, zapnu klimu a při jízdě na neutrál. A to vše dokonce i při provozu na plyn !  :D  
(R.I.P. - Galant 4x4 2,5 V6 + xenony)
Audi A8 (podvozek a sedačky S8), obsah 4,2 osmivál, 300 PS, maximální výbava. Zase změna podsvícení na modrou. :-)


Offline Begy

  • Pisatel
  • *****
  • Everything is possible...
    • BEGYho web
mě se otáčky nezvednou, už ani nefunguje zvýšený volnoběh, mimojiné mě svítí porucha ABS. Asi to vše bude i ten důvod slabého výkonu motoru.  


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
Me pri otoceni volantem na miste otacky klesnou velice malo cca o 100 ot., ale kdyz prestanu otacet tak vyleti o cca 200-300 nahoru a pak klesnou.Pri jizde na neutral a zapnuti klima, vyhrivani okna to stoupne samo nahoru, ale kdyz stoji tak to spis klesne a pak jde nahoru.
Galant '96 1.8 GLSi, Praha


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
Tak stema otackama je to pravda maji drzet kolem 1000-1100 kdyz jedes na volnobeh a nema na to nic mit vliv.Procistil jsem klapku, zresetoval jednotku a facha to jak ma. Dokud proste nezastavim tak se to drzi kolem 1000-1100. Pak to klesne na 900, po nejake dobe by to melo klesnout jeste o neco niz. Auto na plyn reaguje uplne jinak, je daleko pruznejsi. takze zaver je, ze komu tohle RJ jednotka nedela tak je neco v neporadku,a jednotka pracuje v "nouzovem rezimu" a  bud je spinava klapka nebo snimac polohy klapky.
Galant '96 1.8 GLSi, Praha


Offline pedros

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Citovat
Tak stema otackama je to pravda maji drzet kolem 1000-1100 kdyz jedes na volnobeh a nema na to nic mit vliv.Procistil jsem klapku, zresetoval jednotku a facha to jak ma. Dokud proste nezastavim tak se to drzi kolem 1000-1100. Pak to klesne na 900, po nejake dobe by to melo klesnout jeste o neco niz. Auto na plyn reaguje uplne jinak, je daleko pruznejsi. takze zaver je, ze komu tohle RJ jednotka nedela tak je neco v neporadku,a jednotka pracuje v "nouzovem rezimu" a  bud je spinava klapka nebo snimac polohy klapky.
Taky se chystám vyčistit tu klapku, už jsem si dokonce sehnal i spec. spray na čištění klapek. Teď bych jenom potřeboval vědět kde přesně ta klapka je a jak se k ní dostanu.Jsem v tomhle celkem mimo. Najde se někdo kdo mi poradí kde přesně je a jik se k ní dostat?
Galant 1996 1.8 116 HP



Offline pedros

  • Jr. Member
  • **
    • Příspěvků: 15
Citovat
Klapka
Bomba, moc díky..
 
Galant 1996 1.8 116 HP


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
Je fakt, ze me docela prekvapilo, ze ta klapka moc zasrana nebyla. Na prvni pohled skoro cista...byla hlavne spinava nahore v roure...
Galant '96 1.8 GLSi, Praha


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jaktože já mám ke klapce přivedený jenom dvě ty tlakový hadičky a někdo tři? co to znamená?
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
Citovat
Jaktože já mám ke klapce přivedený jenom dvě ty tlakový hadičky a někdo tři? co to znamená?
No tak táto otázka aj mňa zaujíma. Nikde som ani nenašiel na čo tie hadičky slÚžia. Predpokladal som, že je to na vyrovnanie tlaku, alebo niečo podobné. A za ten vo
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
Citovat
Jaktože já mám ke klapce přivedený jenom dvě ty tlakový hadičky a někdo tři? co to znamená?
asi nemáš klimatizaci?
Galant 1,8 85kW r.95


Offline Benytrans

  • Hero Member
  • *****
    • Příspěvků: 628
Jo to mě nějak nenapadlo že by to mohlo mít něco společnýho s klimatizací...
Mitsubishi Galant  2,0l r.1992
Renault Scenic 1,6 16v 79kW r. 2000

Benytrans@seznam.cz
Milovice (u Nymburka)


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
Citovat
Jo to mě nějak nenapadlo že by to mohlo mít něco společnýho s klimatizací...
Podle Mitsiho ty hadičky přivádějí vzduch k sání. Jsou připojený na relé, který jsou ovládaný řídící jednotkou. Jedna z nich bude na klimatizaci (to je to zvýšení otáček, když ji člověk zapne), další asi bude na posilovač atd. U sebe jsem zjistil, že jedna byla překousaná od myší. Zkusim zjistit která vede na co.
 
Galant 1,8 85kW r.95


Host xor

  • Host
Citovat
Citovat
Jaktože já mám ke klapce přivedený jenom dvě ty tlakový hadičky a někdo tři? co to znamená?
No tak táto otázka aj mňa zaujíma. Nikde som ani nenašiel na čo tie hadičky slÚžia. Predpokladal som, že je to na vyrovnanie tlaku, alebo niečo podobné. A za ten vo


Host xor

  • Host
Citovat
Citovat
Jo to mě nějak nenapadlo že by to mohlo mít něco společnýho s klimatizací...

Podle Mitsiho ty hadičky přivádějí vzduch k sání. Jsou připojený na relé, který jsou ovládaný řídící jednotkou. Jedna z nich bude na klimatizaci (to je to zvýšení otáček, když ji člověk zapne), další asi bude na posilovač atd. U sebe jsem zjistil, že jedna byla překousaná od myší. Zkusim zjistit která vede na co.

Tak s tema hadickama je to trochu jinak, viz http://members.shaw.ca/dsm.1000q/Enginepri...G/solenoids.htm, kliknete si taky na index, par informaci tam je.


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
No fasa.... že prečo ja neviem po anglicky....  :omg:  
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline Dash

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 202
Navod od xora:


Postupoval jsem vlastne podle navodu pro Mitsubishi 3000GT/Stealth 316 uvedeny zde http://www.3si.org/forum/showthread.php?t=...52&page=2&pp=10. Naznak jsem postnul uz vcera sem http://www.galantweb.com/forum/index.php?showtopic=622. Pokud jste nepohli s TPS (throttle position sensor = ten senzor na telese skrtici klapky, do kteryho vedou 4 draty), tak je nastaveni trivka.
1. Prvni krok je vycisteni skrtici klapky a okoli. Muze byt potreba vycistit i ISC (idle speed control valve), coz je prave servomotorek s ventilem, ktery automaticky ridi volnobeh (ale nejen ten, otvira se i pri plnym plynu, rychlym pusteni plynu atd.)
2. U me nasledovalo nastaveni SAS (sroub dorazu skrtici klapky). To jsem udelal podle spinace v TPS (neni tam jenom potenciometr, ale take spinac, ktery ma klicovou roli). Doraz ma byt nastaven tak, aby byl uzavren spinac, kterym se ECU dozvi o tom, ze nestojime na pedalu plynu = motor jede na volnobeh. Funkci overime ohmmetrem mezi konektorem 1-2 (pocitano od vstupu sani). V mym pripade je tam 20 ohmu (spinac asi bude pekne spinavej). Jakmile s klapkou jenom minimalne pohnem, obvod se musi rozpojit. Amici doporucuji vlozit mezi SAS a skrtici klapku merku 0,65mm, najit SASem pozici, kde se obvod rozpoji a tam sroub kontramatkou utahnout. Je to z toho duvodu, aby kontakt nebyl moc kratky. Obcas lze najit navody, kde doporucuji pul otacky sroubem nazpatek, vysledek asi bude dost podobny.
3. Protoze jsme zmenili zakladni pozici skrtici klapky, udelame reset (vytanout zaporny kabel od aku na asi 18s). To popisoval Mitsi uz driv.
4. Jeste pred tim nez zacneme nastavovat BISS (base idle set screw, coz je ten sroub v telese skrtici klapky shora, zakryty cernym plastovym spuntem), je potreba ECU rict, aby nekorigovala ISC volnobeh! U rocniku 93-96 to udelame tak, ze v konektoru OBD-II, ktery je umisteni pod pristrojovou deskou u praveho kolene ridice, spojime pin 1 a 4 (pokud bysme udelali jenom to, tak si muzeme vyblikat chybovy kody) - popis pinu je napr. zde http://www.id2.cz/obd2_si9243.htm a dal pod kapotou u cernych relatek, do kterych vedou hadicky, najdeme zvazek 3 nezapojenym konektoru. Z hnedeho (ignition timing adjustment terminal) sundame cepicku a uzemnime. Tim jsme v modu nastaveni volnobeznych otacek. Pro zajimavost je tam dal modry konektor pry pro pripojeni otackomeru (az nekdo prijdete na to, jak s tim neco zmerit, dejte vedet) a cerny, pry kontrola palivoveho cerpadla.
5. Nastartujem (vsimnete si, ze otacky hned padnou dolu, protoze je ISC nekoriguje, stejne tak si zkuste zapnout spotrebic, klimu - ale to otacky padnou celkem dost - nebo pohnout volantem) a jdem stelovat BISS, az se dostaneme nekam na 800 otacek. Pokud vam motor chcipnul, tak mate BISS moc utahly a je potreba ho dost vysroubovat. U sebe jsem tenhle bod radeji delal 2x - vypnul jsem motor a po chvili to zkusil znovu. Kdyz jsme spokojeny, tak motor tipnem, odpojime uzemneni hnedyho konektoru a diagnostiky z OBD-II.
6. Nektery navody doporucuji zapnout zapalovani a proslapnout pedal plynu, pry si ECU nacte drahu potenciometru v TPS. Zbyva nastartovat a vzit Mysaka na projizdku, at si na nastaveni zvykne. Ja jsem mel takovou radost, ze sem zase vyjel spoustu benzinu  

Velky diky patri Mitsimu, ktery me privedl na to, ze autak neni nastaveny spravne, ale hlavne na to, ze kazdy Mysak ma dusi.
 
Galant '96 1.8 GLSi, Praha