GalantWeb

Otáčky Motoru Klesají Při Volnoběhu

Icik · 145 · 51105

Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Tak jsem to zkusil podle návodu a tady je klapka po vyčištění:

Nevím zda jsem někde neudělal chybu, otáčky stále po zapnutí spotřebiče na zlomek sekundy mírně klesnou a hned stoupnou. Nicméně volnoběh už zdá se drží.
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
Citovat
Tak jsem to zkusil podle návodu a tady je klapka po vyčištění:

Nevím zda jsem někde neudělal chybu, otáčky stále po zapnutí spotřebiče na zlomek sekundy mírně klesnou a hned stoupnou. Nicméně volnoběh už zdá se drží.
Jak zrcatko :) Otacky krome zapnutí klimatizace klesnou a po chvilce se dorovnaji i u me.
Galant 1,8 85kW r.95


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
Citovat
Navod od xora:


Postupoval jsem vlastne podle navodu pro Mitsubishi 3000GT/Stealth 316 uvedeny zde http://www.3si.org/forum/showthread.php?t=...52&page=2&pp=10. Naznak jsem postnul uz vcera sem http://www.galantweb.com/forum/index.php?showtopic=622. Pokud jste nepohli s TPS (throttle position sensor = ten senzor na telese skrtici klapky, do kteryho vedou 4 draty), tak je nastaveni trivka.
1. Prvni krok je vycisteni skrtici klapky a okoli. Muze byt potreba vycistit i ISC (idle speed control valve), coz je prave servomotorek s ventilem, ktery automaticky ridi volnobeh (ale nejen ten, otvira se i pri plnym plynu, rychlym pusteni plynu atd.)
2. U me nasledovalo nastaveni SAS (sroub dorazu skrtici klapky). To jsem udelal podle spinace v TPS (neni tam jenom potenciometr, ale take spinac, ktery ma klicovou roli). Doraz ma byt nastaven tak, aby byl uzavren spinac, kterym se ECU dozvi o tom, ze nestojime na pedalu plynu = motor jede na volnobeh. Funkci overime ohmmetrem mezi konektorem 1-2 (pocitano od vstupu sani). V mym pripade je tam 20 ohmu (spinac asi bude pekne spinavej). Jakmile s klapkou jenom minimalne pohnem, obvod se musi rozpojit. Amici doporucuji vlozit mezi SAS a skrtici klapku merku 0,65mm, najit SASem pozici, kde se obvod rozpoji a tam sroub kontramatkou utahnout. Je to z toho duvodu, aby kontakt nebyl moc kratky. Obcas lze najit navody, kde doporucuji pul otacky sroubem nazpatek, vysledek asi bude dost podobny.
3. Protoze jsme zmenili zakladni pozici skrtici klapky, udelame reset (vytanout zaporny kabel od aku na asi 18s). To popisoval Mitsi uz driv.
4. Jeste pred tim nez zacneme nastavovat BISS (base idle set screw, coz je ten sroub v telese skrtici klapky shora, zakryty cernym plastovym spuntem), je potreba ECU rict, aby nekorigovala ISC volnobeh! U rocniku 93-96 to udelame tak, ze v konektoru OBD-II, ktery je umisteni pod pristrojovou deskou u praveho kolene ridice, spojime pin 1 a 4 (pokud bysme udelali jenom to, tak si muzeme vyblikat chybovy kody) - popis pinu je napr. zde http://www.id2.cz/obd2_si9243.htm a dal pod kapotou u cernych relatek, do kterych vedou hadicky, najdeme zvazek 3 nezapojenym konektoru. Z hnedeho (ignition timing adjustment terminal) sundame cepicku a uzemnime. Tim jsme v modu nastaveni volnobeznych otacek. Pro zajimavost je tam dal modry konektor pry pro pripojeni otackomeru (az nekdo prijdete na to, jak s tim neco zmerit, dejte vedet) a cerny, pry kontrola palivoveho cerpadla.
5. Nastartujem (vsimnete si, ze otacky hned padnou dolu, protoze je ISC nekoriguje, stejne tak si zkuste zapnout spotrebic, klimu - ale to otacky padnou celkem dost - nebo pohnout volantem) a jdem stelovat BISS, az se dostaneme nekam na 800 otacek. Pokud vam motor chcipnul, tak mate BISS moc utahly a je potreba ho dost vysroubovat. U sebe jsem tenhle bod radeji delal 2x - vypnul jsem motor a po chvili to zkusil znovu. Kdyz jsme spokojeny, tak motor tipnem, odpojime uzemneni hnedyho konektoru a diagnostiky z OBD-II.
6. Nektery navody doporucuji zapnout zapalovani a proslapnout pedal plynu, pry si ECU nacte drahu potenciometru v TPS. Zbyva nastartovat a vzit Mysaka na projizdku, at si na nastaveni zvykne. Ja jsem mel takovou radost, ze sem zase vyjel spoustu benzinu  

Velky diky patri Mitsimu, ktery me privedl na to, ze autak neni nastaveny spravne, ale hlavne na to, ze kazdy Mysak ma dusi.

 No to je supeeer...... ďíKY TI...nech
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline Drak

U OBD I spojíš  pin 10 a 12 na konektoru pro diagnostiku. Dál už stačí ukostřit konektor jako v případě pro OBD II
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com

Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
No teda Drak...ty si rýchli... ďíky!!!
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline Drak

TPS se nastavuje jednoduše, ale musíš celé těleso klapky vyndat ven. Mezi piny 1 a 4 be měl být odpor 5k. Při zavřené klapce bys mel mít odpor mezi piny 4 a 2 0,9 k. Při otevřené klpace 5k.

_II__________II___II_

_4__________2___ 1 _

fotku sem dnes zapoměnel udělat. tak jen náčrtek :)
« Poslední změna: 15.04.2006 - 20:16:35 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
Citovat
TPS se nastavuje jednoduše, ale musíš celé těleso klapky vyndat ven. Mezi piny 1 a 4 be měl být odpor 5k. Při zavřené klapce bys mel mít odpor mezi piny 4 a 2 0,9 k. Při otevřené klpace 5k.

_II__________II___II_

_4__________2___ 1 _

fotku sem dnes zapoměnel udělat. tak jen náčrtek :)
čau Draku, myslim, že lepší je měřit odpor mezi 4 a 3 (pokud čísluješ od motoru - tj. naopak než je v mém návodu - a pokud mají starší Galanti stejný TPS jako 93-96). Odpor tam by měl být maximálně v desítkách ohmů, bude líp vidět, jak kontakt na spínači mizí. Máš pravdu, že odpor mezi 4 a 2 bude při správném nastavení cca těch 0,9k, ale určující je ten spínač mezi 4 a 3. Jinak souhlas, mezi piny 1 a 4 musí být 5k, stejně tak při plně otevřené klapce mezi 4 a 2. Ale znovu říkám, klíčový je počátek (tj. spínač zavřené klapky), nikoliv konec (plně otevřeno).

Ještě k tomu číslování - asi bude lepší používat tvojí verzi, amíci to počítaj jako ty.
Galant 1,8 85kW r.95


Offline Drak

1. generace TPS nema spinač volnoběžných otaček v čidle TPS ale zvláš
« Poslední změna: 15.04.2006 - 22:50:04 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Drak

Našel jsem obrázek TPS čidla.  U čidel pro 1. generaci není vyveden pin 3. Jinak jsou obě dvě shodná. Znamená to že čidlo z 2. generace se da použít i na klapce pro 1. gen. Obráceně to nelze, protože na čidle TPS není vyveden 3 pin. Ten podává informaci, kdu je klapka zavřená.



_=___=___=___=_

_1___2___3___4_
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Něco z moudré knihy
« Poslední změna: 16.04.2006 - 09:20:38 od Drak »
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
popis spínače volnoběhu na klapce
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Bob

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 120
Je to TIF s komprimací Group 3, uložil bych to v jiným formátu,ale soubor přesahuje povolenou velikost, ale pak už to není moc k přečtení , škoda. Možná by to chtělo dnes už víc než 50kB
Galant 1.8 GLSi 1995 93kW/126HP, Brno
Škoda Superb 2.8 V6 142kW/193HP


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
Neviem prečo, ale tie *.tif-ká sa mi nedajÚ otvori
« Poslední změna: 16.04.2006 - 02:01:14 od Integer »
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline Drak

Pro Integera: budeš mít TPS 1 generace jen ze třemi dráty. Volnoběžný spínač budeš mít na straně, kde je ukončené plynové lanko. Je to jen koncový spínač z jedním drátem. TPS 2 generace se používalo zhruba od roku 93. Najdeš jo třeba v Galantech 93 a vejš, v Eclipsu 2 generace atd...

Sepnutý je když je zavřená klapka a spojuje se s kostrou. Jakmile malinko pootevřeš klapku, musí se kontakt rozpojit.

Na Coltu 1,5 by to mělo být stejné jako u ostatních.... Když tak těleso klapky vyfot a pošli.
« Poslední změna: 16.04.2006 - 09:29:38 od Drak »
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
No niečo som našiel....
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline Drak

Tak tomu už nerozumím. Podle toho obrázku máš TPS se řemi vývody, ale nikde nevidím spínač volnoběhu
Legnum VR-4 TypeS

Mitsubishi Legnum VR-4 EC5W (Zenki - 8/96-7/98 Chuki - 8/98-4/00 Kouki - 5/00-8/02)


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
No podarilo sa mi spravi
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5


Offline xor

  • Pisatel
  • ****
    • Příspěvků: 226
Citovat
Tak tomu už nerozumím. Podle toho obrázku máš TPS se řemi vývody, ale nikde nevidím spínač volnoběhu

Zda se, ze 4G15 se nastavuje trosku jinak, opravdu nema BISS. Mam dobrou a spatnou zpravu. Navod je zde: http://www.geocities.com/berserko_1/c50/adjust.pdf, ale je anglicky :)

Jinak tady http://www.geocities.com/berserko_1/c50/ najdes vic informaci o 4G15. A zbytek na foru http://4g61t.com/phpBB2/index.php?f=17&sid...95e93d19976d0c7
Galant 1,8 85kW r.95


Offline Integer

  • Sr. Member
  • ****
    • Příspěvků: 229
    • youtube.com
A čo je tá dvojkolíkvá sranda tam hore?
« Poslední změna: 17.04.2006 - 11:14:48 od Integer »
Mitsubishi Lancer 1.5GLXi 8V 1990 (7'x15' MOMO X 205/50/15)
http://www.youtube.com/profile?user=integer5