čistič škrtící klapky - Drosselklappen - Reiniger
obj. číslo 5111
www.liqui-moly.cz
Myslím, že je to jedno, já koupil nějaký CRC u Elit a čistí to taky.
Hlavně jestli umíte anglicky, přečtěte si jak se mají volnoběžný otáčky správně nastavovat. Až to dodělám u sebe, tak sem pastnu prověřený postup (snad to nebude dlouho trvat:) Klíčová slova jsou: idle adjustement, BISS (to je ten horní šroubek), SAS (šroubek na dorazu škrtící klapky), TPS (throttle position sensor), ISC (idle speed control valve).
Poměrně dobře vypadající návody jsou např.
http://www.3si.org/forum/showthread.php?t=227501&page=3&pp=10&highlight=reset+base+idle ://http://www.3si.org/forum/showthread...eset+base+idle , který jsou sice pro 3000GT, ale princip je stejný. Problém u většiny domácích a zdá se i poloprofi servisáků je v tom, že se začnou srát do SASu a BISSu v domění, že tím nastaví volnoběh. Jenomže to není pravda. BISSem pouze nastaví díru kanálu, kterou proudí vzduch, viz obrázek na
http://www.stealth316.com/2-isc-iac.htm. ISC neustále koriguje otáčky a oni se do toho serou víc a víc
Pak šáhnou na SAS, tím rozhodí ne jenom potenciometr, ale také spínač, který tam je. No a nedejbože, když pohnou s TPS..
Takže u modelu 95 je potřeba uzemnit ten hnědý konektor (ignition timing adjustment terminal
podle), u mě a snad i u Dashe byl stáhlý izolačkou, a uzemnit pin 1 z OBD-II konektoru. Když pak nastartujete, tak si všimněte, že otáčky velmi rychle padnou na základní Úroveň. To proto, že je nekoriguje ISC. Až budu mít zase čas to donastavit u sebe, tak pošlu kompletní překlad i pro neangličtináře.