Po přečtení diskuzí ohledně aditiv jsem se rozhodl, že zkusím dřív zmíněné Liqui Moly pro hydraulické pístky. I když výrobce uvádí, že k nějakému zlepšení dojde až po ujetí nějakých 500km, tak musím říct, že to tam mám 2 týdny, najeto nějakých 400 a jdu měnit olej zpátky za 10W-40.
Mám 6A12, najeto 186.000.
Po nalití do motoru se hned změnil zvuk motoru - všechno začalo mnohem víc syčet hned od prvního nastartování. Budiž, nebylo to ještě pořádně rozmíchaný, to beru. Krom toho, že ten podivnej zvuk od tý doby nepřestal po celou dobu co se s tím jezdí, přišlo mi (i když to bude asi subjektivní), že je motor trochu slabší v nižších otáčkách. No a po dvou týdnech provozu nejen, že cvakání nepřestalo, ale ještě se zhoršilo a při 3500 otáčkách mi to v přední hlavě mlátí jak divý. Nevím, jestli je to ventil, nebo hydroštel (nebo se mi uklepal výfuk, což nevypadá), každopádně to už přestala být sranda a rozeberu to, vyčistím a mrknu, jestli najdu, co mi tam klepe.
Je pravda, že pokud to funguje na principu zhuštění oleje, tak po aplikaci vzrostlo namáhání olejových cest motoru kvůli většímu protitlaku.
Nevím, jestli je to jen shoda náhod, ale rozhodně podobnou věc už nezkusím a ani nedoporučuju.